JUNI-HØST

I dag er det 2. juni. Og høststormen raser utenfor. Sånn føles det i alle fall. Juni er min favorittmåned, det er også min bursdagsmåned. Men jeg har ikke sommerfølelse i det hele tatt så langt denne junien. Jeg håper virkelig at være raser seg ferdig i dag, og at vi resten av sommeren får fint og varmt sommervær. Det er i alle fall lov å ønske seg det ♥

Jeg har jo snakket om det tidligere. At jeg er i en litt vond periode nå. Av forskjellige årsaker. Jeg har hatt en så fin tid med mye positivitet og til og med overskudd. Det har vært en ren luksus. Men tiden er forbi, og jeg må igjen slite med å lete etter overskudd og energi, ta mange pauser, hvile mye og ofte, og ta hensyn til meg selv og glemme alle andre. Men jeg gjør jo ikke det. Er ikke så veldig flink til det, fortsatt. 

Nå er jeg tilbake til det at hvis jeg har planer om noe, så må jeg sette av tid, sånn at jeg kan ta en god hvil i forkant.

Men jeg må si, at det var litt godt å finne ut at dette kanskje er noe periodiske greier. At jeg ikke har det sånn permanent, men kan ha gode perioder hvor alt er nesten som normalt, som andre har det. Jeg håper denne nedturen blir kort. Og ja, den skyldes nok delvis været, delvis hendelser i livet, og delvis helsen sånn generelt sett.

Men vet du hva? Jeg smiler uansett jeg. For det er så mange små gleder å hente frem.

For eksempel, så har jeg i dag vært på Coffeeberry med en venninne fra ungdomstiden min 🙂 Ei jeg ikke har snakket så mye med i de godt voksne årene. Livene har jo gått i forskjellig retning.


Været er så grått, og jeg er så sliten, at valget mitt falt på et fargerikt og kunstferdig kakestykke. Det så fryktelig søtt ut, men var faktisk ikke så søtt som det kunne gi inntrykk av. Og jeg spiste med glede, og koste meg med denne lille utskeielsen 🙂 Og ikke minst med samtalen med venninnen 🙂

Når jeg er hjemme, og har litt tid og energi til det, blar jeg litt i denne boken som jeg har lånt av min bror.


Jeg ser etter hva som kan være kjekt å se og gjøre i Praha når jeg drar dit sammen med min bror og moren vår om knapt 2 uker.  Gleder meg til den turen. Det skal bli godt å komme seg bort litt 🙂 Og værprognosene i Praha går opp mot 30 grader og strålende sol har jeg fått med meg. Og siden jeg ikke er noen strandløvinne, men elsker sol og varme likevel, så er jo dette midt i blinken for meg. Er litt usikker på hvor bra det er for moren vår. Men vi er jo 2 stykk til å ta oss av henne, så det skal nok gå bra 🙂

Utenom disse tingene, så har jeg fått strikket ferdig den røde toppen. Ja, ble ferdig med den før elendigheten satte inn. Men har vært på jakt etter knapper. I dag fant jeg faktisk knapper, men er usikker på om de faktisk passer til. Men toppen ser sånn ut uten knapper:


Når jeg har fått på knappene, skal jeg ta toppen på meg, og vise den frem i et eget innlegg 😉

Og så….
Siden jeg har gått ned så mye i vekt, og ikke har klær igjen omtrent, så har jeg gått til innkjøp av nytt garn.

Jeg skal strikke en jakke 🙂


Garnet fant jeg på tilbud. Det har bittelitt glitter i seg, og er mykt og behagelig. Og tilbudet kommer av at garnet har gått ut av produksjon, og de selger ut resten av lageret på akkurat det garnet med glitter i.

Jeg liker å strikke. Det er terapi i å sitte å strikke. Jeg leste en plass i en forskningsrubrikk, at å sitte å strikke er like effektivt som, og kan sammenlignes med meditasjon. Med andre ord, jeg mediterer relativt ofte 😉

Dette er mine små gleder i hverdagen, det som gjør at jeg klarer å komme meg gjennom dagene, og føle at jeg har levd litt 🙂

 

Kan du gjette en av mine absolutte favorittfarger?

 

 

#høst #sommer #vær #uvær #reise #coffeberry #kake #kaffe #garn #strikke #jakke #farger

 

10 kommentarer
    1. Elsker fargene og bildene! Håper du får en super uke! Ha en flott tirsdag videre;)
      Hadde satt utrolig stor pris på om du hadde sjekket innom vår blogg!<3

    2. Korallrød..? Tror Praha er en veldig flott by med mye historie og kunst. Kjenner noen tsjekkere, men har aldri vært der på besøk. Sjel og kropp hører sammen og det er helt utrolig hvor sliten kroppen kan kjennes når vi har det tungt. Noen ganger har jeg trodd at jeg ALDRI skulle bli glad igjen…..men slik har det ikke blitt! 😀

    3. Så bra at du kommer deg ut og treffer folk, når du synes det gjør deg godt. Og den kaken da!. Skulle hatt den her til nattkaffen min. Beundrer den flotte strikketoppen din, men jeg er ikke av de som slapper av med strikketøy,- forstår ikke hvorfor, men jeg strikker likevel. Begynte i natt på en babyjakke til småen som kommer om tre mnd.(min datter sin). Favorittfargen din er blå?

    4. Favoritt farga di kan vel aldri være rødt :)))???!!!
      Den røde toppen så skikkelig fin ut. Skal bli artig å se den på deg. Bra du har glede av strikking. Og turen til et Praha høres skikkelig nydelig ut.
      Håper nedturen er kort, og at du fort…fort er på tur opp. For det er så mye fint som venter på deg.
      Klem

    5. Ikke mye sommerfølelse her heller,selv om det er litt blå himmel ute nå:) Juni er en fin mnd eldste sønn har bursdag den 5 ..
      Bra du finner glede i små ting, til tross for at ting ikke er så greit nå…det går seg nok til etterhvert :))) Den kaka så veldig søt og fristende ut…med en kopp kaffe til…nam!
      Og toppen ser veldig fin ut..blir artig å få se den på også :))) Tipper favoritt fargen er rød…eller dyp rosa….litt vanskelig å se på bilder. :)Du kler i allefall å ha på deg friske farger :))Nå skal jeg møte noen gamle kolleger til en kaffekopp…de møtes en gang i mnd..og jeg har ikke vært der de tre siste gangene så i dag “må”jeg…:)))
      Håper du får en koselig dag 🙂 God klem <3

    6. karidansen: Ja…jeg har hørt det om Praha. Historie og kunst. Og gleder meg masse, selv om det ikke blir så effektiv bruk av tiden mens vi er der. Moren min er ikke så rask på labben lenger.

      Ja, jeg sliter fryktelig. Og jeg tror jo faktisk at jeg ALDRI skal bli glad igjen. Men jeg blir nok det. Får jobbe meg gjennom alt sammen, og glede meg over det jeg har kjært <3

      En av mine favorittfarger er rød. Ikke korallrød nei, selv om toppen på bildet ser litt sånn ut. Fikk ikke til skikkelig farge på bildet. Blir nok bedre når den kommer på en kropp 🙂

      Ha en flott kveld <3

    7. maiken: Når jeg kommer meg ut og treffer folk, så er det for å få et annet fokus en stakket stund 🙂 Og det hjelper det 🙂 Så det fortsetter jeg nok med når jeg er i form til det 🙂

      Jeg slapper veldig av med strikketøy. Koser meg masse, og kan gjerne se på TV samtidig 🙂 Så herlig å strikke bittesmå plagg 😀 Kanskje du viser den frem i bloggen din når den er ferdig, babyjakken? 🙂

      Jeg har flere farger jeg liker godt. Rød, blå og lilla 🙂 Så der gjettet du jo riktig 🙂

    8. BforB: Hehe…joda…en av de fineste fargene er rød synes jeg 🙂 Men også blå og lilla 🙂 Men for tiden velger jeg rødt hvis det lar seg gjøre 🙂

      Toppen blir ikke ferdig riktig enda. Det viste seg at knappene ikke passet likevel. Så må få tak i noen nye. Og ja, gleder meg til Praha. Trenger å komme meg bort nå 🙂

      Ja, jeg foretrekker oppturer fremfor nedturer….Men forsøker å leve så normalt som mulig uansett 🙂

      Klemmer godt tilbake <3

    9. annebe: Juni er en flott måned. Kjekt at sønnen din fyller året da. Da er han tvilling, som meg 🙂

      Jeg finner glede i små ting ja. Selv om det er litt vanskelig fra tid til annen. Det kommer seg nok etterhvert 🙂 Kaker er god trøst, men må innrømme at jeg er mer den som slutter å spise når jeg har det litt tungt.

      Gleder meg til toppen er ferdig. Knappene passet ikke, så jeg må skaffe noen nye. I morgen tipper jeg at jeg drar ut og ser andre steder 🙂

      Ja, favorittfargen min er rød. Og blå og lilla 🙂 Men foretrekker rødt i klær 🙂 Jeg synes også jeg kler friske farger, og har (med enkelte unntak) alltid kledd meg i farger 🙂

      Så koselig at du skal møte gamle kolleger. Fra barnehageårene, møter jeg sjelden eller aldri tidligere kollegaer. Men jeg møter rett som det er kollegaer fra min siste arbeidsplass, en el-sykkel bedrift. Der har jeg god kontakt med eieren og en av kollegene 🙂 Var ikke så mange der. Og kun menn, utenom meg da 😉
      Håper du har kost deg masse 🙂
      God klem tilbake til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg