AV MOTGANG BLIR MAN STERK

Da gårdsdagen ble litt av en nedtur for meg, kan jeg faktisk konstatere at jeg ikke er helt på jordet lenger. Det som før kunne knust meg i ukesvis, er nå bare en liten ting på dagsordenen, i likhet med så mye annen elendighet. 

Ved nærmere ettertanke, så har jeg opplevd så mye vanskelig og vondt, at jeg faktisk begynner å tro på ordspråket: Av motgang blir man sterk! Det skal i grunnen mye til nå før jeg føler at alt er forgjeves. Det hender jo at jeg har mine mørke stunder fortsatt. Men de er kortvarige. Veldig kortvarige. 

I dag morges, da jeg chattet litt med en av mine facebook venner, kjente jeg hvordan det mørke sinnet begynte å krangle om plassen med det lyse. Og jeg kjente at jo mer jeg skrev og beklaget meg, jo mørkere ble jeg. Så jeg besluttet å avslutte med negative skriverier, og ba om et annet tema. Og som sagt så gjort. Vi begynte å prate om fotoutstyr istedet. Og det hjalp det altså. Vips, så var mørket nesten blåst bort.  Og etter en stund, da jeg hadde gjort dagens ærender, så var humøret snudd til helgeglede ☺

Så jeg ser vel på meg selv som mer positiv nå om dagen ja. Sånn som jeg var før. Før da jeg satte pris på selv den minste hverdagsglede 🙂 Det er herlig altså…unner virkelig ingen det mørket jeg har opplevd. Men nå er jeg så bevisst, at når det kommer, så klarer jeg å jage det bort igjen ☺ 

Ha en superfin helg ♥

2 kommentarer
    1. Herlig at du har kommet dit at du kan snu det kjapt, og at du ikke graver deg ned i elendigheten, selv om det ER lett å gjøre – jeg vet 🙂 Og du er en virkelig sterk person, som har kommet deg helskinnet ut av MYE!
      Stå på, min kjæreste venninne! <3

    2. monicen: Tusen takk ? Ja, vi er begge sterke, og vi har begge gjort vanskelige erfaringer. Men så herlig når vi nå kan se opp og frem, og legge vonde ting bak oss.
      Klemmer til deg ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg