FRODITH’S VÅR-FOTO-CHALLENGE – DAG 6 UVANT SYNSVINKEL

Jeg er en smule sliten for tiden. Jeg så det i speilet tidligere i dag. Og fikk høre det litt senere på dagen. Det er ikke alt sminke kan skjule tydeligvis 😉 

Men likevel går dagene sin gang. I går var jeg ikke ute på tur. Men det var jeg i dag. En fin og kald tur opp til Ulvanuten, og tok en ekstra runde istedetfor å gå rett hjem etterpå. Solen kranglet om plassen med regnet. Stort sett vant regnet. Men, jeg merket det knapt. Det var bare godt å røre seg litt, gå litt rundt, tenke litt.

Jeg hadde ikke kamera med, men mobiltelefonen duger jo også bra i visse tilfeller. Og jeg tenkte uvant synsvinkel på alt jeg så. Men var ikke særlig inspirert, for å si det enkelt. Jeg hadde for mye annet som distraherte tankene mine 🙂

Jeg endte opp med å ta et bilde av blåbærlyng nedenfra, med mobiltelefonen. Det så bra ut på mobilen, men så ikke så bra ut her på PC’en. Så da ender jeg opp med å finne et bilde i mitt store fotolager.

Og valget falt på dette bildet av islagt Stokkelandsvann i vinter. Jeg syntes dette ble så fint, da det er lavvann, og isen henger fast i sivet, og man kan se under isen 🙂 Det er ikke så ofte man kan det, så da ble det en uvant synsvinkel for meg 🙂

Nå i kveld har jeg fått ungene mine hjem igjen. De skal være her i 3 uker. Og det blir litt mer aktivitet i huset 🙂 Og da blir det også middag hver dag. Noe jeg ikke stresser med når jeg er helt alene.
Men i dag har jeg vært ute og spist. Og maten var nydelig ♥
Jeg spiste Torsk med nykål. Lett og mektig på samme tid. 

Det var for meg en liten feiring på at jeg håper vanskelige tider kanskje skal snu nå, og bli gode og positive 🙂

Jeg er kanskje ikke den mest sprudlende personen å være med når jeg er litt sliten. Men noen ganger er det godt å bare ha en rolig samtale også. Selv om jeg ikke snakket så mye om hva som plaget meg, så fikk jeg likevel en god stund med et positivt fokus 🙂 Og for meg var det viktig akkurat nå i kveld 🙂
Kan jo selvsagt bare snakke for meg selv. Vet jo ikke hva min samtalepartner synes da 😉

Nå er det kvelden her, og jeg håper på en hel natts søvn 🙂
God natt herfra 🙂

 

 

#synsvinkel #is #vann #foto
 

 

12 kommentarer
    1. Det bildet der var fantastisk fint….som kunst :)) Skjønner godt du er litt ufokusert og ikke helt klarer å konsentrere deg om dagen…er vel viktig å bearbeide tankene før en kan legge det bak seg å gå videre..i steden for å late som alt er greit ..
      Men hyggelig du har gått tur og vært å spist og snakka litt ….også får du jo litt å henge fingrene i med barna på besøk..:)) Ønsker deg masse positivt i tiden som kommer :)) Nattaklem <3<3

    2. Det bildet er jo utrolig fint! Skjønner hva du mener med uvant vinkel! Samtalerpartnere er en god ting å ha, og h*n syntes nok det var fint å lytte til deg 🙂
      Kos deg masse med barna dine <3

    3. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, det er jo naturens egen kunst. Jeg ble så fascinert i vinter da jeg gikk helt ned til vannet og så under isen. Var ikke så lett å fotografere det, men ble fornøyd med bildet likevel 🙂

      Ja, er en del tanker for tiden. Men også mye positivt som skjer 🙂 Så ja, tankene sviver en del.

      Turer er godt…trenger å bevege meg, trenger frisk luft, og det gjør godt for humøret 🙂 Og så er det jo alltid kjekt å gå ut og spise. Herlig å kunne la andre lage maten, herlig å slippe å rydde etterpå. Og ikke minst, kjekt å kunne være i lag med mennesker man trives med 🙂
      Nå blir det full rulle i noen uker, kjekt blir det, og godt selskap i barna også. De er jo så store nå. Vi satt faktisk en hel time alle 3 i dag og hadde en god samtale om mye forskjellig. Sånt liker jeg 🙂

      Nattaklem til deg også, sove godt <3 <3

    4. Fruemmel: Tusen takk 🙂 Jeg hadde andre bilder i tankene for denne utfordringen, men så kom jeg tilfeldigvis over dette, og fant at det var perfekt til oppgaven 🙂 Husker det så godt, den dagen jeg kom over det rommet under isen 🙂

      Ja, noen å prate med er godt. Selv om det ikke ble pratet om de tingene som trøbler meg. Var veldig fint å fokusere på noe annet, på den gode maten, og få en god følelse i kropp og hjerte 🙂

      Nå blir det 3 uker med liv og latter i huset 😀 Gleder meg 🙂

      Klem <3

    5. dedicat: Tusen takk 🙂 Jeg har aldri sett sånt før. Så det var jammen godt jeg hadde kamera med akkurat den dagen 🙂

      Og takk for det, Det skal nok gå bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg