HØSTTUR

Det går i grunnen litt lenge mellom hver gang jeg får trent litt, eller å gå på tur. Det kommer av de vonde og småbetente musklene mine, som alltid begynner å krangle når jeg har kommet godt i gang.

Men nå i dag gjorde jeg et nytt forsøk. Tenkte at jeg i alle fall kan gå tur et par ganger i uka. Og så får jeg prøve å få trene litt de andre dagene. I alle fall når jeg ikke skal noe annet.

I dag gikk turen rundt Stokkelandsvannet i Sandnes, som så mange ganger før. Jeg elsker å gå tur der. Hver årstid har sin sjarme. Og høsten er jo intet unntak. Det er enda så tidlig høst at fargene ikke har kommet helt frem. Men likevel så er det et vakkert syn å gå der. Balsam for sjelen.

Turen rundt vannet tar ca 45 minutter for meg. Alt avhengig av hva slags form jeg er i. Og da rusler jeg ikke. 


Det er et yrende fugleliv i og ved vannet. Og på et punkt langs ruta, er det også et lite fuglekikkertårn. Vises ikke på bildet her.


På den ene siden av vannet, går det et gammelt jernbanespor. Såvidt jeg vet går det an å låne dressin et stykke lenger sør, men det har jeg ikke prøvd enda.


Det er også bebyggelse langs vannet. Og litt av denne bebyggelsen har vannet som nærmeste nabo. Jeg kunne godt tenke meg å bo i et av de husene ♥

Men å ha muligheten til å ta bilen, og kjøre hit, den er god nok for meg. Da får jeg turen jeg gleder meg over. Og jeg ser stadig noe nytt i naturen rundt vannet.

Det blir ikke lenge til neste tur 🙂

 

#tur #Stokkelandsvannet #Sandnes #jernbane #bebyggelse #fugleliv #vann

4 kommentarer
    1. Heia Eva 😀 Nydelige omgivelser å gå tur i – og hus ved vannet hadde vært noe, vi ser i det minste Oslofjorden, langt unna, fra terrassen 😉 Jeg går mye på jobb vet du, så skogstur er best for meg, synes du at du ser jeg hopper fra tue til tue, he he. Ellers trener jeg styrke så ofte jeg kan. Du får passe på å ta deg turer nå før det blir glatt, ikke bra. Jeg synes du er flink – stå på kjære du :-)))

    2. Bloggnoia: Ja, det er virkelig et flott sted å gå tur. Har gått der i årevis, og blir aldri lei. Uansett vær 🙂
      Det finnes forhåpentlig turområder nær der du bor også…Faktisk bruker jeg ikke selv mine nærmeste områder. Må kjøre 10-15 minutter med bil for å nå favoritten, som ligger i en annen bydel 😉

    3. Lene S.: Skogsturer er jo bare unikt herlig da. Mykt underlag, litt bortgjemt, stille og fredelig 🙂 Så joda…ser deg lett for meg, der du hopper fra tue til tue 🙂

      Vannet jeg går rundt, har grusvei hele veien. Bortsett fra siste biten, som er asfaltert. Det er der husene er 😉 Jeg går der året rundt, vinter som sommer, høst og vår også. Har gått der i snø og 20 minus, og jeg har gått der når deler av veien er oversvømt. Ingen dag blir liksom lik da 😉 Hehe…
      Men er forsiktig når det er glatt. Orker ikke flere vondter enn dem jeg allerede har 🙂

      Kos deg med en skogstur neste gang du har en ledig stund <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg