SWINGKURS

I dag og i morgen skal jeg altså gjøre noe skikkelig halsbrekkende. Jeg skal på Swingkurs!

Energien er totalt fraværende. Derfor betegnelsen halsbrekkende. Men jeg gleder meg likevel. For det er godt å røre seg litt, spesielt når jeg ikke trenger å lage farten selv, men da har en som skal styre meg rundt 😉

Så dette blir absolutt en interessant helg. 2 timer i kveld, og 2 timer i morgen. Så skal jeg altså da ha lært meg det grunnleggende innen Swing 😉

Min største bekymring blir i grunnen å plassere bena riktig. Der må jeg nok muligens konsentrere meg litt. Har problemer nok med å slepe bena etter meg som det er for tiden 😉 

Men jeg håper jo at dette skal gå bra.

Jeg har blitt invitert med av en god venn. Så da har jeg jo dansepartner i alle fall 🙂 Jeg liker å danse, men er ikke alltid like bekvem med å danse sammen med noen. Men likevel, noen ganger er det litt greit å gå utenfor sin egen komfortsone. Og det skal jeg altså nå gjøre. Håper bare at jeg klarer å holde meg oppegående. At jeg ikke blir alt for sliten. Har lite å gå på om dagen.

Men altså, jeg har gått på dansekurs før. I min ungdom gikk jeg på noe som ble kalt Jazzballett.

Jeg har faktisk noen bilder av det, men kunne ikke finne dem akkurat nå. Men det var litt mer fart i den dansen enn jeg ville klart å få til nå i dagens situasjon 🙂

Jeg har også gått på Salsakurs 🙂


 

Det var for noen år siden (men etter jeg fylte 40), da jeg hadde en italiensk kjæreste, som var veldig glad i Salsa. Jeg ble glad i det selv også. Og fikk med meg en gjeng venner, som også syntes det var kjekt å lære Salsa. Dessverre har det meste av lærdommen forduftet, i og med at det ikke har blitt holdt vedlike.

Så sånn sett kunne jeg hatt god lyst på et oppfriskningskurs i Salsa. Men det blir altså Swing i stedet. Og det er kjekt å lære noe nytt 🙂 Og musikk og dans blir man jo glad av 🙂

Jeg gleder meg, og ser frem til en rimelig punktert søndag 😉

 PS: Alle bildene i innlegget er googlet!

 

#dans #swing #salsa #jazzballett #musikk #partner #dansepartner #energi

12 kommentarer
    1. Ja, du skal ikke se bort i fra at du kanskje FÅR litt energi, selv om det høres helt feil ut.. Håper det da 🙂 Det høres veldig koselig ut, og fint å ha en kjent du skal danse med i starten hvertfall 🙂 Kos deg masse <3 Jeg kunne tenke meg litt sånn Riverdance eller noe jeg 🙂 Men tror det er veldig slitsomt.. Stor god klem til deg <3

    2. Hei Eva 😉 Fra å orke ingenting til swingkurs, du skal ha for at du prøver iallfall 😀
      Vi er veldig glad i å danse og benytter enhver anledning, he he, tar en svingom her hjemme hvis ikke guttene er hjemme, de blir så flaue.
      Vi danser swing, lationo, soul og selskapsdans, jeg danset jazzballett i mange år, men DET får jeg ikke min kjære til å begynne med, he he Da drar vi heller på treningssenteret sammen, der har vi tatt oss helt ut i 3 timer i dag :-)))
      Ha en svingende helg og kos deg. Svingende klemmer på vei til deg fra meg<3<3

    3. Har ikke gått på noe kurs i dans…bare et år på “danseskolen”da jeg var barn…gikk mest pollynese (eller hva det heter) husker jeg ..hehe..
      Men synes dans kan være gøy…men tror det snart er 8-10 år siden sist 🙂
      Håper du FÅR litt energi av det da…kan jo hende det…:))
      Og det virker jo som du har litt grunnleggende ferdigheter på dans ,siden du bl.a har Salsakurs også:)
      Hyggelig å komme seg ut litt i allefall….så håper jeg det er en trivelig partner du skal danse med 🙂 Hygg deg som best du kan og fredagsklem fra meg<3

    4. Så herlig, til tross for formen….håpe du greier å trekke den opp uten for mye problemer i etterkant. Og ikke minst at du får det fantastisk artig.
      Salsakurs hørte veldig artig å lære seg (hadde en periode lyst og lære meg tango), men tror du ville plukke det ganske fort opp igjen om du prøvde.
      Kos deg masse i helga, håper den blir både fantastisk og fin.
      En riktig svingende god helg :)))) <3

    5. Stilig! Og det er garantert gøy når du kommer i swing. (MÅTTE ha med det ordspillet) Jeg synes Salsa er fantastisk, og fikk prøve meg på det i perioder der jeg har bodd i Spania. Men med en mann som har et mildt sagt ikke- forhold til dans, så blir det lite av den sorten nå for tiden. Det blir nok gangsperr på deg, men med gooood feelin;-) !

    6. frodith: Skulle gjerne fått energi. Alle monner drar. Men dessverre vet jeg nå av erfaring at det ikke fungerer sånn på meg. Og nå når jeg har vært på første danseleksjon, så sitter jeg nå her i stolen som et slakt, og vil garantert bli sittende til noen skyver meg ut på badet og sørger for at jeg pusser tennene og kommer meg til sengs. Men…her er ikke noen som gjør sånt. Så må nok klare det selv 😉 Men kjekt var det. Og ny leksjon i morgen. Og da er jeg nok ganske ferdig både på den ene og den andre måten etterpå 😉 Og har lært noe nytt, og kanskje jeg føler meg litt tryggere neste gang noen byr meg opp på dans 🙂

      Jeg var på en Riverdance forestilling i Oslo Spektrum tror jeg det var, for maaaaange år siden. Fantastisk forestilling 🙂 Og ja, vil tro det er rimelig slitsomt 😉

      God (og ganske sliten) klem tilbake 🙂 Håper du har en veldig fin fredagskveld <3

    7. Lene S.: Heisann 🙂 Jada, Eva gjør ting hun ikke kan 😉 Er ikke redd for å prøve nei. Ingen skal stoppe meg på sånne ting 😉 Men jeg vet jo at neste uke vil bli ganske utslitt, igjen. Men sånn er det bare. Og den økta jeg nettopp har hatt…man kan trygt si at 2 timer var ganske i overkant. Men, jeg er sta, og stoppet opp litt når jeg følte for det 🙂

      Hehe…er rart med de ungdommene…De blir flaue over de underligste ting…Men fint at dere kan få danset litt innimellom 🙂 Heldig du som har en mann som liker å danse. Det må jo være helt fantastisk 😀 <3

      En svingende helg til deg og dine også 🙂 Gode klemmer tilbake til deg <3 <3

    8. annebe: Det er kjekt å danse. Det er helt sikkert. Og om jeg ikke akkurat får energi av det, så stiger i alle fall humøret en del. Og det er ikke lite bare det 😀 Så nå er jeg ganske utslitt, men humøret er på topp, og energien vil og vil, men får det ikke til 😉

      Var kjempekjekt på kurs. Og gleder meg til i morgen. Men kjente at en helaften nok vil være for mye. Så om jeg skulle gått på dansekveld, så måtte jeg nok være påtatt veggpryd en del av kvelden 😉

      Ja, jeg har danseglede, og det hjelper jo. Salsa var veldig gøy. Det er litt mer rumpevrikkende og sensuelt. Så litt annerledes enn swing. Men gøy begge deler.
      Veldig kjekt å komme seg ut litt ja. Og å se andre mennesker.
      Og på kurset måtte vi konstant bytte partnere, så fikk danse med mange. Det var veldig forskjellig fra mann til mann 🙂

      God helg og god fredagsklem tilbake til deg <3

    9. BforB: Første kurskveld var fantastisk gøy. Føler meg litt mer trygg nå, om noen skulle be meg på dans. Men guri så slitsomt 😮 Svetten silte. Nesten litt pinlig. Men når jeg kikket meg rundt, var det samme tilstand hos de andre kursdeltakerne. Så da var det ikke så pinlig likevel 😉

      Salsa var veldig kjekt ja. Jeg er veldig glad jeg har tatt det kurset. Og vil nok komme lett inn i det igjen om jeg går et oppfriskningskurs 🙂 Tango høres jo også kjekt ut ja. Det er så mye spennende man kan lære 🙂

      Kos deg masse du også i helga, og håper festen går av stabelen som planlagt 🙂 God og festlig helg til deg <3

    10. tujanka: Hehe…ja, klart du måtte ha med det. Og jeg lover, det var swingende gøy også altså 😀 Kan ikke klage.
      Og Salsa er også veldig kjekt. Har veldig lyst å oppfriske det litt. Og har ikke hatt noen som har vært i nærheten av å kunne danse Salsa i ettertid. Så derfor har det dødd litt ut her i heimen. Men veldig gøy å ha lært det 🙂 Du får lure mannen med på kurs en gang. Kanskje han vil synes det er kjekt likevel, å danse litt. Men jeg vet at det ikke ligger for alle 😉

      En god helg til deg. Jeg har en danseøkt til i morgen (lørdag), så kan jeg pensjonere meg for helgen 😀

    11. Fruemmel: Det har vært veldig kjekt. Og man kommer ikke noen vei om man ikke prøver. Og ja, jeg får svi i etterkant, men jeg har lagt det inn i tidsskjemaet mitt. Så da går det greit på en måte 🙂
      Jeg har jo livslyst, selv om jeg ikke har helse til å ha det akkurat nå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg