FJELL LUFT GJORDE GODT

I romjulen fikk jeg et tilbud fra en god venn, om å komme innom et par dager i en hytte/leilighet på fjellet. 

Nå er ikke jeg noen fjellgeit, ei heller er jeg særlig glad i snø og ski. Men følte likevel på meg at det kunne være en fin ting å gjøre. Og selv om jeg ikke har ski, så har jeg jo føtter. Det går fint an å gå tur på brøytede områder.

Jeg pakket det jeg trengte, og avtalte med min venn om å møtes et sted på halvveien. Jeg har nemlig ufattelig dårlig stedsans, og stolte ikke på at jeg ville finne veien frem selv.

Turen gikk til Sirdal. Der var kommet godt med snø, og været var fint de dagene jeg var der. Vi gikk flere turer de dagene, og i tillegg hadde vi en god middag på et høyfjellshotell like i nærheten. 

Og selvsagt var jo kamera med meg hele tiden. Enten det store, eller det lille 😉 Og jeg koste meg hvert eneste minutt 🙂


Meg selv, smilende og blid i snøen, med Ålsheia skitrekk i bakgrunnen 🙂


Mye snø, og såvidt det gikk an å se hyttene.


Snø, is, hus og hytter. Det var et vinterhvitt landskap, og ga godt humør på friske fotturer 🙂


Istapper, naturens egen kunst.


Denne lille istappen minnet meg om en liten fugleunge som titter ut av redet 😉


Uten mat og drikke, duger helten ikke 🙂 Og litt romantisk var det også 😉 Vi gikk begge for lammelåret, med karamellpudding til dessert. Det smakte utsøkt nydelig 🙂

Alt i alt et vellykket opphold, som gjorde godt for meg 🙂 Passelig tempo og hyggelig selskap 🙂

 

 

#romjul #snø #is #ski #hytte #leilighet #vinter #fjell #mat #hotell #høyfjellshotell #Sirdal #Ålsheia

10 kommentarer
    1. Ilmur Thorkelsdottir: Tusen takk…en utfordring å fotografere i snø synes jeg…Men det er jo så flott, så må jo bare få det til 🙂

    2. Glad på dine veiene for at du hadde en slik fin tur..det fortjener du 🙂 Det øverste bildet var så herlig..du med din nydelige utstråling..også var det så fint lys i bildet ..
      Mange flotte vinterlige naturbilder ..også noen romantiske…Kanskje det blir flere turer..hm..? Uansett virker det som du hygget deg..:) Klem<3

    3. annebe: Tusen takk, så utrolig pent sagt <3

      Ja, var kjekt å fotografere i snøen, selv om det er litt utfordring. Har litt å lære der tror jeg 🙂
      Litt romantikk er jo bare hyggelig. Og aldri godt å si om det kan bli flere turer 😉 Tiden vil vise 🙂
      Og ja, jeg hygget meg veldig. Jeg trengte den opplevelsen der 🙂
      Klem <3

    4. Det så ut som en herlig hyttetur ja 🙂 var jo perfekte omgivelser til å kose seg der da. Fine bilder har du tatt også og smilet ditt er så pent 🙂

    5. Åse Helen: Tusen takk 🙂

      Ja, det var en veldig kjekk hyttetur. Og veldig uvanlig til meg å være, å oppsøke snøen 😉 Men angrer ikke et eneste sekund. Det var godt både for humør og kreativitet 🙂

    6. Hei Eva 🙂 Vinteren kan være vakker, men alle årstider er topp når romantikken er tilstede 😉 Håper inderlig at 2015 blir ‘ditt år’<3 Vi har planer, så her er spenningen stor og ekte, men ingen bekymringer. Nå skal jeg opp i lufta å få tankene over på noe annet, he he. Ha en smashing dag :-))) Klem fra meg<3

    7. Lene S.: Hei 🙂

      Tusen takk 🙂
      Ja, vinteren har sin sjarm den også, helt klart 🙂 Og romantikken er jeg litt forsiktig med gitt 😉 Har så mye annet jeg kanskje bør få i orden først egentlig 😉
      Så spennende med planer 😀 Kjenner at jeg ble veldig nysgjerrig nå 😉
      Du får ha en herlig dag over skyene <3
      Klemmer tilbake <3

    8. Så kjempekoselig å lese. Tror deg at dette måtte våre en riktig fin tur. Og så mange fine bilder, og du ser veldig glad ut ;). Ønsker deg flere slike turer :).

    9. BforB: Tusen takk 🙂 Ja, kan hende det blir flere turer. Tiden vil vise. Og det er alltid kjekt på tur…man blir jo glad av det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg