KJÆRE STOREULF

Kjære StoreUlf, dette bør ta slutt. Nå har jeg nok en gang vært på besøk hos deg, men du står der like urørlig, dag etter dag.

Du er stødig og trofast der du står, men bortsett fra det, er du en veldig kjedelig kavalér. Det er mulig du blir glad for å få besøk av meg flere ganger i uken. Men det virker ikke sånn. Du står der like støtt og kald. Det er ikke så veldig sjarmerende 😉 Du er ingen god sparringspartner. Du er ikke enkel å diskutere med, eller ha gode samtaler med.

Men samme hvor avvisende du er, så vil jeg nok fortsatt komme på besøk. For hos deg er det fin utsikt over by og land, og også en fin benk hvor jeg kan sitte og reflektere litt over livet, og finne roen i min egen kropp og mitt usikre meg. Jeg kan tenke, og finne løsninger, jeg kan dagdrømme, og planlegge. Og innimellom kommer det flere på besøk, som jeg nikker og hilser på såvidt det er. Du er en populær kar du, StoreUlf 🙂

Men du må ikke innbille deg at jeg er forelsket i deg, eller noe sånt. Jeg liker å stikke innom en tur, for å se til deg, som de gode vennene vi er. Som regel er vi alene. Og jeg kan la tankene vandre i fred og ro. 

Men i dag var det flere som utnyttet det fine været, og det ble ikke noe alenetid. Men tankene vandret like mye avgårde likevel. De fleste som var innom, brukte ikke tid på refleksjon. De knipset sine bilder, og hastet videre. Kan hende det var fordi jeg hadde okkupert den ene av to benker 😉

Men samme hvor stille og kjedelig du er, StoreUlf, så gir det meg en god følelse å være på besøk. Og når jeg er klar og ferdig med besøket, så legger jeg veien nedover igjen, de 15 minuttene det tar å gå hjem til meg selv 🙂

Og om ikke lenge, kanskje i morgen allerede, er jeg på plass igjen, for å nyte utsikten, og la tankene vandre 🙂
Men på søndag, da skal jeg gå en annen plass. Da får du klare deg uten meg 😉

 

 

 

#ro #fred #stillhet #refleksjon #tanker #savn 
 

 

10 kommentarer
    1. Du verden, det var en staut kar som kommer til å vare lenge 😀 Du får hilse fra nord neste gang du er på besøk der 🙂 fortsatt god påske

    2. Han ser jo fin ut å besøke da, om han er aldri så kjedelig 😀 Godt med turer, og han så fin ut å støtte seg til 🙂 påskeklemner fra bussen 🙂

    3. Så herlige bilder ..og deilig å ha en slik plass å gå til i nærheten 🙂 Kan jo være greit at han der storeulf…(heter han det ..ikke storeulv ? )..ikke sier noe også…så får han ikke protestert på det du sier heller..hehe…
      Vi har vært på tur med eldste sønn på et sted med flott utsikt i dag vi…deilig i sola :))
      Håper du koser deg masse i påsken 🙂 Klem<3<3

    4. He he, ja det kan bli kjedelig hvis de bare er stødige og trofaste 😉
      Bildene av der er kjempe fine 🙂 Jeg er egentlig bare en kjapp tur innom fra bilen for å si at du burde sjekke bloggen min nå. Det kan være en nyhet der du blir glad for 🙂
      Håper dagen din har vært fin 🙂 klem fra meg 🙂

    5. dedicat: Ja, han står støtt han karen der, og svikter nok ikke sin rolle som byens vokter 😉 Ja, klart jeg skal hilse 😀 Fortsatt god påske til deg og dine også 🙂

    6. frodith: Ja, kjedelig eller ei, veldig fint der oppe, med god utsikt mot byen. Og ja, etter å ha gått kun oppover en god stund, så er han jammen meg en god støtte 🙂

      Kos deg masse videre på tur 🙂 Påskeklemmer <3

    7. annebe: Tusen takk kjære du 🙂 Ja, han heter StoreUlf. Og navnet kommer nok fra fotball laget i byen, Sandnes Ulf 🙂 StoreUlf har flere små undersåtter, med forskjellige bydelers fotballdrakter på seg. Hele 7 stykk faktisk, plassert rundt om her i området 🙂 Noen er dessverre borte, etter diverse herverk. Synd at noen alltid skal ødelegge for andre.

      Og taus er han jo også, så samme hva jeg sier, så klager han aldri. Den som tier samtykker, ikke sant? 😉

      Så kjekt at dere har vært på tur. Og påskesolen kommer virkelig godt med når alle har fri og kan kose seg utendørs. Bare til å nyte, så lenge som mulig 🙂

      Jeg koser meg selv også. Har vært på påskebesøk hos en venninne nå i ettermiddag og kveld. Det gjorde godt med en god prat 🙂

      Kos deg masse videre 🙂 God klem til deg <3 <3

    8. Åse Helen: Hehe…ja, litt for traust er ikke av det gode alltid det heller. Men han er trygg og god i alle fall 🙂

      Ja, nå ble jeg virkelig nysgjerrig, og måtte skyndte meg inn for å ta en titt. Tusen takk altså, for at jeg vant i konkurransen, jeg som sjelden vinner noen ting 😉 Det var en utrolig gledelig overraskelse ja <3 Da blir jo denne påsken en av mine aller beste, og det er jammen ikke verst 😉

      Jeg har hatt en flott dag, og den endte jo enda bedre. God tur til deg og dine. Kose dere masse 🙂 Stor klem tilbake fra meg <3

    9. Flaggermusvinger: Tusen takk 🙂 Ja, StoreUlf er det nok ikke mange som kan rokke ved. Han står og passer på, og god å ha er han også. Nå skal jeg opp på besøk til han igjen 🙂 Dagens lille tur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg