FREMOVER

Sist uke begynte jeg et nytt og bedre liv, trodde jeg. 

Etter flere år med sykdom, har endelig ting begynt å ordne seg for meg. Helt klart har sykdom gjort at jeg ikke har kunnet jobbe så mye, men etter en infeksjon i oktober, som ble behandlet med pencillin, har mye ordnet seg for meg. Det gjensto to ting, den ene tingen var å få svaret på en prøve tatt på Haukeland, den andre var å få tilbake energien. Energien er noen ganger sånn på lavmål at det er vanskelig å komme seg gjennom dagen, uten å lengte etter senga. Og til slutt gjenstår jo da å klare å jobbe fulltid igjen.

Men så var jeg så heldig at jeg fikk 40% ansettelse i et lite firma, hvor jeg har jobbet litt i praksis etter omskolering. Og der har jeg trivdes veldig godt.

Sist uke fikk jeg svar på den prøven jeg har ventet på. Og jammen viste den et meget godt resultat. Noe som faktisk gjør at jeg endelig kan begynne å se fremover, og faktisk begynne å tenke på å komme i full vigør igjen, som folk flest. Så jeg har tilbrakt helgen med å være rimelig utladet, men også veldig lykkelig.

Begynte uka med sykdom, men ikke noe alvorlig. Mer i kategorien noe vi alle får en gang iblant 😉 Og i dag kom jeg på jobb igjen. Og gjett hva? Når man endelig begynner å se fremover, så skjer det noe nytt og negativt. Arbeidsplassen så seg nødt til å skjære ned og spare inn, og derfor måtte jeg gå. Er det ikke typisk? 

Men, tross alt dette, så ser jeg fremover 🙂 Jeg er litt nedstemt i dag, men jeg har absolutt troen på at ting ordner seg 🙂 Og det tror jeg både for meg selv, og arbeidsplassen. Men hver for oss 😉

Nå får jeg ta frem arbeidssøkeren i meg, og se om jeg ikke kan finne en hyggelig plass å jobbe, sånn at jeg kan komme meg opp og frem, og leve og tjene mine egne penger. Det er min drøm. Og den skal jeg nå 😀

2 kommentarer
    1. Det er jo bare typisk at det må skje noe negativ når den gode bølgen er i gang. Men dette fikser du, kjære Eva! Så får man virkelig håpe du finner en jobb som du trives i, og kan fortsette i lenge 🙂 Stor klem fra meg!

    2. monicen: Ja, veldig typisk. Men av motgang blir man sterk. Jeg kan love at jeg nok er supersterk nå, etter all motgangen som aldri tar slutt 😉 Ukrutt forgår ikke så lett vet du 😉
      Finner nok på noe etterhvert. Tusen takk for megahyggelig kommentar 🙂 Stor klem fra meg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg