PYNTER TIL ADVENT

Da har jeg holdt på en stund ute i boden. Og gravd frem julepynten. Etter litt rydding og organisering, kom jeg frem til kroken der hvor julepynten er pakket ned. Det var litt jobb. Men desto kjekkere når jeg kunne åpne julepynt eskene, og på ny oppdage hva jeg har. Og det er jo alltid artig når man ser ting man hadde glemt man hadde. F.eks. så har jeg to julestjerner. Fant den ene først. Og stusset litt. For kunne ikke huske at det var en sånn stjerne jeg hadde. Den må være gammel. Så rotet jeg litt mer nedi eskene, og der fant jeg den jeg trodde jeg hadde brukt i fjord. Så i år blir det vel to adventsstjerner her. Får unngå å ha dem på samme vegg i alle fall 😉

Jeg har plukket frem litt adventspynt, og litt julepynt. De tingene som ikke er alt for julete sånn med det samme.

I fjord pyntet jeg veldig lite. Føler på meg at det blir litt mer i år. Har i alle fall begynt friskt 😉 Er ikke helt i julestemning kjenner jeg. Men planen om å bli det er jo klar. Så kanskje når litt av pynten er på plass, vil den indre følelsesstemningen også komme?


Jeg har enda sommerblomster på trappen, men de er for fine til å settes bort enda…Men, om noen få dager tror jeg at jeg skal ta dem inn, sånn at de kan få hvile frem til neste sommer 🙂

Jeg får bruke søndagen til å pynte. For nå er det lørdagskvelden, og jeg er for trøtt 🙂

Og kanskje blir det litt bakst også…..etterhvert. Gode dufter i huset. Mmmm 🙂

 

#advent #jul #pynt #dekor #adventspynt #julepynt #julestri #lunt #koselig

6 kommentarer
    1. Koselig å få frem litt julepynten, og som du sier kanskje kommer stemningen etterhvert som en får pynta og ordna litt i huset 🙂
      Jeg har en asventsstjerne i vinduet på kjøkkenet og en adventssstake i stua …så to stjerner går sikkert bra det også..hehe..Godnattaklem<3

    2. God morgen Eva 😉 For meg er det morgen, ikke lenge siden jeg sto opp, he he. Kjøpte den vakreste julestjernen i Swarovskikrystall i USA denne uka, ville hatt mange, men den var rådyr. Kun ‘lys’ i vinduene her i år, vi skal feire jul og nyttår hos svigers i Nice 😀 Du får pynte for oss begge, håper formen er bra 🙂 Ha en fin søndag, jeg skal på trening nå snart. Klem fra meg og ‘stjerna’ <3

    3. annebe: Ja, blir koselig å pynte litt 🙂 Og jeg har til og med fått bakt, hele to sorter. Og blogg kommer 😉

      Ok, har jo adventsstake også…men det kan man fint kombinere. Men det blir nok to stjerner ja. For jeg synes det er noe av det fine med førjulstiden…alle lysene hos meg selv og hos andre 🙂

      Ha en kjempefin 1. advent. Jeg skal en tur til mammaen min på adventskos 🙂 Klem <3

    4. Lene S.: Hei, tror ikke jeg sier god morgen, for jeg sto opp for en time siden 😉 Var enda senere enn deg med andre ord 😉 Brukte halve natten til å bake julekaker 😉 Var i god form akkurat da ser du. Så da må jo anledningen benyttes.

      Høres fantastisk nydelig ut med den julestjernen. Og ja, Swarovski er ikke noe billigjuggel. Det er nå helt sikkert. Når jeg har vært utenlands selv, så har jeg mer enn en gang stått foran diverse Swarovski montere og beundret og ønsket meg 😉

      Skjønner at det ikke blir overpyntet hos dere, all den tid dere ikke skal være hjemme likevel. Men tipper det er flott der dere skal….i Nice. Kan jeg få være med? 😉 Hihihihi…. Neida…det skal jeg ikke. Men kan jo drømme om en liten tur til Nice en eller annen gang i livet 😉

      Tren og kos deg, jeg skal hoppe i klærne, pynte litt, og så ta turen til min mamma, med litt julekaker og kos 🙂 Adventsklem fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg