TUR I SOLNEDGANG

Da har jeg vært på tur igjen. Jeg går og går for tiden. Er omtrent det eneste jeg føler meg komfortabel med for tiden, når det gjelder fysiske utfordringer. Og for tiden er omtrent alt en fysisk utfordring. Så da velger jeg å gjøre det jeg føler meg vel med. Og det er å gå! Og da bruker jeg jo hele meg…Jeg bruker føttene, armene (til å balansere med), sansene, som ører og øyne, og munnen til å puste med 😉

Jeg har også gått på forskjellige steder den siste tiden. Utforsker litt, for å finne fine områder å gå og oppdage. Og jeg ser jo stadig noe nytt.

I dag var jeg tilbake på Ølberg. Sist jeg var der, var dagen etter ekstremværet “Nina”. I dag hadde jeg lyst å gå der i solnedgang.

Jeg fikk med meg en venninne, og litt sent ute pga. rush trafikk, kom vi frem idet solen la seg ned bak åskammen. Men likevel var det fine farger i skjæret fra solen som hadde gjemt seg.

Ikke så mye mer å skrive. Er vel best å nyte bildene, de taler for seg selv 🙂


Naturen lager sin egen kunst, og her er det sanden på stranda som har fått fint mønster og tegninger av vind og vann.


Solen farget vannet rosa ♥


Min venninne nyter utsikten.


Sand, vann, stein, sjøhus og en lun himmel. Et avslappende syn 🙂


En pingvin (?) nøt også utsikten 😉


Sist jeg tok bildet av denne vanndammen, hadde den livlige, små bølger. I dag hadde bølgene stivnet til is.


I det fjerne kunne man se “sivilisasjonen” med alle sine lys.


Himmelen ble vakker, og dannet et fint teppe for månesigden som hadde funnet veien for å overvåke det hele.

 

#natur #himmel #solnedgang #sjø #hav #strand #tur #glede #stillhet #nytelse

5 kommentarer
    1. Ina N: Tusen takk 🙂
      Ja, det er kjekt med bilder 🙂 Jeg skal kikke innom deg også jeg 🙂

      En fin kveld til deg også 🙂

    2. Bildene talte for seg selv ja…vakkert og det så deilig ut å være ute i solnedgangen 🙂
      Har blitt alt for lite gåturer på meg de siste dagene..har vært litt ekstra svimmel..så har holdt meg mye i ro..men tror det har bedra seg litt nå 🙂
      For å være ute gir jo også inspirasjon og litt mer overskudd..men man må jo lytte til kroppen 🙂
      Så fint de lysa i det” fjerne “kom frem på bildene forresten 🙂 Håper du får ei fin helg 🙂 Klem<3

    3. annebe: Tusen takk 🙂

      Ja, det gir både inspirasjon, og positivitet å være ute. Og spesielt når det er fint vær. Man blir i godt humør av det. Men ja, i vår situasjon er det jo veldig viktig å lytte til kroppen 🙂

      Glad for å høre at det bedrer seg litt etterhvert. Men det er jo sånne perioder, som kommer og går. Jeg har også det.

      Følte selv at det bildet med lys i det fjerne ble ganske bra, tatt med frihånd og det hele 🙂

      Ønsker deg og dine også en fin helg. Kos dere masse 🙂 Klem <3

    4. Hei Eva 😉 Å gå turer er den beste medisin, sliten eller ei 😉
      Det har vært mye jobb i det siste, men vi har gått på ski innimellom for å få forandring på ‘typen sliten’, masse snø her nå, mer enn nok :-)))
      Ha en kos helg. Klemmer på vei<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg