SØVNEN SOM ALDRI KOM

Sitter her og kjenner at søvnen truer med å ta over dagen min. Men det er kanskje ikke så rart etter en søvnløs natt.

Jeg la meg rett over midnatt, så trøtt at jeg visste jeg kom til å sovne fort. Men neida….når jeg endelig har krøpet godt under dyna, finner jeg det for varmt der. Jeg stikker en fot ut, men det hjelper ikke. Jeg tar dyna halvveis av meg. “Sånn ja, det var bedre!” Helt til et par minutter senere, da ble det for kaldt. På med dyna igjen. Og sånn holdt jeg det gående.


Bildet er hentet fra Google.

Og når man først kjemper en kamp mot dyna, så sniker andre ting seg på i samme slengen. Tankene begynner å vandre, bekymringene kommer som perler på en snor, og irritasjonene, ja de er ikke til å beskrive engang. Trøttheten min var påtagende. Jeg var jo segneferdig. Men fikk jeg sove? Nei!

Akkurat i det jeg følte at søvnen skulle overmanne meg, kom følelsen av at en liten tur på toalettet hadde gjort seg først. Man vil jo ikke våkne av å måtte ha et presserende ærend på gang. Og da skjer jo det uunngåelige. Med en gang man trør ut av senga, våkner man litt opp igjen. Og vel tilbake, begynner samme kampen på ny.

Til slutt ga jeg opp kampen en liten stund. Fant ut at jeg skulle ta meg et glass rødvin. Det ville sikkert roe kroppen såpass ned at Ole Lukkøye ville finne veien. Jeg valset inn på kjøkkenet, unngikk å skru på lys, helte opp et glass vin, og sank ned i godstolen. Vinen varmet godt, gjorde meg døsig i hele kroppen. Og jeg så lyst på de nærmeste timers fremtid.


Bildet er googlet.

Så fant jeg veien tilbake til senga. Men dessverre. Vinen fristet ikke Herr Lukkøye, og jeg fortsatte kampen. Til slutt, sånn i 6 tiden i morges, klarte jeg endelig å sovne…bare for å våkne rett over klokken 7. Så en time søvn var visst det jeg fikk denne natten. Det var ikke min tur til å sove tydeligvis.

Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal bekjempe trangen til å sovne, eller om jeg rett og slett skal prøve meg på en ny date med dyna?
Skal tenke noen minutter til 🙂

Ønsker alle mine venner her en strålende dag 🙂 

 

 

#søvnløshet #lukkøye #rødvin #trøtthet #natt

4 kommentarer
    1. Søvn er den beste medisin for det meste sies det. Jeg er vant til å være på jobb til alle døgnets tider, så jeg ‘besvimer’ når det endelig er ‘natta’ for meg 😀 Håper du får en god søvn til natta som kommer :-))) Rødvin gjør meg våken forresten, he he.

    2. Lene S.: Har fått sovet bittelitt i løpet av dagen også 🙂 Men vin generelt gjør meg døsig, ikke ett glass, men etter 3 glass…men kunne ikke drikke så mye som 3 glass, siden jeg skulle tidlig opp å være sjåfør.
      Heldig du som kan sovne med en gang. Her har jeg slitt med søvnforstyrrelser så lenge jeg kan huske, men er sjelden så ille som denne natten var, heldigvis 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg