SOLBRILLESESONGEN HAR BEGYNT

Da åpner jeg offisielt årets solbrillesesong ♥

Jeg elsker solbriller.
Jeg har ikke dilla på hverken sko eller vesker, men vis meg et solbrillestativ, og jeg er in heaven 😉

Før i tiden brukte jeg briller. Og jeg var ulykkelig frustrert hver sommer, for alle kunne meske seg i flotte solbriller, mens jeg måtte ta til takke med sånne dingser man klapper på utenpå vanlige briller.
Etterhvert fikk jeg meg sånne briller hvor glassene mørkner når solen skinner. Men det var jo et mareritt hver gang man kjørte bil og kom inn i en tunnel. Så man kan trygt si at jeg ikke var særlig fornøyd med å bruke briller.

En dag leste jeg i avisen at det var mulig å få synet operert med laser. Og pyse som jeg er når det gjelder øynene mine, så besluttet jeg at jeg likevel skulle utsette meg for risikoen, og gå gjennom en sånn operasjon. Dette var i den spede begynnelsen av den type operasjoner. Men jeg var fast besluttet på at brillemarerittet skulle ta slutt.

Først ble det ene øyet operert, deretter det andre. Og vips, så kunne jeg se klart, uten de der hersens brillene. Et mangeårig mareritt var over.

Og da kunne jeg endelig gå til innkjøp av mitt første par med solbriller.

Og siden har det aksellerert en smule 😉 Nå består beholdningen seg av ikke mindre enn 11 par solbriller.


De er ikke dyre. Trenger ikke å være det. Jeg ville jo aldri turt å brukt et par Dolce Gabana solbriller til 5000 kroner. Det har jeg ikke råd til.

Men her om dagen, da jeg var en svipptur til Oslo, så benyttet jeg anledningen å dra innom et parfymeri på Gardermoen. Der hadde de en stor avdeling med svindyre solbriller. Og det å prøve litt, det unnet jeg meg jo. Og jammen skjønner jeg jo egentlig hvorfor det er attraktivt. De var ikke akkurat vonde å ha på. Så om jeg vinner en stor sum i lotto noen gang, så kanskje jeg unner meg et par eksklusive solbriller, eller flere 😉

Men enn så lenge, så klarer jeg meg helt utmerket med solbriller som ikke overstiger kr. 300,-. Det er jo ingen skam å væe økonomisk, når man først skal ha en dille på noe 😉

Og billige solbriller finnes på hvert gatehjørne om sommeren. Men jeg er likevel ikke sånn at jeg må stoppe hver eneste gang jeg ser et solbrillestativ. Det får da være grenser. Men hvis jeg skulle få øye på noen fine, eller litt spesielle, så er jeg gjerne frempå og prøver. 


Jeg kjøper vel ca. 1 par solbriller hver sommer. Men det er jo ikke akkurat nødvendig. Jeg har jo mer enn nok å velge blant. Så i det siste har jeg prøvd å beherske fristelsen det er å gå bort å prøve solbriller. Men har likevel funnet et par på Indiska som jeg kunne ha lyst på 😉

Men, jeg tror jeg skal vente litt. Kan jo hende det kommer mange fine litt nærmere sommeren. Da kan jeg heller se om jeg kan unne meg et par. I alle fall hvis vi får like fin sommer som forrige år 🙂

En annen ting jeg også har forkjærlighet for, er hatter. Men jeg eier kun 1 hatt. Og det er i grunnen nok. For jeg bruker ikke hatt, jeg bare liker dem 😉

Og da har jeg fått presentert hele samlingen min, mens jeg gleder meg til enda mer sol og en varm sommer 🙂 Og ikke glem, solbriller er også fornuftig, med tanke på solens skadelige stråler. Så det er viktig å tenke på det når man kjøper solbriller, at de har UV beskyttelse.

Bruker du solbriller?
Har du dilla på sko, vesker, solbriller eller noe annet?

 

#solbriller #mote #klær #dille #assesorier #briller #øyne 

 

8 kommentarer
    1. Så mange fine bilder av deg…og det med hatten var jo råstilig :)…mange kule solbriller du har..jeg har ikke telt mine, men antar jeg har noe i likhet med deg..over 10 i allefall :)..men jeg tar stort sett bare på meg det samme alltid..hehe..får liksom en favoritt 🙂 Og jeg har flest slike til 59 kr..kunne kjøpt noen som kostet litt, men tenker at da kommer jeg sikkert til å miste dem..og de billige holder for meg :))
      Har vel litt “dilla”på sko..men flest rimelige varianter der også 🙂 Nå får vi håpe på masse sol i sommer så vi får brukt solbrillene :))) Onsdagsklem <3

    2. Fiiine solbriller 🙂 Og du er heldig som har kunnet operere øynene. Jeg har alltid hørt man kan ordne en del ting med synet, men at gammelmannssynet (lesebrillene) unngår man ikke likevel…?? Vet du noe om det? Men du var hvertfall superfin med solbrillene 🙂 Og du er fin uten også 🙂 Stor god klem <3 Jeg har gjort noe spennende i dag, må nok fortelle om det senere 🙂

    3. Nå skal jeg ikke kommentere mer enn å si at det er på høy tid jeg graver frem solbrillene mine fra garasjen.. ligger i en pose der et sted etter vi bytta bil før jul..
      Men i tillegg.. vakre bilder:)

    4. annebe: Tusen takk…følte meg litt vel ego med så mange bilder av meg selv i ett og samme innlegg, men følte likevel det passet, siden jeg ikke hadde andre modeller til solbrillene mine tilgjengelig 😉
      De koster under hundrelappen de aller fleste solbrillene mine også. Og ja, har et par favoritter 🙂 Men nå har jeg besluttet at jeg skal bruke de litt mer etter hva jeg har på meg, farger og anledning 🙂

      Det at jeg ikke har dilla på sko, er vel fordi føttene mine er så grusomt kresne, så de skoene jeg kan ha, koster mye. Da begrenses det helt automatisk 😉

      Ønsker deg en god natt, og sove godt 🙂 Nattaklem til deg <3

    5. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, det å operere synet er den aller beste innvesteringen jeg noen gang har gjort. Jeg var nærsynt, og kunne ikke gå uten briller. Nå kjenner jeg jo at synet forringes, men det er jo pga alderen, det skjer jo med de fleste. Gammelmannssynet som du sier. Det tror jeg ikke er noe å gjøre med. Men utviklingen i sånne ting skjer jo raskt, så det som ikke gikk for 3 år siden, går kanskje i dag. Men dessverre kjenner jeg ikke noe til dagens status i akkurat den saken.

      Åh, har du gjort noe spennende??? Gleder meg til å lese om det 😀
      Jeg har også gjort noe spennende i dag, men holder det for meg selv en liten stund til 😉

      Ønsker deg en god natt, sove veldig godt 🙂 Stor god nattaklem til deg <3

    6. dedicat: Hehe…ja, nå er det absolutt på høy tid å finne frem solbrillene, om ikke annet, så i alle fall for å ha dem i beredskap 😉

      Tusen takk 🙂 Kjekt at du likte bildene 🙂

    7. Jeg skjønner det så GODT!!! Før-, da hadde jeg fullt av par. Likte og sko….og hansker?! Huser jeg elska å kommer over slike gamle butikker med et lager av gammelt. Tror ikke slike butikker finnes lengre. I dag har jeg bare noen par sko, ett par solbriller med løsaktige lener. Tror brillene ligge i en veske, men skal kanskje unne meg ett par til i år. Jeg har latt meg være en salderingspost – leeenge.
      Men brillene dine var kjempefine. Og skjønner det måtte være aldeles herlig å kunne legge fra seg de vanlige brillene. I dag turnerer jeg mellom to slike må-ha-briller. Slitsomt er det rette ordet, har nettopp funnet igjen leseparet mitt. Ennå verre da det var borte. Tror jeg vil vinne i lotto jeg også, kanskje slike for-gammel-øyner kan opereres :)??!
      Jeg hadde også en greie med hatter. Husker jeg hadde på en da jeg gikk på en buss, og så hørte jeg noen som lo bakerst i bussen. Den hatten brukte jeg ikke mer. Men jeg var bare tjue år og temmelig skranglete med selvsikkerheten.
      Men du var FLOTT med hatten din :)))).

    8. BforB: Tusen takk 🙂 Hehe…Jeg har vært og kikket på både hatter og solbriller i dag også. Men, nøyer meg med det 🙂

      Ja, det var som å få et nytt liv når jeg kunne pakke bort de vanlige brillene. Før i tiden kunne ikke for-gammel-øyne opereres, men hva som går an nå er jeg veldig usikker på 🙂 Jeg sliter litt selv med gammel-synet. Men det er vel ikke annet å forvente. Er jo helt normalt 🙂

      Huff, at noen skulle finne på å le. Det er ikke bra. Nå er det jo mer akseptert med hatter og forskjellige antrekk. Jeg hadde hatt da jeg giftet meg også. Hatt med et lite slør 🙂 Jeg giftet meg ikke i kirka, men i den Norske Ambassaden i Paris. Så var ikke hvit brud 😉

      Selvsikkerheten sliter jeg litt med enda gitt, og jeg er snart 47 😉

      Håper du har en fin dag 🙂
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg