TUR RUNDT MOSVANNET

Her tidligere i uka gikk jeg ut på tur med en turgruppe jeg er medlem i på Facebook.
I gruppen arrangeres forskjellige slags turer, så det er mulig å finne noe som passer de fleste. Det er også mulig å selv arrangere turer.

Men enn så lenge, har jeg kun vært med på denne. Og håper det kommer flere lignende.

Jeg er jo glad i gå tur. Men mange av turene i turgruppen har jeg hørt at folk går i ganske høyt tempo. Og det passer ikke meg så godt. Jeg kan trø på litt jeg også. Men når det da kommer noen med lange ben, som atpåtil går i sitt høye tempo, da sier det seg selv at jeg med korte ben må løpe for å holde følge. Og det er ikke tur for meg 😉

Men denne turen jeg var på, var en rusletur. Og siden jeg akkurat hadde hatt en hektisk langhelg, med såre føtter som resultat, passet rusletur veldig godt inn i min plan.

Turen skulle gå rundt Mosvannet i Stavanger. Jeg hadde aldri tidligere gått her, så jeg ante ikke noe om hverken lengde på turen, eller hvor lang tid det ville ta. Men jeg stilte med åpent sinn, glad for å bevege meg, og enda gladere for at det her passet å ha kamera med.

Det viste seg at flere andre også hadde kamera med, og vi fikk knipset mens vi ruslet. Det var ca 10 – 12 stk med på turen. De fleste kjente jeg ikke. Men fikk jo noen nye bekjentskaper etterhvert 🙂

Dette treet fanget min oppmerksomhet, og øyeblikkelig følte jeg meg helt spesiell 🙂 Hvem denne meldingen var myntet på, aner jeg jo ikke. Men jeg tok beskjeden til meg, og lagret den i hjertet mitt likevel jeg ♥

Det var flere trær på veien. Og disse hadde fått inngravert en del ymse beskjeder og merker, i riktig gammeldags tradisjon og stil 🙂

Jeg føler meg veldig ukjent rundt Mosvannet foreløpig, og ble litt vippet av pinnen da det plutselig var vann på begge sider av veien, også der hvor trærne vokste. Og det kom flere svaner glidende i full fart mellom trærne. Ganske spesielt syn for meg i alle fall. Og pent var det også 🙂 Jeg fikk nesten en følelse av å være i Everglades, bortsett fra at der er svanene byttet ut med alligatorer 😉

Men her er altså litt av selve Mosvannet da. Hva den røde bygningen midt i vannet er for noe, aner jeg ikke enda. Men kan hende får jeg greie på det en annen gang jeg rusler tur der 🙂

Her er det en vakt som speider ut over innsjøen, og passer på at alt går fredelig for seg 🙂

Et syn som møtte meg etter å ha gått et ganske langt stykke, var dette. Her er det visst trøsten til alle barna ender når de har blitt store 😉 Artig idé 😀

Og helt til slutt, vil jeg avslutte med oppskriften på en god dag:

Håper alle som leser har en god dag, og ønsker alle en herlig Påske ♥

 

 

#tur #mosvannet #stavanger #innsjø #trøst #trær #fugler #svane #tutter #smokker

 

8 kommentarer
    1. Bra du har kommet med i ei slik gruppe..så får en bli med når det passer for en :))
      Så ut som ei fin runde også, litt å se på …og ta bilder av..hehe..
      Svaner inn mellom trærne hørtes litt rart og veldig flott ut :)..skjønner hva du mente med de alligatorene..ser for meg noe slikt fra filmer o.l..
      Og den plakaten var jo utrolig oppmuntrende og positiv :)))…og jammen var det mange som hadde hengt opp smokker …sikkert en artig måte å få barn til å slutte å bruke smokk på :))
      Håper å få til en tur ut i naturen i påsken , med litt mat og kaffe :)) Klem<3

    2. For et fantastisk flott innlegg og veldig fine bilder. Jeg kjenner jeg blir glad av sånne innlegg som er om turer,og hvordan man koser seg. OG jeg liker å se nye plasser med moro underveis 🙂 Og du er en super fotograf <3 Kos med turer med flere folk i , og at man kan ta det litt som det kommer 🙂 Klemmer til deg <3

    3. annebe: Ja, den runden var veldig fin 🙂 Ikke så lang heller. Vi ruslet, og brukte ca 45 minutter. Passet veldig bra den gangen. Og man fikk lettere prate med folk også, samtidig som man fikk se seg litt rundt 🙂

      Hehe…ja, jeg har vært i Everglades, så har hatt den opplevelsen å se alligatorer glide forbi 🙂 Det var en flott opplevelse, men litt skumlere enn svanene 🙂

      Det trengs motivasjon for å slutte med smokk som regel, så den fargerike pynten der er nok motivasjon i massevis.

      Ja, håper dere får masse fint vær, og kommer dere ut på tur 🙂 Jeg skal på hytta i noen dager, og der er også broren min og hans familie, pluss vår mamma. Så da blir det nok koseturer på oss også 🙂

      Kos dere masse masse, og la romantikken blomstre 🙂 Klem <3

    4. frodith: Tusen takk så hyggelig å høre at du liker dette, og ikke minst at du synes jeg er en flink fotograf. Jeg utvikler meg stadig, men trenger litt mer lærdom nå 🙂

      Ja, er kjekt å gå flere sammen på tur av og til. Og ikke minst, å kunne bli kjent med nye mennesker 🙂 Blir litt tur på meg på hytta nå, så da regner jeg med det blir flere bilder også 😉

      Klemmer tilbake til deg <3

    5. Herlige bilder og tekst 🙂 Vi har jo vært fire turer i Sabeltanns rike med barnebarn, og der var det smokker så det holdt 😀 Ha en fin dag

    6. dedicat: Tusen takk 🙂

      Ja, i sin tid var vi også og avleverte smokker til Sabeltann. Han er rik på smokk han nå ja 😉

      Håper du har en kjempefin Påske 🙂

    7. Flaggermusvinger: Ja, det var fint der 🙂 Min første runde rundt det vannet. Men sikkert ikke den siste 🙂 Og anbefaler det gjerne videre 🙂
      Ha en fin dag du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg