KRYMPET I VASK

Det er kanskje noen av dere som husker da jeg strikket meg en topp ut fra eget hode, og la ut HER?


Fin og behagelig topp som jeg selv designet.

Vel… Toppen ble strikket av umerket garn jeg hadde kjøpt på Sandnes Garn sitt fabrikk utsalg. Jeg spurte ikke hvilket garn det var. Jeg tok det som en selvfølge at det var en av Mandarin sortene.

Tja… Jeg tok feil!

Nå er toppen vasket, som jeg ville vasket Mandaring. Og etter vask så den sånn ut:

Det synes kanskje ikke så godt på bildet, men toppen har krympet betraktelig. Faktisk så mye at jeg ikke får den på meg. Den ble både smal og kort. Rett og slett barnestørrelse.

Her ser man tydelig at toppen har blitt tovet i vask. Det er nok sentrifugen som har gjort den jobben. Veldig trist. Jeg var så stolt over den toppen ♥ Nå kan jeg bruke den som et tykt og godt sitteunderlag 😛 Den ble nemlig så tykk, at det nok ikke vil være særlig behagelig for et barn å bruke den.

Ja ja…man gjør stadig nye erfaringer i livet. Jeg har mer enn nok garn igjen til en ny topp. Så det ordner seg nok etterhvert 🙂

Lærdommen får være å skaffe seg kunnskap om garn man kjøper 🙂

 

 

#strikketøy #topp #rød #design #garn #vask #mislykket

6 kommentarer
    1. Næææh…så ergelig..den som var så fin og du kledde så godt…men gjort er gjort..
      Sitteunderlag kan være kjekt å ha det også..og det gjør vel ikke noe om single bruker røde sitteunderlag..hehe..;)
      Håper du får til en ny topp da..har hatt noen vaskebommerter igjennom livet jeg også…om det er noen trøst…:) Klem til søte deg<3

    2. annebe: Jah, ikke sant? Gjort er gjort. Får bare ta det som en litt ergerlig erfaring 😉

      Hmm….reglene sier ikke noe om sitteunderlag, så det er mulig at rødt er godkjent for en singel jente som meg 😉 Satser på det jeg 😀

      Jeg holder på med en topp til moren min. Det går litt tregt i strikkinga om dagen. Jeg er så trøtt at jeg orker ikke å konsentrere meg. Men når den er ferdig, skal jeg strikke en ny til meg selv. Mest sannsynlig et annet design 🙂

      Man gjør sine erfaringer på vaskerommet ja. Både når det gjelder størrelser og farger 🙂 Har jo hendt at noe har fått ny farge også, sånn helt impulsivt 😛

      Ha en fortsatt flott dag kjære Anne. Kos deg 🙂 Klem tilbake <3

    3. Uff så kjedelig!! For toppen var jo superfin <3 Altså før krympinga.. Jeg ser den har blitt tovet og tykk ja, det er så kjedelig når det skjer sånn. Man mister litt piffen. Jeg har strikket en ting i acryl...den krymper ingenting. Og en ting har jeg laget i bomull, og den klarer seg også fint, men når man ikke vet hva det er laget av helt, uff, synd. Lager du en ny en da eller? 🙂 Onsdagsklem <3

    4. frodith: Ja, toppen VAR veldig fin. Et av mine beste prosjekter. Så det er typisk at den skulle bli mislykket i vasken 😉

      Hadde jeg vært klar over at garnet inneholdt ull, så skulle jeg nok vasket på ullvask. Lett å være etterpåklok gitt 😛

      Jeg skal strikke en ny topp, men det blir sikkert ikke den samme. Har ikke oppskrift. Strikket bare etter humøret 😉 Så vi får se. Men jeg elsker fargen…så et nytt plagg blir det. Jeg har mer enn nok garn 🙂

      Klemmer godt tilbake, og ha en fin aften <3

    5. Hei Eva 🙂 Jeg er glad jeg ikke kan strikke, he he, da blir det ekstra ergelig når sånt skjer i vaskemaskinen 🙁 Du må strikke deg en ny, du kledde den SÅ godt 🙂
      Her vaskes alle strikkede plagg (mammas verk) for hånd i Milo så klart, he he. Tørker de på gulvet på ett av badene, legger de pent og flatt utover og setter på varmekablene 😀
      Ha en fin torsdag – ønsker god helg og fin neste uke med det samme 🙂
      Her går det unna skjønner du. Klemmer på vei til deg fra meg <3<3

    6. Lene S.: Hei 😀 Tusen takk…Ja, jeg synes også jeg kledde den. Så jeg får se hva jeg gjør 😉 Strikking er litt som terapi for meg. Da slapper jeg godt av. Men siste tiden har jeg ikke orket å konsentrere meg om det heller. Så er lite strikking for tiden.

      Ull vasker jeg også alltid med Milo, og på ullprogram i vaskemaskinen. Men her trodde jeg det var snakk om ren bomull. Men så feil kan man ta gitt 😉

      Er du travel for tiden ja? 😉 Ja, sånn er det jo innimellom. En fin torsdag ønskes deg også, og både helgen og uken med. Kos deg masse 🙂

      Klemmer tilbake til deg <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg