MORGENSTUND HAR GULL I MUNN

Askeonsdag på hytta, gikk jeg tur om morgenen. Alene. Mens ungene så på Påskemorgen på TV, og de andre voksne syslet med sine morgenritualer. Nå er ikke turgåing et vanlig morgenrituale for meg, selv om det hender jeg gjør det hvis været er godt. Men akkurat denne morgenen gjorde det ekstra godt. Hytta er plassert på et hyttefelt midt uti skogen, så det var bare å ta for seg av naturopplevelser.

Jeg valgte å gå opp til parkeringsplassen, ut på veien, som altså ikke er noen særlig bred og trafikkert vei. Jeg tok til høyre. Visste at det lå en kai i enden av veien. Men har ikke vært der så mange ganger selv. Selve turen langs veien, føles som å gå inni skogen. Med høye trær på hver side, og mosekledd innover og oppover. Etterhvert når jeg igjen enda en parkeringsplass, til et hyttefelt til. Kan kun se et par hytter. Men på parkeringen står 10 biler parkert, 6 av dem med tyske bilskilt. Jeg vet at området er veldig populært blant tyskere. De kommer gjerne fra store byer, og bor i høyhus. Mens her i Norge kan de bo i skogen, i små koselige hus og hytter, og være langt fra kjas og mas. Jeg må innrømme at jeg i grunnen forstår dem godt 🙂

Jeg passerer et par hus, som sikkert kun er brukt som ferieboliger. Idyllisk og koselig ser det ut til å være. Helt i enden av veien ligger Ertsaker kai. Det er målet for turen min. Der står det et par sjøhus, og de er ikke av nyeste årgang. Litt sjarme i sånne gamle og skjeve bygg synes jeg. Kameraet mitt går varmt i forskjellige motiver, både på turen ned, mens jeg er der, og på turen hjem igjen. En skikkelig fototur ble det til slutt 🙂

 


Utsikten fra terrassen min på annekset, før turen.

 


 


Et gammelt og vindskjevt sjøhus.

 


Ertsaker kai

 


En båt og litt søppel…på tide å rydde litt snart?

 


Uten ha å greie på det, så antar jeg at denne her en gang i tiden ble brukt til å dra båter på land.

 


Naturens egen kunst.

 


Gule og hvite blomster laget et fint teppe innimellom trær og mose.

 


Gikk forbi et lite hus som ga meg inspirasjon til header. 

 


Mosekledde tømmerstokker.

 

 

#tur #Farsund #Ertsaker #mose #kai #båt #blomster #hus #hytte #båthus 

8 kommentarer
    1. Deilig med oppdagelses turer på egenhånd..bare å nyte og snuse inn den deilige rene luften 🙂

    2. Hei. Jeg så tilfeldigvis noen bilder fra barndomshjemmet mitt på bloggen din! Så hyggelig å se at noen setter pris på disse flotte skattene.
      Min far drev båtbyggeri på kaia der frem til 1964, så du har rett i det at det “spillet” ble brukt til å trekke opp båter.
      Mvh Karin.

    3. Karin Opsanger: Oj, så koselig da 😀 Så det kalles for “spillet”, det redskapet der? Nå lærte jeg noe nytt, og mistanken min var riktig 🙂
      Og barndomshjemmet ditt til og med? Hehe…Hvor stor er muligheten for det liksom? Men jammen ble det sånn denne gangen 🙂 Helt fantastisk nydelig område der altså. Og det gir en sånn ro i sjelen å rusle rundt der, man ser stadig noe nytt, enten i bygg eller i naturen 🙂

    4. Så koselige bilder. Vi har feriehus rett ved siden av Karin Opsanger sitt barndomshjem. Vi er der omtrent hver helg og alle ferier. Du har helt rett i at roen senker seg straks man kommer dit. Nå har det seg slik at det kan bli litt vel rolig for den yngre garde på vinteren, så fiber fra Altibox er et savn. Etter å ha sjekket med fiberleverandøren i området er det mulig å koble seg til både for tv, telefon og internett bare man er mange nok. Vet du hvem jeg kan kontakte i hytteforeningen hos dere for å lodde interessen?

    5. Arne Jonny Malin: Er fantastisk fint der ja, så skjønner godt dere er der mye 🙂
      Jeg skal se om jeg finner ut hvem du kan kontakte, så skal jeg sende det til deg på mail når jeg har funnet det ut. Vet at noen har investert i parabol, men sikkert ikke alle 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg