FJORTIS I HUS

Så er måneden endelig kommet. Måneden hvor min datter, Amalie, har bursdag 🙂

Vi feiret henne på forskudd denne gangen. Og valgte siste dagen i januar. Men egentlig fyller hun kommende helg. Da blir hun 14 år! 

Hun har gledet seg sånn til bursdagen sin. Hun har planlagt både mat og kaker, og hun planlegger fremdeles, for hun skal også ha selskap med sine venninner.

Men i helgen samlet vi familien, og feiret henne. 

Valget på middag var ikke så vanskelig for henne. Hun ønsket seg kalkun med alt det gode tilbehøret. Og waldorfsalaten er høydepunktet. Det er ikke kalkun uten waldorfsalat, visstnok 😉

Kaker valgte hun også. Fløtekake er favoritten. Men hun ville ha den pyntet med Starbuckstema. Så jeg valgte å lage en rullekake, og fylte den med krem blandet med vaniljekrem, og med bringebær inni. En sånn rullekake fikk jeg servert hos en venninne engang, og den smaker syndig godt 😉 Jeg trakk rullekaken med fondant, og med tungen bent i munnen gjorde jeg mitt beste for å lage Starbuckslogoen. Og vips hadde vi et gigantisk kaffekrus med Starbucks preg 😉

Jeg bakte også en sjokoladekake, som jeg litt senere skal legge ut oppskrift på. Visstnok med opphav fra Cafe Sting i Stavanger. Den bakte jeg i en hjerteform 🙂


Bordet ble pyntet etter enkle regler, i fargene som Amalie hadde valgt. Så det gikk i svart, sølv og rosa. 


Kakene og bursdagsbarnet.
Restene etter kakene var ikke store. Starbuckskaken ble veldig populær, og ble først oppspist. Men sjokoladekaken var enda bedre dagen etterpå. Brun nytelse ♥

Feiringen ble vellykket, og vi koste oss, alle 8 🙂

 

 

#bursdag #kaker #feiring #fest #middag #kalkun #sjokolade #Starbucks #bord #lys #pyntet #glad #glede 

9 kommentarer
    1. Så utrolig fint det var pyntet..hun har jo god smak har jeg skjønt…:) Og kakene så veldig gode ut..så gøy med Starbuckskake også…og gleder meg til å se oppskrift på sjokoladekaka 🙂
      Her i huset elsker vi Waldorfsalat..men vi bruker det mest på brød og rundstykker med bayonneskinke…
      Gratulerer til den søte jenta..med bursdagen som kommer 🙂 Nattaklem<3

    2. Så pent bord og artig rullekake. Syns du fikk kaken kjempebra til, så du klarte nok å være stø på hånden. Gratulere dattera di på forskudd :). Så da har du fått en fjortis i hus :). Koselig. Mi yngste fyller18 om omtrentlig en måned. Hjælpes….det har gått så fort.
      Bli spennende å se oppskrifta på sjokoladekaka :).

    3. Hei Eva 🙂 Tiden flyr, men det er deilig å ha ‘voksne’ barn, men det minner meg på at vi foreldre blir enda mer ‘voksne’, he he.
      Du skal se Amalie blir interiørarkitekt, det var et gjennomført flott dekket bord 🙂
      Her er det ingen kakemonser, det passer bra for jeg er ikke god til å bake, det har kanskje noe med interessen å gjøre 🙁
      Ved feiringer har vi en god middag og creme brulee til kaffen, det holder 😀
      Ha en fin torsdag, jeg skal ut å fly, som vanlig 🙂 Klem fra meg til deg<3

    4. Hi, hi, hadde det enda vært torsdag, som jeg skrev, men det jo BARE TIRSDAG i dag. For ikke å bomme på dagene, ønsker jeg deg at du får en fin uke 😀

    5. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, den jenta der har smak og stil, og hun vet hva hun vil ha 🙂
      Skal legge ut oppskrift til sjokoladekaka i neste innlegg tenker jeg. Det er den vel verdt 🙂

      Ja, jeg er også veldig glad i Waldorfsalat. Og jeg foreslo det for veslejenta, å ha det i lag med skinke på brød, men det syntes hun ikke hørtes noe godt ut. Men jeg synes det er veldig godt. Tror nok jeg må lage det litt oftere 🙂

      Tusen takk for bursdagshilsenen, jeg skal overbringe den videre 🙂 Ha en superfin dag i dag, forhåpentlig med sol 🙂 Klem <3

    6. BforB: Tusen takk 🙂
      Ja, kaken ble jeg faktisk veldig fornøyd med. Liker å være kreativ, men det er ikke alltid energien og mangel på overskudd er helt enig i sånne aktiviteter lenger 😉

      Ja, nå blir det fjortis i hus, igjen. Nummer 2 dette her, så enig med deg, tiden går veldig fort.
      Det skal vel feires stort når det blir myndighetsdag om en måneds tid hos dere 😉 Blir nok kjekt 🙂

      Kakeoppskrift kommer i mitt neste innlegg 🙂

      Ha en nydelig dag i dag 🙂

    7. Lene S.: Hei 🙂 Ja, tiden flyr. Og hver alder har sin sjarm 🙂 Til og med 40 årene, som jeg er inni…hehehe 😉

      Ja, jeg har tenkt tanken selv, at Amalie er utrolig flink med interiør, så det er slett ikke umulig at hun vil utvide den interessen, enten på hobbybasis, eller som yrke. Det er enda en stund til hun trenger å bestemme seg helt 🙂

      Her i huset er vi glade i kaker og bakst. Men hadde ikke sagt nei til Creme Brulee heller. Det er en av mine favorittdesserter, men jeg har aldri laget det selv.

      Torsdag eller Tirsdag…hehehe…ukene flyr, men heldigvis ikke fullt så fort. En flott dag ønskes deg uansett når vi er i uka, og kos deg masse over skyene 🙂 Svevende god klem tilbake til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg