NOK TIL EN PARYKK

I dag flommer det over av vafler i bloggverdenen. Og siden det temaet nå er oppbrukt, skal jeg heller fortelle litt om hva jeg gjorde en dag i forrige uke 🙂

Da unnet jeg meg nemlig en tur til frisøren.

Jeg skulle jo til Oslo, og sånn helt plutselig, fikk jeg et mystisk intenst behov for å rydde litt i hårmanken, det er jo vår og det hele 🙂 Så jeg ringte på torsdags morgen (samme dag som vi reiste) til frisøren min, Stine, og hørte om hun hadde mulighet til å hjelpe meg? Og heldigvis, det hadde hun. Jeg ble strålende glad 😀

Det er nemlig sånn at jeg ikke går til frisør så ofte. Jeg har ikke råd til det. Men jeg går en gang i året. Og denne måneden er det faktisk et år siden forrige gang. Jeg hadde i grunnen tenkt å vente til mai. Men plutselig orket jeg ikke mer, og når jeg får sånne tanker, så må det skje, aller helst med det samme!


Utgangspunktet var veldig langt hår, ned til livet. Og i det siste, har jeg mistet mye hår. Bekymringsverdig mye. Det er helsa sin skyld. Og jeg fant ut at Stine skulle få lov til å klippe av ganske mye. For da vil det kanskje virke litt fyldigere, det som er igjen.

Jeg er glad i mitt lange hår. Har alltid likt langt hår. Og trives dårlig med kort hår.

Etter å ha konferert litt med Stine, ble vi enige om hvor mye som skulle klippes.

Så var det tid for å vaske håret. Det var første gang jeg var i den salongen, ettersom Stine jobbet i en annen salong tidligere, mens hun nå har begynt for seg selv, og leier stol i en annen salong, som heter Smuget.

Jeg satte meg i stolen, og Stine fant en fjernkontroll, som styrte fotstøtten opp. Det ble med ett, ganske behagelig 🙂 Så lurte hun på om jeg hadde lyst på ryggmassasje når jeg først satt der? 
Jøye meg, tenkte jeg, er det massasjestol dette her? Så jeg takket ja, og fikk en kjapp innføring i fjernkontrollen og stolens funksjoner. Men jeg takket pent til full ryggmassasje jeg, og lente meg godt tilbake idet jeg kjente stolen begynte å jobbe. 

En sånn luksus har jeg ikke vært borte i hos en frisør tidligere, og jeg nøt det hele, mens håret ble vasket, og hodebunnen også fikk en god massasje. Og litt knaing i nakken fikk jeg også. Og kommentaren var som ventet, jeg hadde ganske stive muskler der ja.

Etter denne luksuriøse opplevelsen, bar det tilbake til klippestolen. Der var det dårlig med massasjen, men jeg vet at Stine er magisk med frisørsaksen, så jeg gledet meg til det 🙂


Forventningsfullt lente jeg meg tilbake, og pratet med Stine om løst og fast. Hun er en veldig trivelig, varmhjertet og god ung dame, så det er aldri problemer å finne noe å prate om. I tillegg har jeg kjent henne hele livet hennes, siden foreldrene hennes er gode venner av meg. Og derfor, har jeg også latt henne klippe meg jevnlig helt siden hun gikk på videregående. Og jeg har alltid vært veldig fornøyd etterpå 🙂


Der jeg satt i stolen, kunne jeg omtrent kjenne hvor mye lettere jeg følte meg, etterhvert som lokkene falt ned på gulvet.
Og da hun sa seg fornøyd, satte hun i gang med å føne håret. Nå er ikke jeg så flink til å føne og style som hun er, men jeg fulgte nøye med, i håp om å lære litt 😉


Her er det ferdige resultatet ♥ Ganske mye kortere, ikke sant?

Og jeg er superfornøyd 🙂


Nå trenger jeg ikke å flette håret før jeg skal sove, det går fort å vaske og tørke, og jeg føler meg lys og lett 🙂

Tusen takk Stine, for en utrolig flott jobb ♥


Lokkene som falt. Det er nok til en hel og raus parykk 😉 


Og her er hun, og nummeret hvor man kan bestille time 🙂 
Jeg kan anbefale hennes kyndige hårpleie på det varmeste, for dem som bor i nærheten og ønsker en klipp eller annet hårstell 🙂
Byen er selvsagt Sandnes, og salongen heter Smuget frisør, og ligger i Langgata. 

Og bare for å ha det helt på det rene, dette er ikke et sponset innlegg. Det er en anbefaling helt i fra dypet av mitt hjerte 🙂

Og sånn ellers, så var det jo kjekt å presentere min nye frisyre, mitt nye jeg 😀

Hvor ofte går du til frisøren?

 

 

#hår #frisyre #frisør #hårpleie #massasje #spa #luksus

 

 

8 kommentarer
    1. Du ble så fin og fresh med den nye hårfrisyren 🙂 Det var litt av en manke du klippet av ja…massasje stol hørtes utrolig deilig ut. Tror de fleste av oss trenger det, men du sikkert mer enn andre 🙂
      Jeg klipper meg ca hver tredje måned for håret mitt vokser så fort. Og så napper frisøren mine bryn hver tredje uke, for det orker jeg ikke å gjøre selv.
      Nå er det natta her. Håper du får en god natt med mye søvn 🙂

    2. Becca Alexandra: Tusen takk 🙂 Ja, forandring fryder, og selv om jeg ikke er så flink med stylingen selv, er jeg virkelig kjempefornøyd 🙂
      Luksusen kom godt med, så tar gjerne en reprise på den ryggmassasjen 🙂

    3. Åse Helen: Tusen takk 🙂 Ja, det var litt av en forandring med ny frisyre. Og utrolig hvor mye det letter ting 😉 Massasjestol unner jeg virkelig alle. Det var jo fantastisk godt. Helt uventet. For jeg har aldri prøvd noe sånt før 😉 Man skulle hatt en sånn hjemme, på blå resept 😉

      Ja, håret mitt vokser også fort, så skal man beholde en frisyre, så skjønner jeg jo at det må klippes jevnlig. Men det er ikke ille med hver 3. måned da 🙂 Og så er det så godt med den følelsen etterpå. Jeg har lurt på om jeg skal ta meg råd til å gå to ganger i året nå. Får se hva jeg gjør 🙂

      Håper du hadde en god natt. Min var litt kort, men ellers ganske ok. Ønsker deg en flott dag i dag <3

    4. Kjempefin ble du, og du ser SÅÅÅ ung ut 🙂 Jeg går ikke ofte jeg heller, og noen ganger har det blitt veldig slitt i tuppene. Og da tar jeg en jafs jeg også 🙂 Du kledde godt den lengden der da 🙂 Ble lett og lys og vårlig. Rart hvordan sånn pleie av seg selv kan ha så mye å si 🙂 Man blir liksom så oppmuntret, hvertfall blir jeg det 🙂 Og utrolig mye hår du la igjen. Sikkert litt uvant også. Høres helt fantastisk ut med sånn ryggmassasje i tillegg :-)Stor klem <3

    5. frodith: Tusen takk 😀 Og ung og greier 🙂 Det må jeg si varmet 🙂 Sliten og greier, men klarer likevel å holde et ungt utseende. Det er jammen noe jeg virkelig setter pris på 😉

      Ja, det er jo greit å holde tuppene fine, da ser håret mer ryddig ut også. Og utrolig hvor godt det gjør, med en runde i frisørstolen, med eller uten massasje 😉 Det å føle seg frisk og ny, er en fantastisk følelse 🙂 Det er litt uvant med det samme, å legge igjen så mye hår. Men likevel…nå går hårstellet som en lek 🙂

      Stor klem tilbake til deg, og håper du har en fin dag, med mange sommerfugler i magen 😉

    6. Skikkelig langt det var ja..og du ble kjempefin med den nye frisyren :))) Jeg klipper meg jo ca hver 6. uke jeg..”.må” det med kort hår 🙂
      Har vært hos frisør med slik stol jeg også..veldig deilig..litt luksusfølelse 🙂
      Artig å se bilder fra klippen også..og hun virka veldig dyktig da :)..koselig å kunne anbefale en flink frisør 🙂 Her snør det masse i dag, men det forsvinner nok fort igjen..håper i allefall det 🙂 Klem<3

    7. annebe: Tusen takk 🙂 Jeg føler at jeg kledde den nye frisyren ja. Og herlig å ha litt mindre hår å stelle på 🙂

      Kort hår krever nok litt oftere klipp ja. Jeg håpet jeg skulle klare å ta meg råd til klipp to ganger i året. Så da får vi se når det har gått 6 måneder. Sånn sett er det greit med langt hår, for det mister ikke fasongen så fort. Men du er jo nydelig med kort hår. Jeg ser ut som en gutt hvis jeg skulle hatt en sånn firsyre 😉

      Hun er veldig dyktig, frisøren min. Kan ikke skryte nok. Og hun ser også hva som kler meg, og kommer med forslag 🙂

      Ja, jeg misunner dere virkelig ikke all den snøen. Kaos er det visst. Jeg kom meg visst hjem i tide 😉 Håper det forsvinner fort, sånn at våren kan fortsette sine glade dager 🙂

      Klemmer godt, og håper du har en riktig fin dag i dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg