VELKOMMEN TIL MIN ADVENT

Da har dagen gått en del fortere enn jeg kunne ane…og jeg har ikke fått gjort alt jeg skulle. Siden jeg valgte å dra på adventsbesøk til min mamma 🙂

Men, litt av pynten har kommet på plass, uten at det er overpyntet, men akkurat sånn at man ser forandringen 🙂 


Kjøkkenvinduet er behørig pyntet….delvis for å skjule så allverdens innsyn. Men synes det er kos med silkepynt som barna laget da de gikk på barneskolen. Gardinene har jeg arvet fra min mamma. Hun har ikke vindu som passer til de gardinene i leiligheten sin.


I stua er stjerna på plass. Under stjerna står et par engler og en snømann og venter på den STORE dagen 🙂


Sånn en lun trivsel når første lyset er tent. Og lunere blir det om en uke, med 2 flammer ♥

Og nå skal jeg i gang med å pakke inn adventsgaver, sånn at kalenderen er klar til besøk i morgen 😉

 

 

#advent #lys #stjerne #pynt #engler #kjøkken #stue #jul #julepynt

10 kommentarer
    1. Så hyggelig det var pynta hos deg…ting barna har laget..og gardiner fra mamma..skaper jo et ekstra særpreg og en koselig atmosfære ..
      Fikk da tent adventslys vi også…selv om det ble litt feil farger ..hehe..Klem<3

    2. OSLOFRU: Tusen takk 🙂 Ja, det har jeg virkelig hatt. Koselig å tilbringe litt tid med familie, og å gjøre det pent i hjemmet.

      Håper du også har hatt en herlig dag. Og ønsker deg en fortsatt fin kveld 🙂

    3. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, mye av pynten jeg har, har affeksjonsverdi for meg. Og er gjerne det jeg setter mest sentralt av all pynt som jeg har 🙂

      Og når det gjelder adventslysene, så spiller vel ikke fargen like stor rolle som symbolikken i det at det er 4 lys som tennes for opptelling 🙂 Og stemningen er absolutt det jeg holder mest av med adventslysene 🙂

      Ha en fortsatt fin og lun kveld 🙂 Klem <3

    4. Mornings Eva 🙂 Så ‘gammelkoselig’ pyntet med ting med gode minner 🙂 Vi har ikke arvet noe enda av juleting, de er i bruk der de hører hjemme. Det ungene laget når de gikk i barnehage i Paris er lagret hos svigers i et skap, men julen 2017 tar vi det med tilbake til leiligheten vår. 😀 På skolen lager de en stor felles julekrybbe hvert år, som står i aulaen, å lage pynt her hjemme har de aldri vært interessert i, gutter vet du 😉 Ha en fin 1.desember, håper kalenderen er klar 😀 Klem fra meg <3

    5. Lene S.: Hei 🙂 Ja, her i gården er det ikke så mye nytt og fancy som gjør sitt inntog. Jeg er så glad i mine minner 🙂 Og så har jeg så mye pynt, at jeg ikke har plass til mer heller 😉 Prøver å finne kreative måter å bli kvitt et par ting 😉
      Nei, gutter er ikke så interessert i dekor som regel. Så skjønner jo den. Men julekrybben høres utrolig fin ut da. Vi hadde en sånn i en av barnehagene jeg jobbet i. Det var adventskalenderen der. Hver dag ble det pakket ut ny ting som skulle stå i julekrybba 🙂 Veldig koselig, og spennende for barna å se at krybba ble mer og mer innholdsrik med folk og dyr 🙂

      Kalenderen er klar, den blir presentert i mitt neste innlegg, som jeg skal skrive nå 🙂
      Har dere kalender hjemme hos dere?
      Ha en flott dag videre 🙂 Klemmer fra meg <3

    6. Hei igjen Eva 🙂 Etter at vi flyttet til Norge har guttene hatt julekalender, men det er ikke tradisjon i Frankrike – alle andre barn her hadde jo det og de synes det var spennende 😀 Nå har de en gavekalender hver på rommene sine, vi kjøper noe småtteri gjennom hele året, så da føles det ikke så dyrt, med 72 ‘pakker’ 😀 De er barn når det er jul og VOKSNE (sier de) resten av året, he he. Mamma broderte kalendere med navnene deres og juledekor på, og hang på ringer til oppheng av småpakkene, takk til mamma 😉 Da venter jeg på neste innlegg :-)) Klemmer på vei til deg<3<3

    7. Lene S.: 72 pakker ja…det er litt av en jobb 😉 Men utrolig gøy å lage til også 🙂 Vet ikke om så mange land som har kalendertradisjon jeg. Vet de selger kalendere i England, det har jeg sett når jeg har vært på førjulstur dit for mange år siden.

      Klart at man blir alle barn når det er pakker å få. Det gjør jeg også. Kjekkeste jeg vet 🙂 Har fått julekalender selv etter jeg ble voksen…i flere år. Men nå er det ikke så veldig, siden min mor ikke er så frisk lenger. Koselig var det uansett. Og jeg gir også kalender til henne 🙂

      Nå har mitt kalender innlegg kommet på plass. Jeg synes kalenderne er juledekor i seg selv, sånn som de henger der 🙂

      Klemmer tilbake <3 <3 <3

    8. BforB: Ja, det gir ekstra mening. For meg er det minner. Og minner tar jeg veldig godt vare på. Og så synes jeg det er så kjekt å se når moren min setter frem noe fra tiden da jeg var liten selv. Og sånt tenker jeg for mine barn også. At de synes det er kjekt å se at jeg har tatt vare på deres barndom 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg