KJENNER DU FARMEN FRANK?

I går, på lørdagskvelden, tok jeg meg en liten tur ut på en av byens pub’er, for å høre på musikken, og se litt på livet. Jeg hadde 38,2 i feber da jeg gikk ut. Men jeg hadde bestemt meg, ut skulle jeg. Jeg ankom pub’en i 22 tiden, sammen med en venninne. Det var allerede ganske fullt der, men vi fant et ganske stort bord, som vi satte oss ved. Et par andre kjente var der også. Blant annet en av kveldens musikere, og hans kone.

Min venninne gikk i disken for å kjøpe noe å drikke til oss. Og ikke før var hun gått dit, så kom det 2 kvinner og 1 mann, og satte seg ved bordet. Alle 3 så ut til å ha vært ute en vinternatt før. Og jeg tipper de var i alderen 55-60 år gamle, og så litt “slitne” ut, for å si det pent 😉

Den ene kvinnen satt rett overfor meg, og hadde kort, krøllete hår, som antakelig var farget, i et tappert forsøk på platinablond farge. Hvis ikke det var farget, så må det ha vært en parykk. Men det var ikke sånn at jeg dvelte ved spørsmålet. For kvinnen begynte å prate med meg. Og med hes “Whisky” stemme spurte hun meg:
– Kjenne du han Frank?
Siden vi var på pub, og hun var litt brisen, lot jeg som jeg tenkte meg om, hvorpå jeg svarte at jeg kjenner et par Frank’er, men sannsynligvis ikke den Frank’en hun mente 🙂 Og så smilte jeg høflig til henne 🙂 Jeg er jo en høflig sjel, og hun var jo ikke på noen måte ufin mot meg.
Hun kikket litt på meg, før hun fortsatte med den hese stemmen:
–  Han e her i dag, han Frank, han sidde udenfor på terrassen! Farmen Frank altså!
Jeg utbrøt da min overraskelse over at det var Farmen Frank hun mente.
– Ja, eg kjenne han eg, sier hun, og ser stolt ut. 
Jeg nikker, og smiler til henne, og svarer at han kjenner ikke jeg, mens jeg samtidig tenker at jeg har ikke noen overveldende lyst til å kjenne han heller. Men unnlater å informere henne om dette faktum.

Min venninne kommer tilbake med vin og vann. Og kvinnen snur seg mot vennene sine og prater med dem. Jeg føler meg trøtt og sliten, og har ikke ork til å mingle, så derfor får jeg ikke pratet med min andre venninne som er der med en av kveldens musikere. Men jeg sitter i sofaen der og ser på livet, prater med min venninne jeg er ute med, lytter til det gode bandet, “Sånne som oss”, og koser meg og slapper av.

Plutselig idet jeg tar et glimt mot inngangsdøren til pub’en, ser jeg en media kjent profil dukke opp. Farmen Frank! Han kommer inn, og støter hele tiden på folk som hilser på, og vil prate med han. Ingen tvil om at fyren soler seg i glansen av sin kjendisstatus. Men etter litt, har han klart å jobbe seg lengre inn i lokalet, og frem til disken. Men fortsatt blir han oppholdt av starstruck mennesker som vil hilse på han.


Bildet er fra aftenbladet.no, og han hadde på seg det samme hodeplagget da jeg så han i går.

Kvinnen som med sin hese røst tidligere fortalte meg at hun kjenner han, kikker på meg når hun oppdager at han har ankommet innsiden av pub’en. Liksom for å forsikre seg om at jeg har fått det med meg. Så reiser hun seg opp, løper bort til han, og kaster seg om halsen på han, som om at han har vært lenge sårt savnet og elsket. Jeg kikker på opptrinnet med lattermild interesse 😉 Så står hun der i et lite minutt og ler og prater med han…og jeg er så fascinert av opptrinnet, at jeg glemmer å se på han. Jeg ser bare på henne. Men jeg registrerer at gjensynet muligens ikke var like gledelig gjensidig 😉 Men jeg kan ta feil. Han har jo mange han skal konsentrere seg om som kjendis.

Til slutt klarer han å vri seg løs fra hennes favntak, og så åler han seg frem til disken….endelig.
Kvinnen kommer tilbake til bordet, og ser på meg, sprekkferdig av stolthet.
Jeg smiler til henne, fremdeles lattermild. Tror hun følte seg lykkelig over at jeg fikk med meg at hun faktisk kjenner han. I alle fall tilsynelatende 😉

Farmen Frank kom med jevne mellomrom inn i pub lokalet for å hente mer drikke. Og jeg fikk da rikelig anledning til å få med meg hvordan det ser ut å være omstridt Farmen kjendis. Han var aldri alene, ikke et eneste skritt kunne han ta uten at noen skulle hilse på. Og jeg tenker at det sikkert på facebook og flere sosiale medier, i dag skrytes over at de har hilst på Farmen Frank.

Vel, jeg kan ikke skryte over å ha hilst på han, men jeg kan skryte av at jeg har sett han, og pratet med ei som kjenner han 😀
Hehe (rister lattermildt på hodet og flirer) 

 

 

#publiv #pub #farmen #Farmen-Frank #kjendis #musikk #vin #lattermild #mennesker #starstruck #livlig #glad

12 kommentarer
    1. Huff, kan ikke være bare lett å gå fra en «ingen-spesiell» til en så godt som alle vet om og mange vil smiske seg innpå :/ Skjønner ikke helt den der trangen til å skulle bli kjent med folk bare fordi de har vært på tv. Om de er på tv eller ikke så er vi da alle forskjellige mennesker og alle like mye verdt skulle jeg tro.
      Og akkurat når det kommer til «Farmen» Frank å gjøre så hadde jeg nok ikke vært mer interessert i å bli kjent med han enn andre menn med samme holdning ovenfor kvinner. For alt jeg vet kan oppførselen hans vært skuespill og han kan være verdens artigste og koseligste mann. Men for min del holder jeg meg unna folk som liker å sette kvinner i båser der de helst skal holde seg til «kvinneoppgaver» 😛 Nå setter vel jeg han litt i en bås ved å omtale han slik, for jeg kjenner han ikke og vet ikke noe om han annet enn hva tv viser. Men den har muligens ikke vist han fra sin beste side desverre 😛

    2. Haha ..du fikk jo en artig historie av hun overivrige dama da i allefall :)..merklig hvor stas enkelte synes sånt er..Men vi er vel alle “litt” sånn at om vi er et sted å ser en kjendis…sier til hverandre…ser du hvem som står der borte ..osv..:)
      Han der Frank har sikkert flere sider, men det jeg så av ham ,gjorde ikke at jeg så veeeeldig gjerne skulle blitt kjent med ham akkurat ..
      Ha en hyggelig søndagskveld ..og fin kommende uke 🙂 Klem<3

    3. Karoline Johannesen: TV kanalene klipper og redigerer etter værste evne, og fremstiller ofte ikke ting helt gjenkjennelig. Men jeg må nok innrømme selv at bare å høre den typen der åpne munnen, sender frysninger gjennom meg. Så jeg er ikke noen fan av han jeg heller nei. Han er nok en original. Og om det er skuespill eller ei, så står han tydelig for det han sier og gjør med stolthet og ære. Eller hva man nå skal kalle det for. Og nei, jeg er ikke der at jeg ønsker å bli kjent med han. Ville sikkert følt behov for å gå og vaske meg etter å ha håndhilst på han. Synd å si egentlig 😛 Men sånn er det.

      Og ja, det er sant det, alle mennesker er jo bare mennesker, med sine forskjellige væremåter, tanker og følelser. Så hva som er så spesielt med å trakte etter en “kjendis”, det skjønner ikke jeg heller. Men et artig sirkus å beskue, er det så absolutt 🙂

    4. Bjarne Rune: Hehe….Vel, etter min mening er ikke han noe å bli kjent med heller 😛 Skurker er skurker, enten de er kjente eller ei 😉

    5. annebe: Hehe….ja, det ble god underholdning av hennes ivrige trang etter å vise at hun kjente han 🙂 Hun var ufattelig kry etterpå i alle fall. Nesten så jeg syntes litt synd i henne 😉 Men det er artig å se en kjendis, sånn helt uforberedt. Da har man noe å fortelle om, pluss at det er artig å se folks reaksjoner. Selv er jeg så sjenert at jeg ikke ville turt å gått bort og hilst på om jeg hadde fått betalt for det engang 😉

      Nei, Frank gjorde ikke noe godt inntrykk på TV i alle fall. Og jeg må si at å være ca 1 meter i fra han var i grunnen nærme nok. Noe nærmere enn det er ikke ønskelig.

      Vet at flere kjendiser har vært innom den samme pub’en. Bl.a. Tommy Steine, for ikke så lenge siden.

      Ha en hyggelig søndagskveld du også, sammen med din kjære 🙂 Og en god start på den nye uken i morgen 🙂
      Klem <3

    6. Tror deg på det, må ha vært underholdene å se hvordan folk kaster seg etter en så ufyselig mann 😛 Spesielt kvinner siden han har snakket mye dritt om kvinner og deres evner 😛

    7. Karoline Johannesen: Hehe…ja, kan du forstå det? Nå har ikke jeg fulgt så veldig med på Farmen må jeg ærlig innrømme, men har da fått med meg litt i nyhetene, og via andre som har fulgt med. Og han er ikke min drømmemann i alle fall 😉 Hehehe….

    8. Jeg har prøvd å følge med, men når jeg trenger å legge meg ti og farmen har start 9.40, å har det ikke blitt mye jeg har fått med meg 😛 Men nok til å vite at han her ikke er noe for meg heller 😛

    9. Heisann Eva 😉 Moro å se kjendiser, synes noen, og tenk deg minnet ‘den dama’ har, og du fikk iallfall laget et morsomt blogginnlegg om det 😀 Jeg ser ikke på Farmen, men har fått med meg at han er en ‘original’. Starstruck sluttet jeg å bli for mange år siden, har dem fastspent i flysetet jeg vet du. og vet du hva, de drikker kaffe og te m.m som andre folk 😀 Ha en fin mandag, her regner det, men jeg skal på treningssentert så det gjør ingen ting 😉 Klem fra meg <3

    10. Lene S.: Heisann 🙂 Ja, det var det jeg også innbilte meg, at de er som folk flest de kjendisene 🙂 Hehe 🙂 Og kan ikke si noe annet om Farmen folkene heller. Han er nemlig den andre jeg ser, og har helt totalt normale aktiviteter ute blant folk 😉 Men guri for en oppmerksomhet altså. Huff 😉 Men artig å bevitne 🙂

      Høres godt ut med trening. Jeg sitter og føler på om feberen min er helt borte, eller om jeg også skal ta meg en liten treningsøkt? Hadde høy feber i går kveld, og akkurat nå er feberen borte, men jeg kjenner meg litt sjelven. Så er usikker. Men en liten, lett økt kan sikkert ikke skade. Kos deg masse på en regntung mandag 🙂 Klem tilbake fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg