PÅ JOBBSØK

Da er det på’an igjen. Ut å søke lykken på jobbmarkedet. Det er heldigvis ikke så ofte jeg har trengt å gjøre det. Og de fleste gangene har jeg fått jobb ganske fort. Men denne gangen spørs det. Jeg har jo bikket over litt i alder siden sist. Og folk i min alder blir ofte sett på som litt for gamle. Utgått på dato liksom. Det er i alle fall det jeg har hørt. Så neimen om jeg tror det vil bli lett denne gangen.

Men jeg kan jo ikke annet enn å satse litt, og håpe på at det går bra 🙂

Og jeg satser jo litt annerledes nå enn før i livet. Tidligere har jeg jobbet med barn…men der er jeg i alle fall utgått på dato. De neste barna jeg skal bry meg om nå, er barnebarna mine, når de kommer. Og det er jo en stund til. Håper jeg! 🙂

Så jeg har omskolert meg, og satser nå på et eller annet kontor yrke. Så det blir spennende å se om jeg får napp. Min forrige jobb, var som Markedsansvarlig i en liten bedrift som solgte el kjøretøy. Det var faktisk ganske kjekt og interessant 🙂 Og jeg vet litt mer om el kjøretøy i dag enn jeg gjorde før, for å si det sånn 😉 Jeg vet litt mer om hjemmesider og facebook også, enn jeg gjorde før. Så man lærer så lenge man lever.

Helsa mi er i alle fall mye bedre enn den har vært på ganske så mange år. Så der har det skjedd revolusjonerende ting. Nå håper jeg at jeg også får en god jobb, sånn at jeg kan forsørge meg selv, og være stolt av det 🙂


Bildet er googlet

Wish me luck 🙂

 

 

#jobb #jobbsøk #arbeidsmarked 

6 kommentarer
    1. Vi er jo i vår beste alder, så at vi er utgått på dato er ikke tilfelle. Vi har mange år igjen til pensjonsalder – og ikke skal vi starte på nytt med babylykke heller, annet enn som bestemødre om noen år 😀 Lykke til, ikke gi deg 🙂 Ha en fin dag!

    2. Lene S.: Ja, det er min oppfatning også…jeg ER i min beste alder. Endelig så og si frisk, etter mange års sykdom, og føler meg trygg på meg selv 😀 Har vel aldri følt meg bedre tror jeg. Og som du sier…er jo ikke noen planer om baby heller…og ungene er så store at om de er syke, så klarer de seg alene hjemme i noen timer 🙂 Så nei…absolutt ikke utgått på dato 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg