I DAG HAR JEG BLITT KNADD

I dag gikk en drøm i oppfyllelse: Jeg har vært hos en profesjonell massør. 


Bildet er googlet.

Det er ikke noen hemmelighet at jeg har svært anspente muskler, i hele kroppen, som skyldes det intense stresset jeg bærer på konstant. Og over tid, så har det blitt så anspent at jeg ikke engang får sove om nettene. Det er så stramt at det smerter, og når jeg legger meg ned, føler jeg at hverken rygg eller nakke eller noe berører madrass og pute. Og veien mot søvnen er lang og smertefull.

Jeg har et par venner som av og til går til massør, og får knadd opp stive muskler. Og jeg fikk et forslag om å prøve det selv. Etter svært kort betenkningstid, fant jeg ut at det kanskje kunne være noe å prøve selv. Jeg fikk anbefalt en massør, og en av vennene mine bestilte time for meg.

I dag var jeg der, og ble knadd. Skikkelig knadd. Helt fra hårrøttene i nakken, til bakenden. Og nå, noen timer senere, så sitter jeg her og føler at jeg har fått juling 😉 Men på en god måte. Jeg kjenner at noe har blitt løsere, men det er jo ømt å ta på. Det vil det nok være i noen dager. Jeg tror at dette vil hjelpe litt på nattesøvnen min. Og håper det hjelper så lenge at jeg får hvilt litt ut. For nå er jeg ultrasliten.

Det koster å ta massasje, men for meg er det nok en god investering. Og jeg nøt nesten hvert sekund, bortsett fra noen få sekunder da jeg ynket meg litt. Burde nok fått massasje på blå resept. Men det er nok bare en ønskedrøm inntil videre 😉 

Godt var det uansett, og nå føler jeg meg behagelig avslappet og trøtt, og gleder meg til å finne senga i kveld 😉


Bildet er googlet

 

 

#massasje #massør #muskler #smerter #søvn #stress
 

6 kommentarer
    1. Så deilig da, bra du fikk løsnet opp litt…har hatt ekstra vondt de siste dagene selv..så var i basseng og badstue i dag for å løse opp litt…:)..syns liksom jeg var litt bedre før jul..men med litt ekstra å tenke på…setter det seg dønn fast igjen…Håper du tar deg råd til å gå noe flere ganger da..for sånt tar jo litt tid :)Så håper jeg du sover godt i natt 🙂 Klem<3

    2. annebe: Ja, det var virkelig godt å løse opp litt. Var fryktelig stramt, og jeg fikk høre det også. Spesielt i skuldrene var det VELDIG ille visst. Ikke at jeg ble så sjokkert av det akkurat. Kjenner det jo godt selv også. Tanker og sånt, er en farlig stressfaktor, og det setter seg i musklene først. Klarer man ikke å løse det opp, preger det snart resten av kroppen også. Så jeg får se om jeg klarer å ta meg råd til en massasje omgang i måneden, eller om det blir en umulighet.
      Håper at du også får løse opp i dine vondter. For det er slett ikke noe stas å ha det sånn. Men det er rart med det, vi har en tendens til å legge på oss ting som vi strengt tatt ikke trenger.
      Skal nok sove godt, er i grunnen segneferdig allerede, uten at det egentlig er noen ledestjerne for god søvn. Men, krysser fingrene for at det går bra 🙂

      Nattinatt til deg, og sove veldig godt du også 🙂 Klemmer <3

    3. Håper du fikk sovet riktig godt i natt. Ille når koppen blir så full av smerter. Det er ikke slik en skal ha det. Så håper absolutt du greier å ta turen til massøren igjen. Noe som heter vondt skal vondt fordrive :).
      Nattaklem

    4. BforB: Jeg sovnet i alle fall tidlig. Noe som er svært sjeldent. Men våknet en del ganger. Har vondter både her og der, og denne gangen var det inni bena det plaget meg. En sånn indre murring. Men, har sovet ganske godt, tross alt. Det er ikke så ofte det skjer, og var veldig velkomment 🙂
      Ja, jeg tenkte på samme visdomsord, med vondt, skal vondt fordrives. Og det tror jeg på også. Så satser på at det slår til 🙂
      Håper du også hadde en god natt, og at dagen i dag blir kjempefin 🙂
      Klem

    5. Hei Eva 🙂 Så godt å lese at du har kostet på deg litt velvære, det gjør godt både fysisk og psykisk.
      Jeg trener og blir knadd så fort jeg har ledig tid, tror det er grunnen til at jeg klarer å være i farta, men jeg liker det, er jo litt propell, he he.
      Jeg hadde en tid jeg hadde problemer med å få sove, men da fikk jeg et råd: Legg deg ALDRI i senga før du er stuptrøtt, da blir senga din fiende – og da kommer også eventuelle negative tanker og smerter, det rådet fulgte JEG. Jeg satt i en stol med hendene i fanget til jeg lengtet etter senga, natta ble litt kortere, men enda jeg var uthvilt til jobb 😀
      Dette er ikke sikkert passer for deg, men jeg ville bare du skulle vite hvordan jeg kom meg ut av søvnløsheten :-
      Ha en fin kveld, her kommer gode klemmer til deg<3<3

    6. Lene S.: Ja, det var godt med litt velvære, selv om det koster skjorta. Jeg kan nok ikke gjøre det til en vane.

      Jeg er stuptrøtt hele tiden jeg. Og når kvelden kommer er jeg antakelig overtrøtt. Det er ikke en god spiral kan du si. Jeg har forsøkt forskjellige varianter, uten hell. Kroppen min finner bare ikke roen alltid. Og det er ytterst plagsomt. Men, jeg er like blid 🙂 Jeg har fått forskjellige råd til å få sovne, og jeg ser godt at den du fortalte om her, sikkert ikke er dum altså. Egentlig genial 🙂 Må kanskje tipse noen om den måten. For jeg kjenner flere som sliter med å sovne 🙂 Det er jo verdt å prøve 🙂

      Håper du har en fin kveld du også 🙂 Her går det i kakebaking akkurat nå 🙂
      Gode klemmer og nattinatt tilbake <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg