SLITEN, OG BAKPÅ MED BLOGGLESING

Så var 17. mai over for denne gang. Mange tok seg tid til å skrive blogg på selve dagen, inkl. meg, som jo også la ut bilde i vår-foto-challenge. Men ikke før sent på kvelden.
Neste bilde kommer litt senere i kveld.

Nå ville jeg bare si at jeg ligger litt bakpå med blogglesing. Har hatt en stri natt med store smerter, og med legevakten som moralsk støtte en god stund i telefonen. Må faktisk berømme hun koselige sykepleieren jeg traff på da jeg ringte i natt. Hun var med meg i telefonen helt frem til jeg følte at det gikk bedre, fordi jeg var alene hjemme. Jeg hadde så store smerter at jeg holdt på å besvime flere ganger. Men det gikk bra. Og det var en god trøst i den rolige og snille stemmen i telefonen.

Så i dag er jeg rimelig sliten, for å si det sånn. Planen var å ta det HELT med ro i dag. Men den gang ei. Har vært på farten hele dagen sammen med min mamma.

Men selv om natten var vond, var dagen i går god, og jeg tok mange fine og gode bildeminner 🙂


Meg og Amalie på 17. mai kaféen 🙂


Når barnetoget gikk, var det sol og fint vær, til tross for at  meterologene hadde spådd øsepøseregn. Regnet kom først om ettermiddagen. Bildet nederst til venstre viser blant annet min datter som driller. Hun er midt i bildet 🙂


17. mai kaféen på skolen. Der ble det holdt både taler, og korpset spilte. Jeg filmet en sekvens, skal se om jeg kan få lagt den inn i et blogginnlegg ved en annen anledning. Ellers viser jeg her Amalie med sin Mormor, og Amalie med en av sine venninner 🙂


Her er bilder tatt kun med mobil. Da hadde det begynt å regne litt. Dette er fra Folketoget, hvor vi ser et lite utvalg foreninger og lag, samt vår ordfører 😉

Til slutt et bilde av meg, tatt om morgenen. Det viser meg i ny kjole, siden bunaden min er alt for stor til meg nå. Her ser jeg tydelig hvor slank jeg har blitt. Og det er nesten litt skremmende på en måte. I alle fall veldig uvant 😉 Og veldig kjekt 😀

Nå har jeg fått ut noen ord og bilder her. Så nå skal jeg hvile litt, før jeg tar fatt på å slappe av med å lese blogg. Her er litt å gå gjennom, og jeg gleder meg veldig 🙂

Ha en herlig kveld 🙂

 

 

#nasjonaldag #mai #barnetog #korps #folketog #feiring #kafé

14 kommentarer
    1. Uffameg, dette hørtes veldig vondt ut, og jeg skjønner at du er sliten, og jammen er du tøff!!
      Ser at du iallfall hadde en kjempefin dag i går. Masse koselige bilder her, og jammen er du slank og fin 🙂
      Nyt kvelden din <3

    2. Så nydelig du var med den nye kjolen 🙂 Veldig moro når vekta går den veien. Så ut som en helt perfekt 17 mai også utfra bildene 🙂
      Så leit at du hadde så vondt inni natt da. Betryggende å møte en så god sykepleier ikke den andre enden når man trenger det 🙂
      Håper du får hvilt deg godt nå da så kroppen bedrer seg litt 🙂 klem

    3. Så koselige bilder, det av deg og datteren din var bare helt skjønt! Synd at du fikk en sånn natt attpå en sånn fin dag. Og den kjolen matchet øynene dine perfekt 🙂 Ha en god kveld, og natt 🙂 klem <3

    4. Fruemmel: Tusen takk 🙂 Tøff og tøff fru Blom 😉 Men noen ganger bare må man 😉
      Hadde en flott dag i går 🙂 Koste meg masse 🙂

      Nyt kvelden du/dere også <3

    5. Mariann Sæther Tokle: Tusen takk. Skal passe på så godt det lar seg gjøre 🙂

      Jeg slapper av når jeg leser blogger. Det er like godt som å lese en bok av og til 🙂

    6. Åse Helen: Tuuusen takk 😀 Liker kjolen kjempegodt, og hadde god hjelp til å finne den 🙂 Og dagen i går var veldig fin. Koste meg masse 🙂

      Ja, smerter vil man helst ikke ha, og i alle fall ikke om natten når man skal hvile. Men, jeg får hvile denne natten som kommer 🙂 Og hviler jo nå også, når jeg koser meg med blogg, og innimellom, et strikketøy. Snart blir det litt netflix før jeg legger meg igjen 🙂

      Ha en fortsatt fin kveld, og sov godt når natten faller på 🙂 Klem <3

    7. Min matgale verden: Tuuusen takk for det. Ja, jeg likte også veldig godt det bildet. Skulle gjerne hatt med sønnen min også, men han glimret med sitt fravær 😉

      Kjolen er jeg veldig glad i. Kan nesten ikke tro at jeg smyger inni sånne plagg nå, veldig kjekt i alle fall 🙂

      Ja, natten kunne godt vært bedre, men jeg kom meg jo gjennom den. Og ser frem til neste natt 😉

      Ha en fortsatt fin kveld du også, og en god natt når den kommer til deg 🙂 Klem <3

    8. Flotte bilder du deler, og du ser veldig fornøyd ut selv om du ikke brukte bunaden:), og det forstår jeg godt. Jeg har tenkt litt på den å ligge alene og bli syk om natten, må føles utrygt. Håper ikke det skjer deg ofte, og jeg må innrømme at det er jeg redd for når det gjelder meg selv. Uansett, lurt å ringe noen da

    9. dedicat: Tusen takk 🙂 Ja, jeg har mye å være stolt av, det er helt sant det 🙂
      Og nå er jeg helt god, tror jeg. Smertene er helt borte i dag, men gikk lenge før jeg sovnet også i går kveld, fordi jeg kjente det ulmet. Men brøt ikke ut. Så da sov jeg godt mesteparten av natten 🙂

    10. maiken: Tusen takk 🙂

      Ja, var fantastisk å kunne la være å bruke bunaden fordi DEN var for stor, og JEG var for liten 😉 Og jeg liker den kjolen veldig godt 🙂 Kjekt å være slank 🙂

      Ja, etter den natten kjenner jeg på alenefrykten litt mer enn før. Jeg har tenkt tanken før, at det er litt skummelt å være alene om noe skulle skje. Men så har det jo ikke skjedd noe, så har man glemt det. Og plutselig skjer det noe, og tankene surrer litt. Nå kommer barna mine hit i dag, og skal være her i 3 uker, så da er jeg ikke alene, og kan sove trygt 🙂

    11. Hørtes ut som ei forferdelig natt ..godt du fikk bra hjelp og føler deg bedre igjen :)..men det så ut som en trivelig feiring av 17 mai..og mange fine/koselige bilder :)) Og du var kjempefin med den kjolen…slank og fin også :)…skjønner godt du bruker det bildet som profilbilde :))Har holdt meg litt unna pc skriving pga..nakke og hodesmerter…men har fulgt litt med ..så jeg så det nydelige bildet ditt av “hender”også …..Fortsatt god bedring og ta vare på deg selv 🙂 Klem<3

    12. annebe: Ja, vi hadde en kjempefin 17. mai feiring. Selv om det er en hektisk dag, så kjenner jeg at jeg liker den dagen likevel, til tross for såre føtter og alt mas.
      Tusen takk 🙂 Jeg er veldig fornøyd med den kjolen. Rart å være så slank at jeg faktisk ser slank ut også 😉 Er uvant, og godt 🙂

      Huff, ikke så kjekt med smerter i nakke og hode. Har slitt mye med det selv. Håper det slipper taket snart, sånn at du igjen kan fungere normalt. Ønsker deg masse god bedring <3
      Kjekt at du følger med her likevel. Jeg synes det er koselig å lese blogg jeg. Men noen ganger blir det litt forsinket 🙂

      Ha en god natt, og sove godt kjære du 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg