PLANER FOR MORGENDAGEN

Nå er skoleferien i full gang, og min datter på 14, har reist til Spania hun!

Og gjett om det sitter en mamma her hjemme, og er rimelig misunnelig? 😉

Jeg unner veslejenta mi denne turen. Hun har reist med korps og drill gjengen. Og blir borte i nesten en uke. Jeg har fått rapporter, som sier at hotellet er fantastisk flott, temperaturen er helt perfekt, opp mot 30 grader, og området er fint og frodig. De landet på Malaga, og hotellet ligger i en liten by ca 1 times kjøring fra Malaga.

Så går man da her hjemme, og misunner sitt eget barn 😉

Men jeg er så uendelig glad for at hun fikk denne muligheten til å dra på den turen. Hvor det også er innlagt litt spilling/drilling, sammen med et par andre norske korps, og i alle fall minst ett spansk korps. Det er jo opplevelser man vanligvis ikke får med seg når man er i Syden.

Her hjemme er det meg, og min sønn, som fyller 19 denne uken, som lever livets late dager, i liksom-sommeren vår.

Men i morgen har vi planer. Har snakket om det i flere år. Vi skal gå til Prekestolen.


Jeg var der selv for første gang forrige sommer, sammen med en venninne. For meg var det en STOR utfordring, som jeg var mektig stolt over å beherske, med litt strev 🙂

Turblogginnlegget fra denne turen, finner du HER.


Min sønn har ikke vært på Prekestolen før. Vi har bare snakket om at vi skulle ta den turen. Jeg har snakket om det, rettere sagt 😉 Datteren min er veldig i tvil om hun har hatt så lyst, for hun sliter litt med høyden og den dramatiske naturen. Men sønnen min har aldri ytret noen bekymring, så da fant jeg ut at anledningen var på plass. Med datteren min trygt plassert i Spania, kan jeg ta sønnen min med på fjellklatring 🙂

Og jeg gleder meg 🙂 Jeg gruer meg også. For jeg vet at det blir slitsomt. Jeg håper bare at jeg har sånn noenlunde god dagsform i morgen. Det har jeg nemlig ikke i dag. Og så gruer jeg meg til nedturen igjen. For jeg sliter med vonde knær. Men planen er å ta med smertestillende tabletter, pluss gel, og behandle med dette innen vi setter i gang med nedstigningen igjen. På den måten håper jeg å unngå det aller verste av smerter.

Trøsten min nå, er at jeg er maaaange kilo lettere nå, enn forrige sommer. Så da blir det kanskje litt lettere på den måten også, at jeg ikke har så stor tyngde som kan være med å ødelegge knærne mine. Det er nå bare en måte å finne det ut på i alle fall, og det er å gjøre et forsøk 🙂

Så nå skal jeg snart ut og handle litt, til en god matpakke, og litt leskende drikke å ha med på turen 🙂

#prekestolen #lysefjord #tur #opplevelser #fjellklatring 

18 kommentarer
    1. Du har en veldig bra blogg elsker å lese den det hadde vært super duper kult og snilt om du vile lese min blogg 🙂 håper du har en fin dag veldig fin dag ♥♥♥

    2. Prekestolen er like topp opplevelse som syden i mine øyne, kanskje bedre 🙂 Men det er veldig forskjellige opplevelser så er ikke mulig å sammenlikne 🙂 EGENTLIG 🙂 Kos for datteren din da 🙂 Og dere koser dere nok litt nå dere også hjemme. Men her HAGLER det nå 😛 Hjælpes!! 😀 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    3. Så hyggelig at datteren din koser seg på ferie :))…Ser fantastisk ut oppa Prekestolen..men jeg får skikkelig “sug i magen” bare av å se bilder av slike høyder..hehe..
      Blir nok lettere både for knær og kropp nå som du er mange kg lettere ja…
      Håper det blir en trivelig tur for deg og sønnen….deilig å ha med god niste..og masse drikke :)) Klem og god tur <3

    4. Så flott at dere kan ta en tur til Prekestolen samtidig med at dattera med høydeskrekk koser seg på korpstur i Spania. Det er bra at du går sjøl om ikke formen er helt på topp…. Skulle det bli i tøffeste laget, ja, så går det an å snu…sjøl om jeg håper du kommer deg opp. Det hjelper at man har mindre kroppsvekt å bære opp til toppen! Tvi-tvi!! 😀

    5. Var nettopp inne og leste om ditt forrige innlegg fra prekestolen, helt fantastisk <3 For et vakkert land vi har, og jeg kjenner det er alt for lenge siden jeg var på prekestolen. Gleder meg til å se bilder og høre om turen også denne gang. Høres ut som prinsessen din koser seg som bare det i Spania <3

    6. Det er kjekt at ungdommen kommer seg avgårde på turer, jeg gleder meg stort til min kommer seg avgårde på sydentur. De blir så blid også da, og så er det litt “husmorferie”, i allefall for meg. Jeg har vært engang på prekestolen da jeg var 17 år og gikk på folkehøyskole i Stavanger. Men kunne absolutt tenke meg en tur igjen. Vær nå forsiktig for det er noen veldig bratte “heng” man går forbi, i allefall sier min eldste sønn det, han var der i fjor.

    7. Så flott at det blir lagt inn sånne turer for skolekorpsene. Landet trenger solid tilvekst til korpsbevegelsen, i alle fall merker vi der her oppe. Skolekorpset er jo nedlagt for tida. Og at mora og broren søker mot de store høyder er jo perfekt, da har dere masse å dele av opplevelser neste uke 😀

    8. Må man gå opp til Prekestolen???? Jeg skal kanskje dit i august. Tenkte visst det bare var å kjøre helt fram, ha, ha….
      Det blir hyggelig for deg og sønnen med den turen….og fint for datteren og være i Spania. Men skjønner du kan ha tenkt deg og vært der også.
      Riktig god tur i morgen <3

    9. frodith: Hehe…du har helt rett, litt vanskelig å sammenligne. Jeg skulle gjerne sagt “ja takk, begge deler” 😉

      Det blir jo min andre gang på Prekestolen, og jeg gleder meg. Det blir en prøvelse, men jeg SKAL klare det 😀

      Åhhhhh….hagler det der hos dere????? Hjelpe meg….Det unner jeg deg jammen meg ikke :/ Men håper det bare er forvarselet til masse sol og varme 🙂

      Nå er det natten her, så sender over en nattaklem <3

    10. annebe: Ja, det er kjekt når ungene er med på ting som de vil ha minner fra etterpå.
      Og Prekestolen er en majestetisk opplevelse, og sug i magen hadde jeg i alle fall da jeg var der sist sommer. Men utrolig nok gikk det bra 😉

      Håper jo at det blir litt lettere med fraværet av ørten kilo. Men knærne mine sliter nok likevel er jeg redd.

      Blir kos med en fin lunsj oppå platået ja 🙂

      Tusen takk. God klem til deg også, og ha en fin dag <3

    11. Margrethe: Tusen takk for det 🙂 Litt skrekk har jeg når jeg kommer litt vel nært kanten…Men går ikke nærmere enn en meter 😉

    12. karidansen: Ja, jeg har veldig lyst å gå den turen til Prekestolen. Ikke minst for å gjøre noe sammen med mine egne 🙂 Det blir jo ofte litt sånn at man gjør hver sine ting. Så nå benytter jeg anledningen 🙂

      Hvis vi bruker god tid, og tar mange pauser, så kommer jeg meg opp. Men gruer litt for nedturen da, den er i grunnen tyngre den. Men ja, å være litt lettere nå, burde hjelpe ganske godt 🙂

      Tusen takk <3

    13. passion4lifeandtravel: Ja, Prekestolen er mektig. Ingen tvil. Og landet vårt er magisk. Storslått natur fra ende til annen <3 Kjekt å høre at du har vært der også, selv om det er lenge siden 🙂 Tenk at jeg bor så nær, men måtte bli 46 år før jeg tok min første tur dit 😉

      Det blir nok litt turbilder denne gangen også ja 😀

      Ja, i Spania lever de det gode liv, det er helt sikkert. Og det er så kjekt å høre rapport hver dag <3

    14. maiken: Ja, jeg synes det er litt viktig at ungdommene får litt frihet til å komme seg avgårde litt. Jeg var 14 år selv da jeg dro utenlands uten mine foreldre eller annen familie 🙂 Faktisk kjente jeg ingen. Jeg reiste på ungdomsleir til Nederland 🙂 Tror jeg må blogge om det engang når jeg finner igjen bildene 😉 Og ja, du har rett, det blir omtrent som en husmorferie. Litt mindre å ordne, og litt mer å savne 🙂

      Så kjekt at du også har vært på Prekestolen. Da var du der lenge før jeg var der første gangen. Ja, jeg vet at det er smalt og bratt enkelte steder. Husker jeg hadde hjertet i halsen på turen. Men det gikk jo godt, og det gjør det jo for de aller fleste av de mange tusen menneskene som har vært der 🙂
      Gleder meg 🙂

    15. dedicat: Ja, jeg synes det sosiale i korpsene er veldig godt. Så derfor var det en prioritet at jenta mi fikk lov til å reise. Og så vokser de jo litt med oppgaven også, når de får reise på tur uten foreldrene.

      Ja, neste uke har vi mye å prate om, det er nå helt sikkert. Og mange fine bildeminner også 🙂

    16. BforB: Javisst må man gå opp til Prekestolen 🙂 Turen fra parkeringsplassen til Prekestolen tar ca 2 timer til fots, stort sett i oppoverbakke. Og like lang tid ned igjen. I alle fall med mine føtter 🙂 Fordelen er at sherpaer har vært på besøk, og laget trapp på de verste partiene, sånn at det er litt lettere å gå der nå, enn det var før i tiden. Det er en flott tur, men lurt å ha gode sko, og masse drikke med, spesielt på vame dager 🙂

      Så du skal kanskje dit i august? Da er du ikke veldig langt unna meg i grunnen 😉

      Det blir kjekt med tur for meg og sønnen min. Og godt å vite at datteren min har det kjekt i Spania med sine korpsvenner 🙂

      Tusen takk for god tur ønsket 🙂 Ha en fin dag du også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg