JEHOVAS’ PÅ DØREN

For en tid siden fikk jeg endelig satt klisterlappen “Nei takk til reklame” på postkassen. Og i ettertid er det fantastisk herlig å åpne postkassen, og se at den er tilnærmet tom. Ikke en haug med papir som jeg brukte 5 uker på å jobbe meg gjennom. Og helt ærlig, et av de beste grepene jeg har gjort for min egen helse.

I går etter dagens treningsøkt, gikk jeg som vanlig i dusjen. Og da jeg kom ut av dusjen, og hadde tørket meg litt, ringte det på døren. Jeg tenkte at det kanskje var min mor, siden jeg ventet henne. Så jeg surret et håndkle rundt kroppen, og hadde allerede “turban” på hodet. Og gikk for å lukke opp.

Det var ikke min mor

Det var en fremmed mann, i grå bukser med rutestreker i, hvit skjorte, og en burgunder genser over skjorten, sånn at man kun så skjortekragen. Mannen så ut til å være i midten av 50 årene. Han ble mildt sagt forfjamset ved synet av meg. Men etter et par sekunder kom han litt til hektene igjen, og rakte frem hånden med en liten brosjyre som han ville gi meg, og stammet frem: Eh….kanskje du kan lese i denne når du er ferdig? Hånden skalv en anelse. 
Jeg tok imot brosjyren, og mannen snudde seg og gikk hurtig avgårde bort fra mitt hjem. Jeg sukket inni meg, og lurte på om han visste at den der lille brosjyren kom til å gå veien til søppelbøtta mi innen kort tid?

Antakelig visste han det, når han tross alt var fra Jehovas vitner, og ikke turde være påståelig og ville diskutere de store spørsmål med meg, som sto der iført kun et lite håndkle 😛 

Det var nok det siste synet han hadde forventet seg, og det gjorde ham ytterst usikker, noe som gledet mitt gamle hjerte 🙂 For det er nemlig aller første gang jeg har hatt Jehovas vitne på døren, uten å måtte verbalt kaste dem ut igjen. De pleier å være rimelig pågående.

Så mitt råd til deg for å unngå at de driver med overtramp: Ifør deg kun et lite håndkle neste gang de dukker opp. Det gjør susen 😛

Sånn kan det gå når de er påståelige og leverer reklamen til deg på døren, og ignorerer postkassens lille klisterlapp 😉

 

#reklame #Jehovas #mann #håndkle

4 kommentarer
    1. Vi har også endelig fått slik lapp på postkassa, før var det hauger med reklame og det er det deilig å være kvitt 🙂 Og takk for tips til å bli kvitt påtrengende folk på døra, får forsøke det neste gang, forresten mye sjeldnere nå en før at det kommer noen å ringer på med slike ting…heldigvis..! Nattaklem fra meg <3

    2. annebe: Heldigvis sjeldent her også gitt. Men innimellom skjer det jo 😉 Og reklamehaugen jeg er kvitt, det er en “frelse” i seg selv…Trenger ikke Jehova da 😉

      Nattaklem tilbake til deg, og sove godt <3

    3. Eller å svare de med at ” Du skal IKKE ha andre guder enn MEG” å så peker du på deg selv. Hvis de ikke godtar det så be de gå :))) Det gjorde jeg og siden har de IKKE vært her :))) Jeg lo da de gikk fra huset mitt 🙂

    4. Mrs Maxi: Hehehe….Nice…Skal huske den hvis de noen gang kommer mens jeg er fullt påkledd 😀 Og det kan jo fort skje, jeg pleier jo ikke vanligvis å vandre rundt kun iført et lite håndkle 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg