GOD SØNDAG

Helgen er snart omme, og fy søren så fort det går. Enda jeg ikke jobber, så flyr helgene avgårde som en virvelvind. Rekker nesten ikke å trekke pusten før helgen er over.

Men enda har vi jo hele søndagen igjen. Og den har stått opp her med sol og det hele.

I går var det litt verre. Jeg var ute og gikk en tur i går kveld. Favorittløypa mi, Stokkelandsvannet. Og det var en ganske så høstlig opplevelse.  Man kan ikke beskylde værgudene for å vite hvilken måned vi snakker om i alle fall. De har bommet ganske så rått der noen ganger.


På turen rundt vannet tok jeg meg tid til å ta noen bilder av litt uvante motiv. For jeg pleier gjerne å gå fort forbi, og ikke ta meg tid til å gå ned til vannkanten og sånne ting. Men denne gangen tok jeg bilder av motiver jeg ikke har fotografert tidligere. Ja, unntatt selfien da. Den hører med av og til, og er ikke akkurat noen stor nyhet 😉

Jeg leste på et skilt at løypa er 4 kilometer lang. Så da har jeg endelig fått svar på det. For det har jeg nemlig lurt på i flere år. Jeg har spurt folk, og de forteller at de tror løypa er 3,5 kilometer. Men på skiltet stod nok fasiten regne jeg med 🙂

Været, det var regnvått, iskaldt og høstlig. Så til maitur å være, så ble oktoberfølelsen litt fremtredende. Men likevel, turen rundt Stokkelandsvannet er og blir en herlig tur, uansett årstid og vær 🙂

Jeg skal faktisk gå rundt vannet i dag også. Denne gangen med en venn. 

Og i kveld skal jeg på noe så sjeldent som kino 😀
Det er i allefall planen 🙂

Og resten av dagen, ja, den tar jeg litt som den kommer. Må ikke ha for mange planer jeg. Liker å være litt impulsiv 😀

Har du en favorittplass du liker å gå tur?
Hvilke planer har du for dagen?

Ønsker alle som leser her, en herlig søndag, og en flott ny uke når den starter i morgen ♥ 

10 kommentarer
    1. Kino ja, det hører til sjeldenhetene her og. Så koselig da. Og fin turløype. Jeg går også oftest for fort til å ta bilder og nyte. Godt å stoppe opp litt, men stort sett går det i full fart. Her blir det fotballkamp med Guttene 🙂 Ha en nydelig søndag .) klem<3

    2. Min matgale verden: Jo mer sjeldent, jo kjekkere blir det når man endelig gjør det 🙂

      Ja, jeg er også der, at jeg går litt fort, for å få trimeffekten ut av turen. Men nå kjenner jeg denne løypa så godt, etter å ha gått der 100vis av ganger før, at jeg skyter fart innimellom fotoøktene 😉

      Høres kos ut med fotballkamp med Guttene. Kos deg masse med det 🙂 Og ha en ellers strålende søndag 🙂 Klem tilbake <3

    3. Jeg går bare de samme stedene igjen og igjen, og finner som regel noe nytt å knipse 🙂 Og det liker jeg jo 🙂 Fine bilder du hadde tatt også 🙂 Likte godt det med båten 🙂 Så koselig med kino da 🙂 Vi er aldri på kino her, men de få gangene det blir er det litt moro 🙂 Har jo kinoer litt nærme også når vi flytter, kanskje det blir mer da. Kos deg i dag da 🙂 Stor klem <3

    4. Mange fine bilder av vakre detaljer ..og frisk selfie i regnet :)) Koselig at du får gått mye tur om dagen..og “trimma”litt :))
      Jeg liker veldig godt å gå langs elva i byen (Drammen)..eller runda i nærområdet her vi bor..mye fint å se på den runda..men det blir litt for lite gåing om dagen..håper energien bedrer seg når det blir mer sol :)) Vi har vært oppom eldstesønn i dag og satt ute og tok en kaffe der i sola :)) Klem og fin dag videre <3

    5. frodith: Tusen takk 🙂
      Ja, jeg ender jo også med å gå de samme stedene, ofte. Men drister meg til nye steder en gang imellom. Og det er alltid noe nytt å se, på den samme tur ruten 🙂
      Båtbildet var fint ja. Må nok stoppe der og ta flere bilder med det store kameraet mitt en gang 🙂

      Kino er ikke for ofte jeg går på heller. Og jeg bor ikke så langt fra kinoen heller. Så har ikke noe med avstand å gjøre. Men er jo kjekkest å gå i lag med noen.

      Hadde en fin dag i går, med både kino og “konsert”. Så kan overhodet ikke klage 🙂 Ønsker deg en flott ny uke, kos deg masse 🙂 Stor klem tilbake <3

    6. annebe: Tusen takk 🙂

      Ja, er jo godt å gå litt, samme hvilket vær det er. Jeg har vært litt halvsløv i det siste, men har bestemt at denne uken skal jeg gå hver dag, uansett vær. Bortsett fra 17. mai da. Den dagen tror jeg blir pause, for den er så travel ellers 🙂

      Ja, jeg håper også at energien din bedrer seg i takt med vår og sommer. Ikke noe greit å ikke ha energi. Jeg er litt sånn i dag. Veldig slapp. Men har gått tur likevel 🙂
      Koselig å gå på besøk hos sine egne.

      Ønsker deg en flott ny uke, med masse energi og mange kjekke opplevelser, og mye ro og hvile også 🙂 Klemmer godt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg