SINGEL = FRITT VILT?

Jeg har vært singel en stund. 2 år faktisk.

Og da mener jeg helt singel, sånn at jeg ikke har hatt hverken ektefelle, samboer eller kjæreste.

Men jeg har jo “datet”, som noen kjenner til. 

Før jeg datet, var jeg veldig mye hjemme, veldig i ro. Ikke sosial, hverken i det virkelige liv, eller noe særlig på nett.
Men så begynte jeg å bli sosial, for litt over et halvt år siden.

Og det var da det begynte å gå opp for meg, at det å være singel, og sosial, fort kan gjøre en til et “jaktbytte”.

Jeg har jo opplevd det før også. For jeg har jo hatt single perioder. Men likevel har jeg da vært lite sosial i det virkelige liv, men desto mer sosial på nett.

Nå er rollene snudd litt om.

Å være sosial kvinne på nett, og stå listet som singel, kan virkelig være en STOR utfordring.
Da blir man en magnet, bokstavelig talt. Da suger man til seg det som kan krype og gå av mannfolk, med forskjellig sosial status. Mannfolk med litt forskjellige motiver, men alle motivene inneholder å få napp på et eller flere områder.

De fleste på nett, er mest ute etter å prate intimt og vulgært. Noen vil veldig gjerne på cam.
Men ikke noe av det nytter med denne dama. Og vips, så blir de sure og fornærmet.

Herlighet så ofte jeg har opplevd sure mannfolk på nett!

Skjønner de ikke at singel ikke betyr fritt vilt?

Men dette var før. De siste singel-årene, har jeg ikke vært så veldig sosial. Det er faktisk noe jeg har vært nødt til å lære meg på ny. Det å være sosial.

Jeg ble nemlig så skuffet etter siste forhold, at jeg ikke så vitsen liksom. Det var mye bedre å mure seg inne, og ikke møte på noen.

Men så våget jeg meg utpå igjen nå i vinter. For min åpenbaring var, at det ikke var så sunt å mure seg inne så alt for lenge heller.

Det ble ganske fort plagsomt, å være singel og sosial. Det er utrolig nok, alltid noen, som ikke tar et “nei for et nei”.
For min egen del, ble jeg først og fremst med i det sosiale livet, for å få venner, som jeg kanskje hadde noe til felles med. Ikke for å finne en mann.

Plutselig, følte jeg meg ikke bare som singel, men også som fritt vilt.

Utpå våren møtte jeg en som jeg selv likte godt. Han var ikke på noen måte klengete. Men vi fant ut at vi skulle møtes, for å se om det kunne være noe mer. Men som de fleste nå vet, så ble det ikke noe mer.
De månedene jeg møtte han, så var jeg ikke fritt vilt lenger. Jippi 😀
For vi ble oppfattet som et par (noe jeg har funnet ut i ettertid). Og siden jeg da var med han, var det ikke noen andre som turde prøve seg. (Tusen takk for det, det var herlig ♥)

Ved et par anledninger, opplevde jeg den store fordelen i akkurat det, for jeg fikk gå i fred fra visse innpåslitne individer, noe jeg la merke til at andre kvinner ikke fikk.

Men akkurat dette er det jo slutt på nå. Nå er jeg jo ute blant folk på egenhånd, eller sammen med venninner. Og det er det svært liten beskyttelse i, dessverre 😉 

Nå sist jeg var ute, var jeg sammen med en kamerat. Jeg trodde jo at det skulle være perfekt. Men neida, overhodet ikke.

Jeg var nemlig bedt med på en privatfest. Totalt ukjente mennesker for meg, men er det noe jeg har gjort ofte det siste halve året, så er det å møte mange ukjente mennesker. Så jeg ble med på festen sammen med kameraten min.

I løpet av kvelden hadde jeg utvekslet Snapchat med et par nye mennesker.

Og hva skjer så?
Jo, dagen etter, når jeg våkner opp fra min skjønnhetssøvn, og uten tømmermenn og alt som pleier å følge med, så ser jeg at jeg har fått en Snap. Det er fra en av mine nye snapvenner. En av deltakerene på festen kvelden før.

Bildet viser min snapvenn, i hovedsak fra livet og ned til lårene, med bokser på, og en hånd nedi bokseren. 

Æsj og trippelæsj!!!!!!!!!!!

Hva er det som får mannfolk til å tro at jeg synes det der er sjarmerende?
Det fulgte et spørsmål med også: Har du lyst å komme hit å se film?

Gi meg en bøtte, jeg ble akutt dårlig!

Så man kan vel si det sånn, at noen tror de er så deilige og uimotståelige, at de liksom kan gjøre sånt. Men i mine øyne er det et overgrep. Intet mindre.

På et annet nettsted jeg er på, står jeg listet som singel. Og nå i det siste har jeg fått en del henvendelser der. I hovedsak mannfolk som er ute etter sex. Men også noen som ønsker et forhold. Men jeg er ikke helt der, for å si det sånt.
Nå ønsker jeg bare fred i hjertet mitt en stund.

Men så har det seg sånn, at den ene som har kontaktet meg der, faktisk ble navngitt på den festen jeg var på. Helt tilfeldig. For jeg hadde ikke nevnt han. Men på festen ble han nevnt, og både min kompis, og noen av de andre festdeltakerene kjente han.

Jeg fikk da vite ting som skremte vannet av meg.
Man bør vel ikke høre på rykter, men i dette tilfellet tror jeg at det faktisk kan være lurt. For min intuisjon om denne mannen, viser seg å være riktig. Jeg hadde nemlig følt på meg at noe var merkelig. Og det viste seg å stemme.

Så altså, konklusjonen er:

Jeg skal holde meg borte fra mannfolk!
Og jeg BØR late som at jeg er i et forhold, for da får jeg kanskje fred?

Jeg fortalte om alle disse hendelsene til en venninne av meg. Hun er også singel, og sa at hun får aldri sånne henvendelser som jeg får, hverken på nett eller i det virkelige liv. Og vi diskuterte hva slags signaler jeg kunne sende ut, som tydeligvis får mannfolkene til å gå fra konseptene i noen tilfeller?
Jeg har vel ikke noe svar i grunnen. Jeg er jo bare meg!

Så vi ble ikke noe klokere.

Men jeg fortsetter min sosiale agenda jeg, uansett. Kanskje jeg skal se om jeg finner den gamle gifteringen min? Kanskje det kan skremme bort noen? 😛
Men jeg tror faktisk ikke jeg har den lenger. I desperasjonens time, solgte jeg den i et gullrush. For å få litt sårt tiltrengte penger til min stramme økonomi. I alle fall mener jeg å huske det. Men er litt usikker. Det er i alle fall ikke den som ligger øverst i smykkeskrinet mitt 😉

Feilen min er nok at jeg er for mild og snill 🙁

Man kan bli frustrert av så mange ting her i verden. Og dette med det annet kjønn, kan være et stort irritasjonsmoment, når de ikke tar nei for et nei, og når de prøver seg med slibrige tilnærmelser.

Jeg håper å slippe for mye av det. Venner er noe jeg foretrekker mest akkurat nå!

 

 

#flørt #forhold #tilnærmelser #overgrep #sex #singel #respekt

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg er veldig tilbakeholden i forhold til både “uteliv” og sosiale medier….når det gjelder menn. Det du nevner her, med ufin opptreden og (mer enn) hentydninger om sex – er noe som florerer på nett. Nei, det ER ikke trivelig!! Jeg kan nok virke både kvass og bisk – det er min “beskyttelse”…. Faren er at jeg også kan skremme bort de trivelige mennene….. som har ærlige hensikter! For jeg velger å tro at de finnes! 😀

    2. karidansen: Ja, jeg tror også at de finnes. Jeg klarer ikke å være kvass og bisk, men har jeg en dårlig dag, kan jeg virke kald og avvisende. Det kommer litt an på humøret. Men stort sett er jeg en blid dame, og det er vel der det hele bunner tenker jeg 🙂

      Men det er forferdelig at det skal være sånn som det, med alle de utrivelige. De ødelegger jo for de trivelige. For jeg blir selv veldig skeptisk til menn etter sånne opplevelser.

    3. Utrolig at velvoksne menn kan tillate seg å oppføre seg slik, for regner med det ikke er unge jyplinger du blir kjent med. Du får bruke intuisjonen din godt neste gang.
      Man må kunne gå ut og være seg selv uten å få slike kvalme tilnærmelser….
      Jeg har ingenting å sammenligne med , for det er så lenge siden sist ….

    4. maiken: Ja, det er snakk om voksne menn dette her. Og neida, jeg ga overhodet ingen signaler om interesse. Så her er det snakk om at jeg er singel. Og er man singel, så er man tydeligvis fritt vilt. Akkurat som at en viss ting står øverst på min ønskeliste liksom.
      Men nei takk. Det skal gå noen år før desperasjonen tar et sånt tak i meg 😉

      Sånne tilnærmelser preller av på meg. Men det er trist at det skal være noe man skal måtte oppleve, fordi man er singel kvinne som vil ut og ta seg et glass vin i godt lag.

      Det burde ikke være nødvendig. Tror de fleste ville kommet litt lenger om de viste høflighet og respekt….

    5. Det er ikke noe med deg å gjøre dette, det er noe med DE å gjøre…Du har nok vært litt uheldig tror jeg. Hvor mange sånne duster kan det finnes da, som tror at det er spennende for folk og få en bokser med hånda i servert til frokosten 😛 Og også de som vil RETT i et forhold, altså annonserer at de er ute etter et forhold før de har truffet noen, blir litt angst av det også. Det som må være perfekt er vel å møte folk, bli venner og SE om det blir noe mer. Ikke la deg skremme av disse dustene, det må snart være tomt for dem 😀 Klemmer masse <3

    6. frodith: Hehe….ja, jeg har håpet i mange år at det skulle bli tomt for dem…Men jeg lar meg ikke skremme nei. Klart, sånne menn tar motet fra meg, og ikke minst, de gjør at jeg mister respekten for det annet kjønn. Men likevel så tror jeg på at det finnes noen som er bedre enn dem. Om det er meningen, så vil jeg sikkert møte på en eller flere av de gode etterhvert 🙂

      Men jeg innrømmer gladelig, at respekten for det annet kjønn minsker for hver gang jeg kommer ut for lignende hendelser.

      Klemmer masse tilbake…kos deg med dine planer <3

    7. Skjønner godt frustrasjonene din, det høres fryktelig ubehagelig ut. Hadde nettopp en samtale jeg også med en venninne, som ble utsatt. Jeg er så heldig at jeg har sluppet ganske bra fra slikt. Noe, men ikke verre enn at jeg har håndtert det greit. Det er nok veldig mange slags menn der ute, og som jeg har forstått er du ikke av de høyeste, du er lyshåra og har et stort smil….da finnes det nok en del som velger å tolke ordet “singel” som en invitt. Du får velge å ta det som et kompliment og vite om din store frihet til NEI.
      Men slike bilde……skjønne ikke de greiene der jeg heller, annet en det må være noe manko i det øverst hodet…noe med sosiale antenner og forstå at slikt bilde nok bare vil funke dårlig…..kanskje på noen ytterst få.
      Eva, jeg håper inderlig at du snart er der at du kan møte din kjære, din beskytter, din for resten av livet – og at han dukker opp, akkurat da! Klem<3

    8. BforB: Ja, ubehagelig, kleint, og gir dårlig inntrykk til mannen. Og ja, en manko i det øverste hodet er det garantert. Å la det nederste hode styre og ta kontrollen, det er jo bare ekkelt.

      Jeg har opplevd lignende såpass mange ganger i dette livet, at det sjokkerer meg ikke lenger. Men helt klart, jo flere ganger jeg opplever sånne ting, jo mer og mer mister jeg respekten for menn. Og det er jo trist, all den tid alle ikke er sånn.

      Ja, liten og lys, det har sin pris, kan man vel si. Det er ikke akkurat sånn at jeg ivrer etter å møte noen nei. Jeg blir bare full av avsky.

      Og jeg har vel i grunnen for lenge siden, forsont meg med at resten av livet vil bli tilbragt i ensomhet 🙂 Og når jeg opplever disse tingene, så er jeg bare glad til. Da er det ikke noe som frister 😉

      Jeg tror de fleste av oss har opplevd ting i den samme gaten. I alle fall hvis man beveger seg litt ut, hvor man møter folk. Og jeg synes det er så trist, at så mange menn skal ha så korte antenner 🙂

      Krysser fingrene for at både du og jeg og alle andre kvinner, skal slippe sånne opplevelser for fremtiden 🙂

      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg