MENN OG FORVENTNINGER

Etter å ha åpnet opp for kjærlighetsfølelsen igjen, etter to år i selvpålagt avholdenhet, så kom jo sjokket, når det viste seg at følelsene ikke var helt gjensidige. Bare nesten. Og det er jo fortsatt en prosess, det å komme seg gjennom visse ting i sorgen.

Ja, for det er jo en sorg. Jeg mistet jo noe jeg ikke hadde fått, men som jeg jo håpet jeg skulle få.

Og nå, i den tunge prosessen det tross alt er å gå videre, hvor jeg titt og ofte ser ting jeg ikke ønsker å se, på f.eks. Facebook, så har jeg jo konstatert i dag, at å stenge Facebook i grunnen var det beste for meg. Det får da være måte på selvpining også 😛

Så i dag, eller nærmere bestemt i morges, før hanen sto opp, sto jeg selv opp, og varslet at jeg kom til å være fraværende der på ubestemt tid. Det har i grunnen ikke vært vanskelig. Jeg lukket bare ned hele facebook’en. Logget meg ut. Det trenger ikke nødvendigvis å vare så mange dagene. Men bare sånn at jeg kan få hentet meg inn igjen litt. Og bli klar til nye nederlag.

For ja, nederlag er livet fullt av. Det har jeg jammen erfart. Og når det gjelder menn, så er nederlagene nesten utallige.

Det er ikke sånn at alle menn er gale, og ikke dugende. Det er heller ikke sånn at alle menn er flotte, men de vil ikke ha meg. Det finnes jo alle slags menn. Men å få tak i den ene, som matcher 100%, det er som å lete etter den berømte nåla i høystakken.

Så var det her en dag, faktisk på fredag, at en fyr tok kontakt med meg på et nettsted jeg er på. Jeg hadde vært i kontakt med han før, men jeg hadde ikke møtt han. For meg var han uinteressant fortrinnsvis pga. alderen. For han er 19 år yngre enn meg. Men heller ikke utseendet appellerte så veldig til meg. Så om han hadde vært eldre, så ville jeg fortsatt ikke se han som noe mer enn en venn.

Så på fredag tok han kontakt igjen. Da var det over et år siden forrige gang. Og som forrige gang, forsøkte han å få til om jeg kunne komme til han på en kopp kaffe. Og, forrige gang, takket jeg nei. Og det gjorde jeg denne gangen også. Men fyren var ivrig, og ønsket så veldig å få treffe meg, sånn i all vennskapelighet. Så til slutt sa jeg at vi kunne møtes en plass nede i byen, og ta en kaffe da. 

Som sagt så gjort. Vi møttes på et populært sted, hvor det ble vin, istedet for kaffe. Jeg hadde selv behov for å slappe av, og fokusere på annet enn mine tunge tanker. Det var helt ok å prate med denne mannen, om mangt og meget. Men jeg begynte etterhvert å legge merke til at han hintet en del. Hintet om intime ting. Ting som jeg overhodet ikke hadde hatt i tankene et eneste øyeblikk.

Etter to glass vin reiste vi oss for å gå. Da skulle han ta taxi hjem, mens jeg selv fant ut at det var kjentsfolk på byen, så jeg ville gå og se om jeg fant noen av dem.

Dagen etterpå, på lørdagskvelden, hadde vi snakket om å ta en kaffe da. Og han hintet i sms at vi kunne ta en kaffe, og deretter en kjøretur. Jeg hadde på dette tidspunktet begynt en ivrig hinting tilbake, som antydet at jeg overhodet ikke var interessert i det han selv hintet om. Og siden han selv drev med hinting, følte ikke jeg at jeg kunne si ting direkte til han. Så det ble som å gå rundt grøten en lang stund. 

Jeg klarte til slutt å vri det til at det var best å holde seg hjemme denne kvelden. Jeg var sliten, trøtt og lei, og ikke modus for noen sosial agenda. Da begynte fyren å hinte om at jeg kunne få massasje hvis jeg spurte pent. Vel, unødvendig å si at jeg ikke spurte hverken pent eller stygt. Men istedet sa jeg til han at jeg ikke hadde til hensikt å spørre. Jeg var også så elskverdig at jeg fortalte høflig og pent at jeg skjønte hans hinting, og at jeg ikke var på det ståstedet selv. At jeg har mine egne demoner å bekjempe, og at det ikke fulgte sex med i planen. Jeg skrev i grunnen en ganske lang sms. Jeg har jo litt vanskelig for å fatte meg i korthet.

Vel….Det kom aldri noe svar etter det. Og siden har jeg heller ikke hørt fra han. Så det var jo tydelig hva han var ute etter. Nemlig stikk motsatt av hva jeg var ute etter 😉 

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg ønsket å betale min vin selv. For å slippe å få den der dårlige samvittighetsfølelsen, fordi jeg ikke bidro med noe selv. Stoltheten lenge leve! Men fyren betalte det ene vinglasset, så da takket jeg pent. 

Han levde i håpet så lenge det var mulig. Håpet om noe intimt. Han hadde hintet såpass mye, at alle kunne skjønne hva han egentlig ville. Og jeg blir ekstra sliten av sånt. Det må jeg si. Sliten og oppgitt.

Det er ingen tvil om at vi er fra forskjellige planeter, menn og kvinner.

Jeg tviler i alle fall på at jeg blir å møte denne fyren igjen noen gang.

Og tanken på å overhodet møte noen etter dette, er i grunnen nokså frastøtende. For jeg orker ikke sånne opplevelser støtt og stadig. Jeg føler det er forsimplende. Jeg vet fra tidligere erfaringer at jeg blir lei av å stadig være et “jaktoffer” eller hva man nå skal kalle det. Det føles ikke bra. Men jeg lurer på hvorfor jeg sitter og føler meg simpel, når det egentlig er mannen som er simpel? Den der har jeg grublet mye på i årene som har gått. Men likevel har jeg ikke kommet frem til noe svar.

Nei, jeg tror jeg skal holde meg borte fra menn en laaaaang stund. I alle fall til jeg finner meg selv, og har fått meg selv på en mindre problemfylt sti. Så kan andre bare si hva de vil om akkurat den saken. At jeg murer meg inne ikke vil hjelpe meg, at jeg vil møte på en mann når jeg minst venter det…osv. Det er så lett å si, når man ikke sitter i tilsvarende situasjoner, at det kan være temmelig irriterende i grunnen. Men det er sikkert riktig likevel, antar jeg.

Men, hva vet vel jeg? Jeg som tilbrakte to år uten å se etter noen, og falt fullstendig for den første mannen jeg åpnet øynene for…

Jammen kan livet være hardt og brutalt. Og vi er jo sånn bygget, at vi kjemper oss gjennom det, samme hva det koster.

Alle bildene i innlegget er googlet.

 

 

#forhold #kjærlighet #sex #flørt #planeter #gruble 

16 kommentarer
    1. Ja det kan ikke være greit når forventninger og opplevelser overhodet ikke stemmer overens. Jeg kan bare ønske lykke til og håper at du springer på den store lykken et sted der fremme. Ofte så er det vel sånn at ting skjer når men minst venter på de 🙂

    2. Heldigvis finnes det mange av oss alle, mange typer damer og mange typer menn. Men disse som hinter og bare er opptatt av dette ene er så klart fryktelig slitsomme. I tillegg kan det hende disse unge tror de er en “gave” til den mer voksne utgaven av det “svake” kjønn…..noe som blir fullstendig patetisk fordi for mange av oss er den varianten helt uinteressant.
      Men igjen…de FINNES, eller HAN finnes. Han som er for deg. Tro meg!!! Men der er du ikke. Ikke ennå. Steng facebook, kom deg gjennom, slikk såra dine – det er jobben nå.
      Men ingenting er for alltid.
      Aldri!!!
      Så tro meg :)))), plutselig er du midt i noe helt annet. Men akkurat det behøver du ikke tenke på akkurat nå.
      Stor klem<3

    3. Nei, det mannegreiene har aldri vært enkelt… Jeg møtte også stadig noen før. Som regel var det sånn ultra-sjekking på byen, som ikke var så gøy. Så møtte jeg noen som var interessert en kort stund, og plutselig forsvant, og sånt gir jo ikke noe høy selvtillit på den fronten egentlig. Og det var som regel de som maste seg INN i forholdet, og når jeg hadde falt litt, så forsvant de 😛 Men så plutselig falt JEG først, og han var så klart ikke KLAR med en gang…og år gikk, men han BLE klar 😀 Og det er Hr Frodith 😀 Så ikke gi deg, bare vær deg selv du, så kommer kanskje ikke Prinsen med stor P, men en helt alminnelig Mr Evaswindow gående, ikke på hest, men muligens med joggesko og en katt 🙂
      Klemmer til deg 🙂 <3

    4. dedicat: Ja, ofte er det nok sånn ja, at ting skjer når man minst venter. Og det forsøker folk å si til meg. Og forsåvidt gjorde det jo det også. Det var bare ikke helt klaff likevel 😉 Men jeg kjenner på den jeg, at jeg ikke orker noe sånt en gang til. Jeg er ikke 16 lenger, og har ikke den samme energien og overskuddet jeg hadde den gangen. Så i grunnen er det vel best at ikke noe skjer, for da får jeg i alle fall fred og ro i sjelen 🙂 Enten jeg venter på det eller ikke 😉

    5. BforB: Ja, damene trenger ikke å være noe bedre de. Det er helt sant. Og det VET jeg faktisk. Men ja, å være opptatt av kun den ene tingen, det må jo være en smule patetisk. Jeg kan liksom ikke helt forstå det jeg. Men sånn er vi jo alle forskjellige. Og ja, de unge tror nok ofte at de er en gave til oss eldre damer. Men det er jo med de unge, som med de eldre, smak og behag er så forskjellig. Fordet om han var ung, betyr jo ikke at jeg synes han var så flott at jeg automatisk ville la meg friste.

      Jeg har jo opplevd sånt før også. De forandrer seg liksom ikke 😉 De er alle like.
      Jeg har også hørt at menn og kvinner ikke kan være kun venner. Det vil alltid ligge en seksuell undertone i vennskapet. Og det er nok muligens sant det. Men det går vel an å beherske seg mener jeg 😉

      Hva som skjer i fremtiden, er jeg usikker på. Men jeg håper jo på at det ikke river meg i stykker, som det har gjort denne gangen. For jeg tåler ikke flere sånne. Mulig all motgangen gjør sterk. Men hvor sterk er det egentlig meningen at jeg skal bli? 😛 😉

      Tusen takk for oppmuntringen 🙂 Og STOR klem til deg også <3

    6. frodith: Nei, sånne mannegreier er vanskelig gitt. Og det gir jammen ikke noen høy stjerne fra meg til dem heller. Kjenner liksom at jeg bare blir foraktfull. Og det er jo heller ikke noen god følelse. Men de er som de er. Og mange kvinner er heller ikke noe bedre, har jeg hørt rykter om. Så sånn sett bør vel det være en god beskrivelse på at det finnes menn og kvinner av alle slag ja.

      Men joda, jeg gir meg. Jeg har ikke behov for et opprørt hjerte flere ganger. Det er alt for vanskelig i min allerede vanskelige situasjon. Må kanskje få orden på helsa først. Før jeg kan vurdere å la meg ødelegge igjen 😉

      Jeg er så glad for at du har opplevd lykken <3 For det fortjener du virkelig <3

      Gode klemmer tilbake til deg <3

    7. Arg! Blir så irritert på dine vegne. Går det ikke an å oppføre seg… vise littegranne manerer?
      Ta den tiden du trenger, la sårene gro, og sjelen komme til hektene.
      Den dagen du føler det er på tide, kommer du ut og viser deg for verden igjen 🙂
      Og skulle du trenge en klem i mellomtiden, vet du hvor du finner den 🙂

    8. Jeg har jo litt vanskelig for å sett meg inn i slikt …siden jeg har vært sammen med mannen min siden vi var ca… 16 år…:)) ..men du skriver matche 100 % ..det er vel i grunnen et litt høyt krav..hehe..men skjønner hva du mener ..kjemien må klaffe :))
      I grunnen var det jo greit at han du møtte her var litt pågående med en gang..så slapp du å bli så godt kjent med ham før han viste sitt “sanne jeg”…
      Prøv så godt du kan å nyte sommeren nå du..og reisa du skal på ..så får ting ta litt tid….er det ikke noe som heter ..Den som venter på noe godt ,venter ikke forgjeves..:)) Klem fra meg <3

    9. Jeg er veldig enig med kommentarene ovenfor. Det nytter lite å stille “Krav” – og han 100-prosent-matchen….. han finnes trolig ikke…annet enn i et urealistisk drømmebilde…..Hva er ALLER viktigst for oss i et forhold? Så må vi kanskje bære over med en del ting…akkurat som MENNENE må bære over med VÅRE ting som DE kanskje ikke liker så veldig godt. Jevnt over føler jeg at menn stiller færre “Krav”. Så har de andre sider som vi finner håpløse, men på ett vis er de gjerne mer overbærende og virker “enklere” på godt og vondt. Som B for B sier : Slikk dine sår. Det er ikke AKKURAT nå du skal date…tror jeg! Menn som begynner “Å hinte” allerede første kvelden er ikke så mye å satse på , sjøl om de skulle være i rett aldersgruppe. Klem! <3

    10. Foreslår at du går inn og leser blogginnlegget til lilja…, jeg lo så jeg gren i natt, både av innlegget og alle kommentarene….Tror kanskje du får noen tanker om at du ikke har dårlig tid, de er ikke mye å trakte etter disse mennene….:), men selvsagt, det kan jo hende Frodith er litt synsk, du får se etter en med joggesko og en katt 🙂
      Og jeg, jeg tror du finner han .., eller han deg…, bare vent litt..

    11. Anonym: Tusen takk for medfølelsen min venn 🙂 Nei, det er ikke alle som klarer å oppføre seg. Og sånt er trist, men vi får bare finne oss i det. Og helt klart, noe respekt fra meg vant han ikke. Men jeg vet jo at det er mange flotte mennesker der ute. Så skal ikke skjære alle under samme kam 😉

      Jeg har hatt en liten oppvåkning i dag, så jeg er ute og fremme i lyset igjen. Men det tar nok litt tid før jeg går ut på ting. Nå er det heldigvis sommer og ferietid, og ikke så mye som skjer. Så jeg skal bruke tiden til å forberede meg til utredning, og til å slappe av uten å tenke på alt som er vanskelig 🙂 Håper jeg får det til 🙂

      Ja, jeg vet hvor klemmen er….Men…ehm…kommer ikke inn dit lenger…på den adressen….:/

      Men kan jo klemme her også 🙂

    12. annebe: Ja kjære du…Du skal være glad du ikke har lett for å sette deg inn i slikt. For det er ikke en særlig god situasjon sånn i bunn og grunn. Jeg har to venninner som også har vært sammen med sine ektemenn siden de var 14 og 16 faktisk. Og er like forelskede enda kan det virke som. Sånt gjør meg uendelig glad, og er faktisk det som gjør at jeg har troen på kjærligheten enda. Selv om jeg er “forskånet” fra å oppleve så mye av den selv 😉

      Ja, 100% er jo en umulighet. Men kan jo egentlig si at det å matche en på de punktene som er viktige for meg, ville jo være en 100% match, selv om det ikke er 100% på alle områder 🙂 Om du skjønner hva jeg mener 🙂

      Han jeg møtte var jeg ikke interessert i på den måten i det hele tatt. Jeg trodde jo at det skulle gå an å ha et vennskap. Men de er litt rare sånn enkelte, de viser vennlighet, men når de øyner noe mer, snur de på flisa.

      Ja, jeg skal nyte sommeren jeg. Det er sikkert og visst. Og håper på godt vær. Har litt jeg skal igjennom, med tanke på forberedelser til utredningen. Så må snart sette i gang med det også 🙂

      Og jeg tror ikke jeg skal vente så veldig jeg. Er lei av det 🙂

      God klem tilbake til deg du vakre <3

    13. karidansen: Jo, krav det stiller jeg. Det synes jeg er viktig. Noen krav må vi ha. Men det behøver ikke å være en haug med umulige krav. Og det behøver ikke å være mange krav heller. Men noe må der være uansett. Og kravene, er jo ikke sånn at man holder opp en pekefinger og ramser opp, men heller det at vi inne i oss selv vet hva kravene er, og ser om han oppfyller kriteriene.

      Nei, nå mente jeg ikke en som matchet 100% på alle fronter, men en som matcher 100% på de tingene som er viktigst for meg. Det er jo ikke alle ting som er like viktige.

      Nei, jeg dater ikke. Dette var et vennskapelig møte, trodde jeg. Men jeg er sikkert veldig naiv 😛 Det nytter jo ikke å fortelle sånt direkte heller. For jeg hadde jo sagt det til han fyren, at jeg er kun her i vennskapelig ærend. Noe annet er ikke aktuelt. Men det var sikkert for svakt hint vil jeg tro. Allerede i forkant. Så han tenkte nok at han lett skulle klare å omvende meg. Men der tok han feil gitt 😉 Jeg er på ingen måte desperat.

      Og jeg har også fått en date invitasjon. Fra en litt mer voksen type, som så ganske kjekk ut også. Men altså, nei, jeg er ikke der. Jeg er ikke i date modus. Ikke i det hele tatt akkurat nå. Det mangler ikke på tilbud. Det kan jeg si. Men mulig jeg er fryktelig kresen 😉 Det spiller ingen rolle. Jeg har hatt mine erfaringer i både ekteskap og forhold i etterkant, og der har jeg funnet ut viktige ting. Så jeg forholder meg til det 🙂

      Jeg håper jo, for oss begge, deg og meg, at vi en dag vil være på rett sted til rett tid, hvor alt vil føles riktig 🙂
      God klem tilbake til deg, flotte dame <3

    14. maiken: Jeg pleier å lese hos lilja, men det nå i det siste ligger jeg litt på etterskudd. Men skal innom og kikke litt i morgen tenker jeg 🙂

      Nei, der har du et veldig godt poeng, ikke mye å trakte etter. Men helt klart finnes det nok noen gode innimellom 😉 Og har fått noen hint om en med katt….fra Frodith…Så har visst ikke helt fått med meg akkurat det…Her må nok granskes litt 😉 😛

      Akkurat nå vil jeg ikke hverken finne eller bli funnet. Men det som skjer, det skjer 🙂 Så får vi ta problemet den dagen det skulle dukke opp. For nå er jeg sikker på at alt sånt er nøkkelen til å få en haug med problemer 😉

    15. Anonym: Ja….Jeg vet det. Er ikke så enormt sosial for øyeblikket. Mange som savner kontakt med meg…Men etterhvert roer nok ting seg litt 🙂

      Tusen takk for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg