FARSDAG OG MINNER


Gratulerer med Farsdagen

I dag er det jo som kjent Farsdag. En dag som for min del ikke er så gjeldende lenger på en måte.

Jo, det er jo gjeldende. Jeg passer på at mine barn har en oppmerksomhet til sin pappa, og hjelper til med å finne og bekoste det. For jeg synes det har en verdi at barna tenker litt ekstra på sine foreldre de to dagene i året. Farsdag og Morsdag. Jeg vet jo at de er glade i oss hver eneste dag. Men disse ekstra dagene er det jo hyggelig å ha litt tid sammen.

Min egen pappa gikk bort for 12 år siden. 

Jeg har vært på graven hans og tent lys i dag. Og da fikk jeg tid til å tenke og savne litt.
Det gjør godt det, så lenge etterpå. Jeg har mange gode minner 🙂 Men savnet er like sterkt.

Det er så fint å ha et sted å gå til. Det tror jeg mange av oss trenger når vi savner noen.

Og ellers har jeg tilbrakt deler av dagen med min mamma ♥ Det har vært en god dag så langt 🙂

 

#farsdag #savn #minner  

8 kommentarer
    1. – men ikke egennavn, så farsdag og morsdag skrives med liten forbokstav (;
      Er man forelder, så er man det 365 dager i året (som jeg er det. Blir stadig satt pris på, også. Og mine egne foreldre lever ikke lenger). Som du sikkert skjønner, så har jeg et HELT avslappet syn på de to dagene. Som handelsstanden selvsagt ELSKER, hi hi!
      Ta godt vare på mamman din ^^
      Ønsker deg en uforglemmelig kveld!

    2. inspotato: For meg er Farsdag og Morsdag spesielle. Det har med mine barndomsminner å gjøre. Så derfor skriver jeg det med stor forbokstav 🙂 Og ja, jeg skrev også noe om det, at man er like elsket hele året. Men det skader ikke å markere en spesiell dag litt ekstra. Da tar vi oss tid til å være sammen, uansett 🙂 Det synes jeg er viktig 🙂 Det er ikke alltid handelsstanden nyter godt av mitt forhold til disse dagene. Bare så det er sagt. Og disse dagene har jo vært her i landet siden lenge før jeg selv ble født. Det er verrre med Valentinsdag og Halloween. De liker ikke jeg. De to dagene er innført til Norge av nettopp handelsstanden. Det er sikkert sånn med alle dager hvor man kanskje kjøper gaver. Men likevel, noen av dagene holder man nok litt ekstra av…av personlige grunner 🙂

      Kvelden her blir stille og rolig 🙂 Kos deg masse du også 🙂

    3. Fint å minnes på en sånn dag :)…pappa døde for åtte år siden og jeg savner ham veldig :)…Da barna var mindere gjorde vi mer ut av dagen …men i dag har eldste sønn vært innom og yngste sendte melding til faren sin …:) ..og jeg har hatt så vondt i hodet i dag ,at jeg gleder meg mest til å legge meg..hehe..Men skal prøve å få med meg Farmen først 🙂 …Klem til deg <3

    4. annebe: Ja, sånne dager er koselige synes jeg 🙂 Men hodepine er ikke noe koselig i det hele tatt. Masse, masse god bedring til deg. Håper du finner senga så snart Farmen er ferdig med sine drama 😉 Kos deg så godt du kan imellomtiden 🙂

      God bedring klem til deg <3

    5. Ja, er godt å ha ett sted å gå til hvor man kan savne og tenne lys for en man er glad i. Og så godt å høre at du har hatt en god dag så langt! Og jeg håper du får en like koselig evt bedre tid resten av kvelden. =)

    6. Never Know Next: Tusen takk for det 🙂 Kvelden min var veldig trøtt. Det er så veldig opp og ned hva jeg orker. Men koste meg med netflix, til det var leggetid. Det var godt å legge seg og vite at jeg hadde gjort noe den dagen som betydde mye for meg selv 🙂

      Håper du også hadde en fin kveld 🙂 Og ønsker deg en god dag i dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg