TRAVEL UKE GÅR MOT HELG

En nokså travel uke går mot slutten. Travel i den forstand at det har vært både en del sosiale stunder, ungene mine har ankommet heimen, og jeg har virkelig prøvd å rydde og ordne litt i leiligheten, til tross for at overskuddet er totalt oppbrukt. 

Det har vært så ille at jeg har brukt opp energien for dagen etter også et par dager, for å komme i mål med ting.
Når det er så ille at til og med det å gå og hente posten gir mestringsfølelse, da er det ikke mye igjen, for å si det sånn.

Men jeg prøver så godt jeg kan, å se det positive i de tingene jeg får til å gjøre, istedet for å dvele ved det negative i det jeg ikke får gjort. 

Nå ser jeg frem til helg 🙂 Den blir travel den også. Jeg har vært så dristig at jeg har bedt til familiemiddag på søndag. Da kommer min bror med familie, og moren vår. Vi blir 9 rundt bordet. Jeg gleder meg, samtidig som jeg gruer meg også. En ting er det fysiske, hvor jeg skal lage god mat. Og jeg stresser jo litt, for jeg vil jo at alt skal se ryddig og delikat ut. Men så er det også det mentale. Det med å være sosial, smile og le, lytte og prate. Være oppmerksom. Alt dette tapper enormt med energi. Men jeg vil ikke være den anledningen foruten likevel 🙂 For i en travel hverdag, så er det ikke så ofte man har anledning til å møtes.

Jeg kjenner meg selv og helsa mi så godt nå, at jeg vet neste uke vil bli ganske flat. Det vil ikke være mye å hente, hverken fysisk eller psykisk. Så jeg er glad ungene mine er her, sånn at de kan hente posten og sånne vanskelige ting 🙂

I kveld har jeg planer om kino. Jeg og ungene. Skumringslandet. Det er mange år siden vi sist var på kino alle sammen på samme tid og samme film 😉 Men denne filmen er litt spesiell for oss, siden vi tilfeldigvis snublet over filmkulissene i den tiden da de holdt på å sette dem sammen og gjøre klart til innspilling. Dette var i juni 2011, i Blåfjell i Sokndal, Rogaland. Vi var på familietur, og skulle finne en plass å rigge til grillutstyr og kose oss.


Blåfjellgruvene, med filmkulisser fra “Skumringslandet” i forgrunnen. Dette bildet viser husene sett fra baksiden.


Selvsagt tok vi en spasertur gjennom den lille landsbyen, for å få en feeling av gamle dager, film og drama 🙂


Litt dum beskjæreing på dette bildet, men jeg vet ikke om min daværende kjæreste har lyst å være med så tydelig i blogg. Uansett så viser jo dette bildet litt av byggestilen i den lille landsbyen 🙂 

Min onkel visste om en plass med noen nedlagte gruver, så vi dro dit. Og det var jo som å reise hundrevis av år tilbake i tid da vi så den lille landsbyen som var der. Ingen av oss var forberedt på dette. Vi gikk gjennom gaten, kikket på husene og undret oss litt. Men etterhvert møtte vi på noen som jobbet på settet, og da fikk vi forklart hva det var for noe. Ganske spesielt. Og derfår MÅ vi jo bare se den filmen selvsagt 🙂 

Så får jeg se når neste uke kommer, om jeg fortsatt henger sammen, eller om uka helt forsvinner i hvile og søvn 🙂

Ønsker alle sammen en fin helg i alle fall.

4 kommentarer
    1. Hei Eva 🙂 Så trist å høre at du er helt ute av form, du må ha hjelp av en endokrinolog (spes. i stoffskiftesykdommer). Du får holde fast legen, fastlegen din, til han henviser deg 😉 Ha en koselig helg med kino og familiemiddag, det kan bli ‘lettere’ enn du tror. Fine bilder og minner 😀 Klem fra meg <3

    2. Enig med deg, noen ganger må en “tørre”å bruke litt av det lille en har av krefter ,for å få til noe en har lyst til..men kanskje en ikke skal være så perfeksjonist som en er når en er frisk…kan bli mer enn hyggelig nok for det…:)
      Så artig å ha sett kullissene i filmen dere skal se..det gir jo kino opplevelsen det “lille ekstra”…Så håper jeg helga ikke blir for slitsom for deg, men at du koser deg med familien…Klem<3

    3. Lene S.: Heisann, og takk for at du kikket innom igjen 🙂 Ja, noe må jo skje, men han vil ha kikke nærmere på ME. Så får vi se. Alle prøvene for stoffskifte ligger innenfor normalen. Men så er det dette med tilleggssykdommene da.

      Jeg gleder meg til helgen. Er alltid koselig med familie.

      Kos deg med din familie du også, og ha en strålende helg 🙂

      Klemmer godt tilbake <3

    4. annebe: Nei, noen perfeksjonist klarer jeg ikke å være lenger. Men tror de er vant til det, at jeg må la ting ligge. Men jeg har jo god hjelp i barna av og til også. Så det går nok bra 🙂

      Ja, det blir litt kjekkere enn vanlig å se en kinofilm, når vi tross alt har vært der. Nesten litt synd at ikke skuespillerne var der, i full action da vi var der 😉 Men, man kan ikke få med seg alt 😉

      God klem tilbake, med ønske om en kjempefin helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg