IMPULSIV TUR TIL ØLBERGSTRANDA

25. juni fikk jeg en henvendelse fra min venninne, Solfrid, om jeg kunne tenke meg å finne på noe etter arbeidstid? Og hjemmeværende som jeg er for tiden, så hørtes det ut til å være en glimrende idè 🙂
Hun foreslo grill og pølser, og svaberg. Men så fant hun ut at det var grillforbud. Og dermed endte vi opp med å gå innom Pastabakeriet, og kjøpe en deilig og mektig pastasalat.

Hun hentet meg, og hadde pakket kjølebag med god drikke, stoler og alt man kunne trenge for å ha det behagelig.

Vi hentet maten, og begynte å fundere på hvor, her langs kysten, det kunne være lett tilgjengelig svaberg å slå seg ned på. Men vi kom ikke på noen ting i farten. Så foreslo jeg Ølbergstranda. Jeg vet jo at det er sandstrand, men jeg så for meg at der også var litt fjell og sten.

Sånn er det her på Jæren. Mange flotte strender, fulle av sand 🙂 Syden idyll, men passet ikke til vårt formål der og da.

Vi kjørte til Ølbergstranda, tok en liten sonderingsrunde, og fant en fin liten grop, hvor solen varmet, og berget ga le for den litt kjølige vinden.


Her gjør jeg mitt beste for å blende alle med mine “vakre” vinterhvite legger. Kos med piknik på stranden sammen med Solfrid 🙂

Vi koste oss med mat, prat, sol og hvile. Og innimellom fant jeg frem kamera, og knipset litt av naturen rundt oss.


En måke holdt seg i nærheten, sånn i tilfelle det vanket noen godbiter.


En strandnellik med sin vakre rosa farge.


“Ugress” i mange varianter, vakkert når man tar seg tid til å studere det. Naturens egen kunst.


Båtidyll.

Det var en utflukt av de sjeldne, impulsivt, veldig hyggelig, og ga ro i sjelen.

Tusen takk Solfrid, for at du tok meg med på tur ♥ 

 

 

#Ølbergstranda #Ølberg #strand #svaberg #båt #natur

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg