HVILKEN SERIE VIL DU ANBEFALE PÅ NETFLIX?

Jeg er en ivrig tilhenger av Netflix. I mange år så jeg ikke på TV. Jeg klarte det ikke. For helsa mi gjorde det vanskelig å holde styr på tidspunkter osv. Og dermed hvis jeg fulgte med på en serie, hendte det ofte at jeg rett og slett glemte, eller var for sen til å få med meg en episode. Og jeg ble også etterhvert deprimert, og da sluttet jeg å ha interesse for TV. 

Men så kom Netflix 😀

Til å begynne med interesserte jeg meg ikke for det heller. Rett og slett fordi jeg ikke satte meg inn i konseptet. Men så fikk jeg tilfeldigvis tilgang på Netflix, og bestemte meg for å finne ut hva det var for noe egentlig.

Og for en glede 😀

Kanskje ikke de aller siste filmene, eller de aller nyeste seriene. Men tross alt, jeg hadde jo ikke sett på TV på 4-5 år, så alt var jo i realiteten nytt for meg uansett 🙂

Og bonusen: Jeg kunne selv velge når jeg ville se filmene eller episodene. Og jeg kunne velge å stoppe midt i filmen, for så å se ferdig en annen dag. Dette her var jo genialt for meg. For en oppfinnelse altså 😀

Så nå er jeg en ivrig tilhenger av Netflix og lignende. For nå kan jeg styre min Film og Serie hverdag selv. Alt etter hvordan formen er, og ikke minst humøret.

Men etterhvert har jeg sett en god del serier. I alle fall flere jeg vet har gått på TV, men også et par Netflix produserte serier. Jeg liker krim og politiserier veldig godt. Også action. Jeg liker også serier med lett dagligdags humor. Innimellom ser jeg gjerne en drama serie også. Og romantikk kommer jo aldri av veien. Jeg er ikke noen tilhenger av sci/fi, ei heller grøssere, og heller ikke crazy humor.

Så hvilke serie ville du anbefale meg å se i Netflix jungelen, og hvorfor? Kanskje en serie som du har sett på TV? 
Jeg er nemlig litt i beit for hvilken ny serie jeg skal velge å se nå 🙂 Vil gjerne ha tips/anbefalinger fra deg 🙂


Bildet er googlet

 

 

#TV #serier #krim #action #romantikk #drama #netflix

15 kommentarer
    1. Vanskelig å foreslå serie når jeg ikke vet hva du liker, men jeg syns disse seriene er verdt å få med seg; Dexter, The Walking Dead, Pretty Little Liars, The Killing, Suits, Orange is the new black, One Tree Hill, Gossip Girl and the list goes on ^^ Har også hørt mye bra om White Collar og Broen.

    2. Ingrid Marie: Tusen takk for tipsene 🙂 Jeg skrev jo i innlegget hva jeg liker, så en liten pekepinn var å finne der 😉 Ser at jeg har sett et par av seriene du har nevnt her, og noen drar jeg kjensel på titlene på. Skal sjekke hva de handler om 🙂 Nå finner jeg nok noe bra 🙂

    3. Sille: Tusen takk 🙂 Horror høres ut som grøsser, og er nok i kategorien jeg sikkert ikke vil tørre å se 😉 Men skal sjekke den opp 🙂

    4. Ingrid Marie: Hehehe….det kan skje den beste. Skjønner deg godt jeg 😉 Men tusen takk igjen. Er flere her jeg skal sjekke ut av forslagene dine 🙂

    5. Helly:Og ja, jeg tror det er en serie jeg kanskje kan like 🙂 Glemte å si det 😉 Flere som har anbefalt den også 🙂

    6. Anbefaler New Girl, Friends (alle sesongene har kommet der nå), Modern Family, Sherlock, Californication, Sons of Anarchy, Breaking Bad, Twin Peaks. Er så mange bra serier på Netflix, bare å begynne en plass 🙂 For tiden ser jeg Gilmore Girls, kjempekoselig serie jeg ikke har sett siden jeg var liten 🙂
      Sjekk gjerne ut bloggen min, jeg skriver om film og tv 🙂

    7. Stina: Tusen takk altså 🙂 Her var flere jeg synes ser bra ut. Har sett de fleste Friends episodene. Men er sikkert noen jeg ikke har fått med meg også 🙂 MEN…Twin Peaks…Kanskje jeg skulle se den igjen? Den så jeg da den var ny og gikk på TV. Husker jeg likte den veldig godt 🙂
      Jeg begynte å se Dexter i går, siden flere hadde anbefalt den. Og finner jeg enda en serie, så har jeg litt å veksle i 🙂 Tusen takk for tipsene, skal sjekke bloggen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg