FREDAG = VASKEDAG

De gangene helsa har vært på den gode siden, har jeg likt å få unna helgevasken på fredagen. For da er helgen klar til å nytes, ren og pen. Men utrolig ofte har det blitt at vasken har blitt utsatt, gjerne til mandagen, eller enda senere. Rett og slett til når jeg følte jeg hadde nok energi til å sette i gang. 

Men nå har helsen blitt mye bedre, mangler bare energi. Og så lenge jeg ikke har feber, og vondter, så går ting mye bedre, selv om energien er i dårligste laget. Tror det har med motivasjon å gjøre. Jeg er i mye bedre humør nå når jeg ikke lenger har diverse vondter. Og det alene produserer jo litt energi.

Men så er det denne fredagsvasken da. Den må jo helst gjøres, enten man har energi eller ei. Helgen blir jo best da. Men uansett hvordan jeg snur og vender på det, så når jeg ikke over alt på en dag. Jeg må ha mange pauser. Men i dag er jeg rimelig stolt. Jeg har klart å få unna ganske mye, i forhold til vanlig. Har hatt mange pauser, men når jeg ikke har hatt pauser, så har jeg klart å være effektiv. Det er ikke dumt. Og i tillegg så begynte jeg rengjøringen i en annen ende enn jeg pleier.

Vanligvis begynner jeg på badet, eller på kjøkkenet. For det er liksom endestasjonene. Men i dag begynte jeg i stua. Det har jeg aldri gjort før. Og da så alt plutselig mye lysere ut. Akkurat som at jeg nesten snart var ferdig. Og motivasjonen gjorde sitt inntog, og jeg fikk lyst og energi til å fortsette litt til. Så nå har soverom, 2 ganger og bad også blitt utsatt for mitt rengjørings regime. Bare kjøkkenet gjenstår…påbegynt, men sukk og ork…føler meg egentlig litt ferdig nå 😉 For dagen i alle fall. Får nok ta meg i sammen, og få det også ferdig, så kan jeg virkelig hvile ut denne helgen. Jippiiii 😀

 

 

#fredag #helgevask #rent #ryddig #kjøkken #stue #bad #pus #energi #helg

6 kommentarer
    1. Ingenting er som et ryddig hus 😀 Men etter at jeg holdt på hos sjefen i ørten timer her i uken, så får mitt eget vente 😉
      Men imponert over at du har fått unna så mye – og ikke minst at helse og alt er bedre 😀

    2. monicen: Joda, jeg skjønner godt deg som vil vente, og spesielt når du skal ha to viltre gutter i hus…da kan det vente til etterpå 😉

      Og takk, jeg er imponert selv jeg, både av effektivitet, og at helsa holder 😉

    3. Så flink du har vært, deilig med et rent og ryddig hus 🙂
      Jeg for min del har rømt huset og vært på foto safari 😛
      Gjorde rent på Onsdag så da får det bare være til neste helg 🙂
      Klem

    4. Monica Tronsmoen: Ja, godt med rent og ryddig før helgen 🙂 Og onsdag er jo ikke lenge siden…så da er det nok rent og pent fortsatt tenker jeg 🙂

      Fotosafari er jo bare såååå mye kjekkere enn å vaske 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg