PÅ TIDE Å RYDDE LITT I GAMLE KLÆR

Det er uvant å ha en kropp som er 23 kilo lettere enn tidligere. Det er faktisk fort gjort å glemme det ut av og til.

Gamle vaner er vonde å vende.

For det er jo sånn, at mange år som overvektig, setter sine spor. Og jeg tenker fortsatt på meg selv som alt for stor. Helt til jeg kommer på at jeg faktisk ikke er så stor lenger.
Hver morgen, når jeg står opp, og skal finne noe å ha på meg, så står jeg der, og kikker inn i mitt overfylte klesskap.

Og da kommer jeg på det: Jeg har jo slanket meg 🙂
Men det er fortsatt ganske så mistrøstig, for inni det innholdsrike skapet, er det ikke mye som passer min kropp.
Og jeg blir nesten litt deprimert.
Men bare litt 😉

For gleden over å ha mistet så mange kilo, overstiger det meste, de gangene jeg kommer på det 🙂 Men det frister likevel ikke å iføre seg telt fra forrige århundre 😛

Så nå har jeg endelig begynt på den store opprydningen. Der hvor alt av gammelt og for stort tøy, skal UT. Ut av huset. Samme for meg hvor det ender, men ut skal det.

Må jo gjøre plass til nye og passelige klær 😀

Ikke at jeg har så mange nye klær enda. Men etterhvert skal ny garderobe opparbeides. Og da er det jo greit å ha et sted å plassere alt det nye 🙂

Men haugen med gamle klær begynner å fylle opp her på spisestuebordet mitt. Grøsser ved tanken på alt jeg har hatt i skapet. Så mye må det ikke bli i den nye garderoben i alle fall. Blir helt uoversiktlig. Og enda er jeg ikke ferdig. Men, i morgen tenker jeg at alt skal være ute av skapet, og så er det å pakke det og få det ut av huset 🙂

Blir kjekt med noe nytt, det er i alle fall helt sikkert 🙂

 

#klær #garderobe #gammelt #opprydning

 

9 kommentarer
    1. Flink har du vært, både med ryddingen OG med slankingen 🙂 Du må jo gå på en real shopping. Kjøpe deg mange sånne basis-klær som kan kombineres her og der, så trenger man ikke SÅ mye heller 🙂 …sier jeg…om drar inn det ENE plagget etter det andre…som ikke passer med noe 😀 Deilig å få ryddet litt også :- Jeg tror det blir litt kasting her snart, når vi flytter 🙂 Håper dagen din har vært god som gull <3 Klemmer i bøtter og spann <3

    2. frodith: Takk for det 🙂 Ja, føler meg rimelig flink for tiden 🙂 Og faktisk gjør det godt for energien også, å rydde litt. Så nå blir det feiring med litt klesshopping i ny og ne. Økonomien gir ikke rom for store utskeielser, men av og til kan man være heldig å finne noe riktig fint. Men jeg er ikke så flink med sånne basisplagg jeg heller dessverre. Burde sikkert hatt en rådgiver 😉

      Ja, det er jo når man flytter at man virkelig får ryddet. Da blir mye kastet rett ut, og man undrer seg over hvorfor man har så mye? 😉

      Dagen min har vært god. Vært på shoppingtur med min mamma. Hun shoppet, jeg var følge 🙂 Men i morgen skal jeg selv ut og shoppe litt 🙂

      Klemmer i bøtter og spann til deg også <3

    3. Sikker rart å venne seg til ja..men må jo være veldig deilig også :)) ..greit å rufse opp litt i skapet da ja..og unne seg litt nytt..og det er jo utrolig mye billig man får kjøpt som er fint også…så kan man heller kjøpe noen få litt dyrere plagg som kan varieres med billige topper og tilbehør :)) ..og man trenger helt klart ikke ha så mye…det blir bare rot..jeg har alt for mye…:)) Håper å få brukt litt av sommertøyet snart..har fremdeles tykk jakke hengende i gangen …Klem<3

    4. annebe: Ja, det er jo kjempekjekt 😀 Og fortsatt uvant. Men når det som er uvant er positivt, da er det jo en glede likevel 🙂

      Ja, jeg forsøker å bygge en slags garderobe jeg kan variere litt. Så får se hvordan jeg får det til 😉 Tykk jakke henger fremme her også fortsatt. Dagene er så forskjellige, at man nesten må gardere seg 😉

      Klem <3

    5. hva er hemmeligheten?Kunne trengt å ta av noen kilo selv.
      Du har vært veldig flink da😊Selv om 23 kilo var mye på sansen lille deg,å ta av altså.

    6. Eli: Snasne meg altså? Hehe…tusen takk 🙂 Hemmeligheten begynner med en elendighet i grunnen. Livet føltes ikke bra, og jeg mistet matlysten. Samtidig økte jeg på med turgåing, for å ikke bli alt for deprimert. Og kombinasjonen, var jo utrolig gunstig 🙂 Jeg har litt bedre matlyst nå til dags, men magen har blitt vant til lite mat, og det er jo ikke feil med tanke på at man bør spise lite og ofte 🙂 Og jeg hadde nok å gå på, så selv om det høres mye ut, var det nok ganske passelig 🙂

    7. maiken: Tusen takk 🙂 Ja, flink og flink, det skjedde litt av seg selv. Og ja, har brukt 1,5 år på prosessen 🙂 Det burde jo gå greit med tanke på å holde den nye vekta 🙂
      Men altså….har ikke vært bevisst. Men en hyggelig bonus selvsagt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg