NYE SKO

I dag har jeg vært på sko handel. Det gjør jeg ikke spesielt ofte. Sko er noe av det verste jeg kjøper. Og det er fordi jeg har så vanskelige, vonde ben. Lekre sko med høye tynne hæler er ikke mulig for meg å ha på. Dessverre 🙁 Så når jeg kjøper sko, så er det veldig gjennomtenkt, og helt nødvendig.

Skoene jeg kjøper er aldri billige. Billige sko er bortkastet for mine ben. Trenger ikke å lukte på tanken engang. Og selvsagt er jo ikke det så greit når lommeboken er tom.

Men denne helgen fikk jeg penger av min mor, til å kjøpe nødvendige sko. Pengene fikk jeg fordi jeg kjørte henne langt avgårde til en konfirmasjon i går, og hun vet jo at jeg har dårlig råd. Hun vet også at jeg har vonde ben og knær. Så den som i dag dro i butikken for å kjøpe nye sko, som jeg allerede hadde prøvd og plukket ut, det var meg 😀


2 skopar i merket Rieker. Skoene har såkalt antistress såle, som er veldig gunstig for mine vonde ben.

 


Spasersko i skinn med antistress såle. Egentlig har jeg et par fine svarte spasersko i samme merket, men de har et perforert mønster, som er ugunstig å bruke når det regner. Og det gjør det jo tross alt ganske ofte her i denne landsdelen. Valget falt på lyse sko denne gangen, som er fint til sommerbruk, og er regntette! 🙂

 


Fine sandaler med stødig hæl, i skinn og med antistress såle. Og borrelås både over vristen og nede over selve fotbladet. Noe som er veldig gunstig for meg som har litt brede føtter. Sandaler har en tendens til å være litt smale for min fot, og derfor tyter det ut både her og der, og er vondt og ubehagelig. Men disse kan jeg justere. Og de passer like fint til jeans som til kjole 🙂

Dette innlegget er ikke sponset av skoprodusenten eller noen andre. Det er bare meg som gjerne vil anbefale noe som jeg har funnet ut fungerer godt til de med vonde ben og knær, og som også er moteriktig og pent på samme tid.

 

#sko #føtter #kvalitet #skinn #antistress

10 kommentarer
    1. Herlig at du har funnet noen som sitter godt og som er gode for dine ben 🙂 Det trengs jo absolutt (og tenker meg gru tilbake på en viss fjelltur hvor jeg lurte på om Arild og jeg hadde ødelagt knærne dine helt etterpå… hehehe 😀 )
      Klem! <3

    2. monicen: Hehe…ja, blir ikke fjelltur med disse skoene da…og uansett, ingen sko kan hindre det som skjedde da…det har med nedoverbakke å gjøre det 😉 Må nok ta med trillebår da 😉
      Men ja, er så fornøyd med nye sko. Håper ikke jeg får gnagsår 😉

      Klem <3

    3. Det har jeg fått erfare, gitt. 😛 Var passelig nevrotisk der om kvelden etter den turen.. Heldigvis gikk det over relativt fort. 🙂

    4. monicen: Ja, av erfaringer blir man rik… Men det går jo over de der smertene… Men blir jo litt redusert en stund. Glemmer ikke når man nesten kunne steke egg på knærne…de var så varme 😛

    5. Flotte sko til flotte ben 🙂
      Du er virkelig fornuftig og en flott dame. Sko er viktig å sånn er det..gudene vet hvor mange sko jeg har som jeg overhode aldri får puttet mine såler inn i for da syns dem jo..hehe forfengelig jadda så det holder å tilbake..
      Har det jo aller best i fjellskoa mine..men denne damen dukker opp i korksandaler høye deilige sådanne..eller høye støvletter…veldig gode ikke det..men hvor praktiske de er i en båt det er jo en annen sak..eller på tur på svaberga 🙂
      Sjerpings vet jeg..viktig å ta litt hensyn og man får heller se tantete ut i mine øyne. Men disse skoene var rå lekre..jeg har prøvd det merke men de passer ikke for meg. Jeg må bruke: Nike, Salomon,Ecco og Gabor..så budsjettet mitt er det ingen som får vite..hehe
      Klem <3

    6. åå, de sålene så helt fantastiske ut! gikk på jobb i dag med nye sko og har de værste blemmene under føttene noen sinne! jobben er også veldig strikte på hvordan sko man skal ha, man SKAL ha sorte pensko uten noen som helst detaljer, og da er det håpløst å få noe som faktisk er gode å gå i. har prøvd ALT! 23 år og ødelagte føtter er helt fantastisk..

    7. Fru Worse: Vil huske du hadde kork sandaler da du var hos meg 🙂 De var jo flotte jo. Så skjønner godt at du liker dem 🙂
      Gode sko er kjempeviktig.
      Jeg bruker da altså Rieker og Ecco…og det hender jeg kjøper andre dyre merker også…men skokjøp skjer ikke ofte her i huset 😉

      Klem <3

    8. Yasemin.: Åhhh :/ Det hørtes nå ikke spesielt bra ut, å måtte ha sko som ikke er gode å gå i. Kan anbefale det merket der i alle fall. Spesielt noen av de har silkemyk såle. Kan hende det hadde vært noe for deg? Og det finnes jo mange modeller.
      Bena MÅ man ta godt vare på, de skal jo bære oss hele livet. Krysser fingrene for at du en dag finner sko som føttene dine vil elske 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg