EI HERLIGE RØRA (bokanbefaling)

Jeg har en nevø som går i 8. klasse ved Riska Ungdomsskole på Hommersåk i Sandnes kommune.

I den klassen er de ivrig opptatt med å tjene penger som skal gå til klassetur i 10. klasse. Ikke så ulikt en del andre klasser rundt om i landet.

Men denne klassen her har funnet på genistreken, å lage kokebok!

Jeg bestilte 2 bøker, beholdt en selv, og ga den andre til en venninne i innflytningsgave.

Det ferdige resultatet er utrolig flott og delikat. Ungdommene har presentert en av sine favorittretter hver i boka. Det står tydelige oppskrifter og fristende bilder.

Boka kom rett før helga. Og i helga prøvde vi her i hjemmet en av rettene som er presentert i boka. Med godt resultat.

Etter litt rådslagning satte vi i gang å lage Kyllingwraps.

Det var enkelt å lage, og smakte veldig godt. Ikke rart dette her var en favoritt til denne eleven 🙂


Mitt resultat så sånn ut 🙂 

Absolutt en bok å anbefale. Og utrolig fristende å lage en sånn bok selv også. Jeg har også en håpefull 8. klassing ved en annen ungdomsskole. Og godt gjort å få et så utrolig profesjonelt resultat 🙂


Og bare for å skryte litt ekstra…forlaget som har gitt ut boka, er min brors 🙂

Det blir ikke lenge til neste rett skal prøves 🙂 Og jeg er veldig stolt av å være i familie med noen som har laget kokebok 😀

 

PS: Innlegget er ikke sponset!

 

#kokebok #mat #oppskrifter #ungdommer #ungdomsskole #matglad #kreativ

 

4 kommentarer
    1. Så gøy da, og boka så jo oversiktelig og fin ut :)..og maten du hadde laget den så jo kjempegod ut 🙂
      Og morro at broern din har et bokforlag…kan ikke du skrive noe å prøve å få gitt ut også da…:)…Du får legge ut noen flere retter etterhvert som du tester de ut 🙂
      Klem fra meg <3

    2. annebe: Ja, boka var utrolig fin. Jeg stolt på ungdommenes vegne 😀

      Jo, har lekt med tanken å skrive litt. Meeeen….det var det å komme så langt liksom 😉 Kunne kanskje skrive mine bloggmemoarer 😉

      Blir nok litt mer mat her etterhvert ja…Gøy å lage, godt å spise 😀

      Klem til deg fra meg <3

    3. Utrolig smart måte å tjene inn penger på- er nesten sånne kokebøker elevene burde få i heimkunskap også- og ikke sånne spnsede bøker fra store kjeder. Veldig smart og som du sier, ser veldig proft ut! 😀

    4. Helly: Ja, du har et godt poeng i akkurat det. Det er jo sikkert mye mer inspirerende å lage mat fra en kokebok som ungdommer selv har laget 🙂

      Og som du sier, utrolig smart måte å tjene inn penger på. De hadde et forhåndssalg på utrolig mange bøker, og det stopper jo ikke der 😉 Veldig kjekt det der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg