LESEGLEDE


Bildet er googlet.

Jeg er veldig glad i å lese. Helt siden jeg lærte å lese, har jeg lest bøker med stor interesse.

En periode av livet har vært litt tung, og da har jeg ikke lest like mye. Men som regel har jeg alltid en bok for hånden, som jeg kan fordype meg i når jeg har tid, helse og anledning.

Det går litt i rykk og napp. Enkelte perioder klarer jeg ikke å oppfatte hva jeg leser. Jeg klarer rett og slett ikke å konsentrere meg. Men jeg lærte av en psykolog at det er viktig å lese uansett, for å holde de mentale hjulene i gang. Dette gjelder nok spesielt sånne som meg, som lider av tungsinn av og til. For å unngå å havne inn i en ny depresjon.

I familien min har vi alltid hatt leseglede. Helt fra jeg var liten. Begge foreldrene mine leste mye, og både jeg og broren min er glad i bøker. Og broren min gikk til og med så langt som til å starte eget bokforlag ♥

Jeg har lest mange av bøkene forlaget har gitt ut. Og her finnes bøker for alle slags mennesker 🙂 
Jeg som liker så godt å skrive, burde jo faktisk tenkt på muligheten for å gi ut en bok selv 😉

Nå for tiden leser jeg en bok fra et annet forlag. Nemlig Et helt halvt år. Av Jojo Moyes.


Bildet er googlet.

Når den boken er lest ut, får jeg gå ut på lån. Jeg har både broren min, moren min, og flere venner jeg kan låne bøker fra. Så det skal ikke by på store problemer å få tak i lesestoff.
Denne boken virker veldig engasjerende, så den tror jeg at jeg skal klare å lese uten å slite med konsentrasjonen 😉

 

Liker du å lese?
Har du noen bok å anbefale?

 

 

#bøker #leseglede #lesehest #bokorm #lese #glede #historier #romaner #eventyr #krim
 

 

12 kommentarer
    1. Jeg leser ikke særlig mye, jeg sliter med litt sånne “tråder” for øynene, floaters heter det, og det er ikke noe gøy å lese etter at jeg har fått mange sånne. De forstyrrer litt liksom… Men er nok lurt å lese ja, og spesielt om man sliter litt er det hvertfall lurt å ha noe annet å bry hjernen sin med. Som psykologen sa, holder hjulene i gang. For det er viktig å bruke hjernen mest mulig fornuftig 🙂 og ikke til tungsinn <3 Kos deg med boken din du 🙂 Jeg skal skaffe meg lydbok jeg 🙂 Klemmer <3

    2. Jeg er glad i å lese , men har de siste årene bare hørt på lydbøker ellers får jeg så vondt i nakken :)..og det er ikke så lett å få tak i gode lydbøker…kjøper ikke så mange til full pris i butikk..men låner eller har fått noen lastet ned 🙂
      Jeg likte godt bøkene til Knausgaard jeg..men ikke alle som liker dem..
      Den du har på bildet der har jeg hørt om og tenkt jeg skal prøve å få lest/hørt etterhvert..Gøy at broren din har forlag..og jeg skal selvsagt lese boka om du skriver en…:) Klem fra meg <3

    3. frodith: Lydbok er jo vel så bra jo 🙂 Da kan man gjøre noe annet også mens man lytter 🙂 Akkurat som jeg gjør når jeg ser TV, da kan jeg strikke også 😉 Og lydbok og strikking er jo også fine aktiviteter sammen 🙂
      Ikke så kjekt når du har forstyrrelser når du leser. Da får man jo ikke så mye ut av lesingen.
      Si fra om du finner en god lydbok da, så kanskje kan jeg lese den etterhvert 🙂

      Klemmer ?

    4. annebe: Som jeg også sa til frodith, lydbøker er jo et vel så godt alternativ. Da kan man jo gjøre noe annet samtidig, som håndarbeid, baking, matlaging… Men ja, det er dyrt til full pris. Og sikkert begrenset utvalg. Jeg har 1 lydbok, men ellers går det i papirutgaver 🙂

      Jeg har ikke enda lest noen av Knausgaard sine bøker. Men kanskje om jeg kommer over en….:)

      Ja, om jeg skriver en, skal jeg passe på å la verden få vite det 😉 Kjekt at du har lyst å lese den da 🙂

      Klemmer tilbake ?

    5. Jeg har som deg, slitt med konsentrasjonen….så er langt vanskeligere å lese ut en bok nå. Men satser på at jeg skal klare det igjen. Jeg las mye før, fordi jeg likte det så godt.
      Du må ta deg en tur på biblioteket. Det er en “godtebutikk”, der alle mulig typer bøker, tidsskrift, lydbøker osv.
      Og så kan du begynne å skrive selv og :). Da skal jeg lese boka di :))).

    6. BforB: Ja, tror vi sliter med mye av de samme tingene 🙂 Jeg leser i perioder. Nå har jeg en halvgod periode, hvor jeg leser, men sliter med å henge med.

      Men jeg tror ikke jeg er så velkommen på biblioteket i grunnen. Jeg har en lei tendens til å glemme å levere tilbake. Og så må jeg jo betale da. Så da blir det ikke så billig likevel. Mange år siden jeg var innom der. Men jeg er enig, der har det ALT. Om det er noe spesielt jeg er ute etter, så går jeg dit 🙂
      Venner og familie er ikke så nøye på tilbakeleveringstider 😉 Og så langt har de alltid fått tilbake det jeg har lånt av dem, selv etter laaang tid 🙂

      Og takk for det, kjekt at du har lyst å lese boka mi. Jeg lurer veldig på hva den skulle ha handlet om? 😉 Kanskje jeg skulle skrive mine bloggmemoarer? 😉 Hehe….
      Det er veldig kjekt å skrive…Så vi får se etterhvert 🙂

    7. Jeg er glad i å lese, og startet tidlig med å lese bøker. Lesegleden har jeg nok fra min mor, som også var glad i å lese. For meg så går det i perioden; det kan gå måneder uten at jeg åpner en bok, men når jeg først begynner på en, klarer jeg knapt å legge den i fra meg 🙂

    8. Den Blå Steinbukk: Det er utrolig godt å rømme fra dagens kjas og mas, og inn i en god historie som fenger 🙂 Noen bøker er jo sånn, at man ikke får til å stoppe å lese. Mens andre bøker igjen kan være litt vanskeligere å komme inn i. Men likevel…utrolig kjekt å lese 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg