FRODITH’S VÅR-FOTO-CHALLENGE – DAG 2 VANN

Da har vi kommet til Dag 2 i Frodiths Fotochallenge.

Og temaet er vann.

I høst da jeg begynte å gå mye tur, fordi jeg fant ut at det kunne være skadelig for meg å trene for hardt, så var det i seg selv en aldri så liten utfordring. Og grunnen til det, var at jeg har hatt en fast tur-rute, men å gå den så ofte, var litt kjedelig. Så da begynte jeg å lete etter andre turområder. Og det fant jeg. Kun noen få meter ifra der jeg bor 🙂 Og min første oppdagelse av det turområdet skrev jeg om HER 🙂 Og høsten og turene mine bød på mye fint å se, og jeg begynte bedre å legge merke til ting i naturen, og ikke minst detaljer.

Men, det var i høst.
Nå er det vår, og jeg er i full gang med fotoutfordring 😉

Dagens bidrag:

Dette løvet fant jeg på min oppdagelsesferd i mitt eget nærområde i høst, og jeg syntes det var en fin form for kunst 🙂 Og vann, det har vi mer enn nok av her hvor jeg bor. Her regner det støtt og stadig. Og da jeg fant dette løvet med regn på, ble jeg fascinert over hvor vakkert det kan være, når man bare tar seg tid til å studere litt 🙂

Besøk linken til Frodith litt over her, om du har lyst å være med i hennes foto challenge du også 🙂

 

#utfordring #challenge #foto #bilder #vann #blogg #konkurranse
 

 

14 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Tusen takk 🙂 Ja, det er masse symbolikk i et sånt bilde, utenom at det faktisk er beroligende å se på også 🙂

    2. Veldig fint med dråper, tenk at vann kan være i nesten alle mulige former 🙂 Og dette var hvertfall et vakkert bilde <3 Veldig glad du er med i utfordringen min 🙂 Stor vårlig klem <3

    3. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, vann er magisk, på så mange måter. Livgivende også. Vi MÅ ha det. Spennende å se de andres løsninger også 🙂

      Veldig kjekt å få lov til å være med 🙂
      STOR vårlig klem tilbake til deg <3

    4. Vakkert og godt observert,så veldig fort å strene forbi sånne vakre motiver 🙂 Og det må jo ha gjort et spesielt inntrykk på deg siden det dukket opp i tankene dine nå 🙂

    5. Min matgale verden: Tusen takk 🙂 Ja, det lyste mot meg det motivet da jeg passerte det den gangen for noen måneder siden 🙂

      God fredag og god helg til deg også 🙂 Klem <3

    6. dedicat: Tusen takk 🙂

      Ja, den gangen da jeg kom over det løvet der, så var det så mange vakre farger på bakken, og det løvet lyste mot meg.

      Og ja, det dukket opp i tankene mine fordi jeg likte akkurat det så godt, og det symboliserer for meg på en måte tårer. Noe jeg har hatt en del av de siste årene 🙂 I tillegg synes jeg det symboliserer renselse. Og det å gråte, renser jo 🙂 Så det passet litt godt til min sinnsstemning for tiden 😉

    7. Så stilig bilde 🙂 Skikkelig kult med vanndråpene så synlig på bladet. Du finner så mange fine motiver og tar så fine bilder 🙂
      Jeg har fått meg Olympus kamera nå, så da skal jeg lære meg litt mer. Mannen min solgte speilrefleksen sin og gikk over til Olympus også, så da kan jeg henge litt på han og lære litt 😉
      Ha en riktig fin helg Eva og kos deg på 17 mai 🙂

    8. maiken: Tusen takk 🙂 Ja, det blir jo som naturens egne levende diamanter 🙂 Men det er jo ikke så lett alltid å legge merke til, om man ikke har fokuset tilstede der og da 🙂

    9. Åse Helen: Tusen takk 🙂 Ja, jeg synes det ble så fint, for lyset treffer dråpene så fint, og da blir det som diamanter eller perler, eller en kombinasjon 😉

      Så kjekt at du har fått deg kamera 🙂 Det blir spennende å følge med på det du lærer, om du legger ut noe på bloggen din da 🙂 Og når dere begge har kamera, så kan dere garantert lære litt av hverandre. For selv om du ikke føler at du kan så mye enda, så er jeg sikker på at du likevel kan bidra med noe. Man kan mer enn man tror 🙂

      En riktig god helg til deg også Åse Helen, og en kjekk 17. mai til deg og dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg