TERRASSESTUEN MIN

I helgen hadde jeg fest på terrassen. Jeg hadde det som mål, etter å ha ordnet og styrt litt for å gjøre terrassen klar til sommeren. Noen få ting gjenstår enda, men det får jeg ta litt etter litt. 

Festen var kjekk den. Og nå har jeg fått ryddet etter sjøslaget 😛

Men i mellomtiden, etter festen, så hadde vi en veldig stormfull dag, hvor vinden blåste alt regnet inn i terrassestuen min. MYE var vått. Men heldigvis tørket det ganske raskt etter at regnet stoppet.

Tok noen bilder i går kveld.


Sittegruppen har jeg laget selv av paller jeg har vært og hentet. Litt tung jobb, men absolutt verd strevet 🙂 Bordet har min datter malt, og det ble gjort 3 dager før festen 🙂 Madrassene er trukket med sengetøy fra Ikea. Og putene er litt sånn sop-i-hop. Litt her og litt der.


Taket er gjennomsiktig, sånn at solen og lyset slipper til. Jeg glemte å skru på lyset i girlanderlampene…Men du skjønner sikkert effekten 😉


Et avlagt Ikeabord fungerer fint som settebord 🙂


Det pynter fint opp med roser. Og de er flottere nå, enn da jeg kjøpte dem på lørdag til festen 🙂 Så trist det er for kaldt til å sitte ute og nyte sommernatta.

Nå skal jeg gå og legge meg, selv om klokka ikke er 20.00 enda. Jeg er så bånn sliten, og har kjempet for å komme meg gjennom dagen. Det blir nok bedre i morgen 🙂

En god natt til alle som leser her ♥

 

 

#roser #terrasse #hagestue #fest #paller #farger #pynt #sommer

22 kommentarer
    1. Kjempekoselig plass du har der…du er jammen flink til å gjøre det fint..og bildene ble så delikate også…med de rosene bl.a..
      Hyggelig du fikk hatt et trivelig party der…så får vi bare håpe det blir noen muligheter til å kose seg mer ute i sommer..men her går det kanskje ann å sitte om det er litt kaldt også…
      Håper du får sovnet og er mer uthvilt i morgen 🙂 Klem<3

    2. Åh, så koselig det var der. Vet du, nå fikk jeg lyst til å sitte der sammen med deg, drikke litt vin og filosofere over livet…. Det var koselig, og litt fargerikt, som jeg liker det. Smart med taket som gir lys, og ly ifra regnet, ja, hvis det regner rett ned vel å merke 🙂 Håper du har hatt en god natt, og at vi kanskje får litt mer varme i morgen. klemmer <3

    3. Den var bare kjempegøyal! Jeg planlegger også en liten terassestue , er jo det som er mest hensiktsmessig her i byen. jeg har ingen tak på terassen min, men liker så godt å sitte ute at det kanskje får være det neste store gjøremål når det kommer til oppussing.

    4. Så fint du har fått det til. Så skikkelig koselig ut. Håper det blir mange soldager for deg gjennom sommeren der. Rosene er så vakre.
      Håper natten din ble veldig god. Og at dagen i dag blir en vakker dag.
      Varm klem til deg<3

    5. Så koselig terrassestue, håper den blir mye brukt i år, du har jo allerede hatt en vellykket fest 😀 Du har evnen til å gjøre det koselig, selv om formen er laber, men du får hvile mellom slagene, håper du snart får hjelp. Her er det en sommerdag innom i dag, så da benytter jeg fridagen til hagearbeide, det er terapi for meg å la tankene vandre når jeg krabber rundt, he he. Ha en så bra dag du kan, håper du har hatt en god natt og er i farta igjen i dag 🙂

    6. Et godt eksempel på at det går an å få det pent og koselig uten at man trenger å bruke så store summer på det! Skikkelig trivelig verandakrok du har! 😀

    7. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, de rosene satte prikken over i’en. Og i dag, en uke senere, er faktisk rosene enda fine. Det synes jeg er virkelig kjekt 🙂

      Vi kom hjem fra sykehuset i dag, og til tross for fattige 13 grader, så satt vi en stund på terrassen, i le for vinden. Trengte det etter å ha vært flere dager innendørs 🙂 Og jeg har jo ovn der, så det går jo an å fyre opp. Men gjorde ikke det i dag 😉

      Med ønske om en herlig lørdagskveld 🙂 Klem <3

    8. Min matgale verden: Tusen takk 🙂 Ja, om du noensinne er på mine trakter, så er du hjertelig velkommen til å komme innom og nyte terrasselivet sammen med meg. Det er alltid kjekt å med hyggelig besøk som man virkelig kan slappe av og prate med 🙂

      Det ble jo fint og varmt vær etterhvert, men den dagen var vi på sykehuset, jeg og min datter. Så fikk dessverre ikke nyte den dagen. Håper det kommer flere gode dager i sola 🙂

      Ha en flott lørdagskveld 🙂 Klemmer <3

    9. frodith: Tusen takk 🙂
      Ja, det er godt med en sånn liten oase 🙂

      Håper dere har kommet dere i orden nå. Og kan begynne å nyte gode dager i leiligheten 🙂

      Klemmer <3

    10. maiken: Tusen takk 🙂 Ja, jeg vil absolutt anbefale en lun krok på terrassen. Nå bor jo jeg på det våte Vestlandet, så her er det nesten nødvendig med tak. Og da kan terrassen brukes langt oftere enn det som ellers ville vært mulig 🙂

    11. BforB: Tusen takk 🙂 Ja, jeg håper på flere soldager med varme, enn den ene vi hadde, som jeg tilbrakte på sykehuset 😉 Men har sittet der i et par timer i dag, riktignok 13 grader bare, men lunt og godt likevel i sofakroken, under et pledd:)

      God og varm klem til deg også <3

    12. Siss: Tusen takk 🙂 Ja, jeg håper jeg får brukt terrassestuen mye. Det gjorde jeg jo forrige sommer. Da koste jeg meg veldig 🙂 Det gjenstår litt små detaljer å friske opp. Men litt etter litt kommer det også på plass 🙂

      Den ene sommerdagen vi har hatt til nå, tilbragte jeg på sykehuset. Så håper det kommer flere varme dager. Hagearbeid er ikke min sterkeste side for tiden. Men håper på bedre tider etterhvert 🙂 Kos deg masse, og håper du får flere dager hvor du kan kose deg i hagen <3

    13. karidansen: Tusen takk 🙂

      Ja, det trenger ikke alltid å koste så mye. Og jeg har stor glede av å vite at jeg har gjort dette selv. Det er snakk om mestring, og at jeg får til det jeg har lyst, litt etter litt 🙂

    14. Unni: Absolutt 🙂 Skal vaske en del av trekkene nå til våren.. for Pus liker å sove der når han er ute…Men utenom det, så er det jo minimalt med arbeid også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg