NOK EN GOD HELG ER OVER

For tiden har jeg det ganske godt. Etter å ha kjempet meg gjennom en lang og mørk vinter, er det fantastisk herlig med lange og lyse dager, som gjør alt så mye lettere.

Men det er jo ikke bare årstiden som hjelper meg. Også det faktum at jeg sent i høst meldte meg inn i en Venneklubb på Facebook, gjør at mye ser veldig annerledes ut nå enn for bare et halvt år siden.

Jeg besluttet at tiden var moden for å komme seg ut av godstolen, og bli sosial.
Jeg hadde da tilbragt 1,5 år med å være litt småbitter og asosial.

Det tok en stund fra jeg meldte meg inn i Venneklubben og undergruppene, til jeg faktisk turte å gå på et arrangement. Og hver gang jeg har gått, har jeg hatt følge med venninner som regel. Jeg har blitt kjent med mange nye mennesker. Og det gir meg utrolig mye. Ikke alle er mennesker jeg selv kan assosiere meg med, eller bli venn med, men så er det noen da, som det er ekstra hyggelig å bli kjent med. Det er noen for alle der, om jeg skal si det sånn.

Nå denne helgen skulle jeg på to arrangementer. Det ene var på fredag. Det var i en av Venneklubbens undergrupper. Der skulle jeg nok en gang gå litt utenfor min komfortsone. Jeg synes jeg har gjort det ganske mye de siste månedene.

Jeg skulle på et arrangement som var for single. Og jeg hadde på en måte lovet noen at jeg skulle ha på meg et plagg jeg kun vanligvis bruker i fine fester. Jeg måtte faktisk tenke grundig gjennom om jeg virkelig skulle tørre det, all den tid jeg ville føle meg veeeeldig pyntet. Samtidig så har jeg gått ned så mye i vekt, og synes det er fantastisk å kunne bære en sånn kjole og føle meg veldreid. Så jeg besluttet å ta sjansen. Hva kunne egentlig bli den verste konsekvensen liksom?

Jeg gikk også til innkjøp av nye sko, som var lekre, og høye. Alt for høye for meg, og litt vanskelig å gå på. Det å være elegant med sånne sko er en kunst altså. Bare så det er sagt 😉 Jeg tror ikke jeg helt klarte det, all den tid det faktisk ikke var så behagelig å stylte seg avgårde. Men alt for skjønnheten altså 😉

Jeg skulle møte to andre i Stavanger, for å gå sammen til utestedet vi skulle på. Så da ble ikke den der turen utenfor komfortsonen så enormt ille 😉

Vel fremme, når folk begynte å strømme til, så jeg at det var veldig forskjell på type antrekk. At jeg nok var mest pyntet av damene, det la jeg fort merke til. Men av en eller annen grunn gikk det ikke inn på meg. Jeg synes det var litt kjekt jeg, å kunne være skikkelig dame med klasse 🙂 Men joda, flere var pyntet. Men kanskje ikke så iøynefallende. Men jeg koste meg likevel jeg 🙂 Jeg er så stille og rolig, at det kan være litt greit av og til å vise igjen i klærne istedet 🙂

Det ble en kjekk kveld, uten at jeg skal gå for mye i detaljer 😉

Lørdagen kom også med utelivsplaner 🙂

Jeg skulle på Vennepils. Siden jeg på fredagen tok toget, og drakk et par glass vin, så besluttet jeg å kjøre denne dagen. Jeg synes jo det er kjekt å ta et par glass vin, men likevel så er det ikke så utrolig viktig. Jeg kombinerte det med å kjøre en venninne til en fest.

Antrekket denne dagen var et tøft skjørt jeg kjøpte på min shoppingrunde. Og jeg brukte en hvit bluse/topp til. Og noe magisk skjedde. Jeg har blitt så slank, og så fornøyd med min egen figur, at jeg besluttet å putte toppen oppi skjørtet, istedet for å ha den utenpå. Og det var litt utenfor min komfortsone. Men jammen ble det utrolig vellykket da jeg kikket meg i speilet. Det kunne faktisk ikke vært på annen måte. Alt annet ville sett stygt ut 😉 Jeg valgte å ha stay ups på, siden jeg ikke hadde hudfarget strømpebukse. Men da fikk jeg en liten aha opplevelse. For stay ups kan fort vise litt om skjørtet er kort. Og dette skjørtet var både stramt, og kort når jeg satt. Så jeg ble med det samme sittende og trekke i skjørtet da jeg prøvde her hjemme. Men fant etterhvert ut at det sikkert ikke var noen som ville omkomme om de fikk et glimt av blondekanten på strømpen 😉 

Jeg plukket opp min venninne, og vi dro til Stavanger. Jeg satte henne av der hun skulle, og så kjørte jeg til en sentral parkeringsplass. Denne gangen hadde jeg på noen korte støvletter, som var passelig elegante til antrekket. Og de var også gode å gå i. Og det må jeg også si, før jeg slanket meg, så var ikke de støvlettene spesielt komfortable, selv om de var dyre den gangen de ble kjøpt.

Jeg startet min utelivskveld med å gå på Sportscafé!
Tro det den som vil 😉

Jeg er ikke veldig sportsinteressert. Så det var nok en litt annen grunn til at jeg gikk akkurat dit der og da 😉 Men når det er sagt, så var det jo litt artig å vite at den kampen som ble vist på den skjermen, var på en stadion jeg har vært på, i London. Så da ble det jo faktisk interessant likevel 😉
Og fotball er faktisk ikke så ille, når det kommer til stykket. Om man bare setter seg litt inn i tingene 😉

Etterpå gikk vi til det stedet Vennepilsen skulle arrangeres. Mange hadde jo da allerede ankommet. Og det var fullt i sittegruppen. Men sånn ellers besto gjengen seg av mennesker jeg ikke kjente. Så det ble en litt rar setting. Men jeg og min venn gikk i baren, og sto der en stund, frem til vi fant et ledig bord, og satte oss ved. Og litt etter litt kom flere, som også satte seg ved vårt bord. Det ble en veldig kjekk kveld det også. Jeg drakk først en Cola. Men så kom jeg på at jeg like gjerne kunne drikke alkoholfrie drinker. Litt kjekkere det 🙂 Så da ble det Mojito etterhvert. Uten alkohol 🙂 Friskt og godt 🙂

Flere mennesker som jeg kjente litt, var der også etterhvert. Så alt i alt, en veldig hyggelig kveld. Og jeg er jo stille og rolig, og høflig, uansett, enten jeg drikker eller ei. Men kjekt har jeg det uansett 🙂

Søndagen har gått litt roligere for seg denne gangen. Jeg har ikke vært ute på noe annet enn en liten tur opp til ulven 🙂 Ellers en rolig og god dag 🙂

Det ble en solnedgangstur denne gangen. Noe jeg har tenkt på lenge. Jeg fikk med meg datteren min, og vi tok litt bilder 🙂

Nå er søndagen snart over. Og en ny uke skal i gang.

Jeg starter mandagen med nok en tur til Stavanger, på dagtid denne gangen. Først frokost, deretter kaffe og kake. Nye venner, spennende tider. Jeg gleder meg 🙂

 

 

#venner #venneklubb #stavanger #uteliv #natteliv #sport

 

12 kommentarer
    1. Moro å høre at du har hatt en knakende flott helg og masse sosialt også 🙂 Og takk for at du deler det her inne 🙂 Og nå blir det jo bare lysere og lysere dager og forhåpentlig vis varme og sol og en herlig sommer 🙂 Det er der vel ingen som protesterer mot tenker jeg..

    2. Koselig å høre at du har det bra om dagen, ser at du stråler på bildene i solskinnet der på toppen med storeulf også :)..ikke noe er bedre enn det :))
      Hørtes ut som du var lekker i både kjole og nytt skjørt..og om en føler seg vell kan en godt være” litt dristig”..og det er jo gøy å se seg i speilet og være fornøyd selv også..ikke alltid vi damer er det :))
      Fotball er jo ikke min favoritt heller..men til den rette anledningen kan det være gøy :)) Kos deg med venner og turer og det som gir deg positivt overskudd om dagen 🙂 Nattaklem<3

    3. Jeg blir jo så nysgjerrig at jeg nesten dør her 😀 Det høres så fint ut, en magisk helg. Med fotballvenner og alt ;-D Klart du skal skinne, og vise hvilken diamant du er i alskens flotte klær. Du fortjener å ha det godt og være i vinden 🙂 Ha en fantastisk start på den nye uka 🙂 Du har en god energi å flyte videre på nå <3 klemmer masse <3

    4. Hørtes virkelig ut som en perfekt helg. Og så deilig når man føler seg vel i antrekket man velger, selv om det i utgangspunktet er utenfor komforsonen. Sånne vennegrupper må være helt supert. Og så er det så deilig å møte nye mennesker. Selv om jeg har nok av venner, er jeg veldig glad i å møte nye mennesker, for de gir ofte nye dimensjoner, andre måter å tenke på…og det kjenner jeg at jeg behøver, sånn midt i livet 🙂 Fotball er gøy om man bare engasjerer seg, sånn er det vel med det meste. Ha en strålende mandag, like strålende som du var på bildene med løven. Nydelig! klem

    5. dedicat: Nei, jeg skal slett ikke protestere om det blir en like herlig sommer som forrige sommer i alle fall. Men rart med det, noen har en tendens til å klage uansett. Men ikke jeg 😉

      Ja, helgen den var kjekk. Og jeg koser meg med alle sosiale aktiviteter om dagen. Det tar på. Men når solen skinner, som den gjør i dag, så er det faktisk ikke så vanskelig å takle at jeg blir litt sliten. For humøret, er på plass, og da er alt som det skal være 🙂

      Ha en flott dag i dag 🙂

    6. annebe: Ja, jeg har det bra nå om dagen. Og det trengs 🙂 Men så er jeg også ganske god på å glede meg over små ting 😉 Det har jeg funnet ut fungerer veldig godt 🙂

      Ja, jeg følte meg faktisk vel i de antrekkene jeg hadde på meg. Tror det er første gang. For du vet, selv om jeg var like “slank” for 25 år siden, så var jeg ikke så fornøyd den gangen. Men nå har jeg lært 😉

      Fotball er en interesse. Min sønn har interessen, så jeg er vant til det. Har aldri engasjert meg så mye selv, men så lenge ingen klager over min fotointeresse, så klager ikke jeg over andres sportsinteresse. Det er jo bare kjekt å ha noe man er interessert i 🙂 Så lenge det ikke tar helt av, og går over i fanatisme 😉

      Jeg ønsker deg en kjempefin og god uke. Kos deg masse du også 🙂 Klem fra meg 🙂

    7. frodith: Hehe….er du nysgjerrig? Man kan jo lure på om jeg sier A, uten å fortsette med B 😛

      Tusen takk 🙂 Jeg nyter å kunne kle meg i nesten hva som helst, og føle jeg ser bra ut. Det er en helt ny opplevelse for meg det. Og siden jeg la ut innlegget om vekt og slanking, har jeg gått ned enda et kilo. Så her skjer det ting. Best å ikke kjøpe for mange klær enda, sånn i tilfelle 😉

      Jeg koser meg ja. Det er godt å føle at en lever…faktisk 😀

      Og den lille mentale energien, gjør at jeg klarer å strekke meg ørlite granne lenger for tiden 🙂 Det er noe jeg føler som en seier 🙂

      Ønsker deg også en god start på denne uken. Og kos deg masse <3 Klemmer masse tilbake <3

    8. Min matgale verden: Tusen takk 🙂

      Ja nå føler jeg meg nesten vel i hva som helst, med mindre det ikke er for stort 😉 Og det meste jeg har i skapet er for stort. Så det har jeg planer om å fjerne 🙂

      Og vennegruppen har blitt en positiv forandring for meg. Jeg som er litt sjenert og sånn, har likevel klart å jobbe meg litt inn. Jeg har jo mange venner fra før. Men det er rart med det, livet er hektisk og travelt for de fleste. Så det passet godt å utvide kretsen litt 🙂

      Og som du sier, nye mennesker kan gi et nytt fokus, og nye tanker. Og det er også viktig å ta med seg 🙂

      Ja, fotball er en stor interesse for veldig mange. Og det er sunt å ha interesser 🙂

      Strålende mandag og herlig uke til deg også <3 Klem

    9. Så fint å lese Eva. Det høres ut som du har hatt en super helg. Men veit du, jeg ble så nysgjerrig på antrekkene dine….bilde veit du :))). Og så artig å riktig kunne kose seg med antrekkene, kan kjenne på fliken av en slik følelse. Ser på bildene du har lagt ut at du stråler i kapp med sola :).
      Ellers føler jeg at et står noe spennende like utenfor kameralinsa…..og vennegjeng hørtes så artig ut at jeg måtte søke på nett. Og fant noen grupper, men kjente på at det ville være feil nå for meg…..men hvem veit hva en kan finne på når energien øker.
      Ønsker deg en nydelig dag :))).

    10. BforB: Ja, jeg hadde en kjempefin helg. Det gjorde godt for både kropp og sjel og ha gode opplevelser som styrker selvtilliten 🙂

      Hmm…ja, har fått flere spørsmål om outfit innlegg. Så kanskje jeg rett og slett må få satt i gang med en liten photoshoot 😉 Det blir ikke i dag. I dag er jeg litt sliten og utafor 😉 Men ja, skal tenke på det nå mot helgen 🙂

      Ja, jeg stråler nok kanskje bittelitt 😉 Og ja, det er spennende tider 😉

      Ja, sånne vennegrupper må man nok være litt motivert for tror jeg. Jeg kom selv til et punkt hvor jeg skjønte at hvis jeg ikke gjorde noe, så ville jeg bare ende opp i en svært dårlig forfatning. Så jeg er veldig glad jeg fant motivasjon, og tok grep. Det har jeg virkelig ikke angret et eneste sekund på 😀 Så når du får litt mer energi igjen, så kanskje du også vil finne ut at en vennegruppe kan være svært givende 🙂 Men alt til sin tid 🙂

      Ønsker deg også en strålende fin dag. Jeg klarte å bli litt brent i ansiktet i går jeg. Så skal holde meg i skyggen de nærmeste dagene 😉

      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg