GLADMATFESTIVALEN I STAVANGER

I dag har vært en kjekk dag 🙂 Og jeg følte meg også i ganske god form da dagen begynte.

Planen var å dra til Stavanger, på første dagen denne Gladmatfestivalen, sammen med en venninne 🙂

Vi bestemte denne dagen, fordi det så ut til at den i alle fall skulle ha bra vær. Og det hadde den.

Vi tok toget fra Sandnes til Stavanger. Og gledet oss til duftene, smakene og folkelivet.

Vel fremme i Stavanger måtte vi først gå på shopping, for begge to hadde glemt igjen solbrillene hjemme. Dermed ble det nye solbriller på oss, selv om det var litt overskyet.

 Men, skyene forsvant stort sett etterhvert, og solen kunne sende sine varmende stråler over oss. Vi ruslet langs alle matbodene, innimellom kjøpte vi små lekkerbiskener til å erte ganen vår med. Etter å ha blitt rimelig forsynt, bestemte vi oss for å sette oss ned en plass i solen, og nyte et glass hvitvin. Vi fant plass på terrassen på en restaurant som heter HallToll. Og mens vi satt i solen der, og forsøkte å få en anelse farge i ansiktet og på armene, gjorde det godt med en kjølig hvitvin i glasset ♥

Etterpå ruslet vi for å finne noe søtt å spise. Jeg endte opp med en sitronterte, og min venninne koste seg med belgisk vaffel og is.

Jeg tok ikke så veldig mye bilder denne dagen. Det er litt mye folk, og ikke alltid noe sted å sitte ved et bord. Men matgleden, den var god. Så jeg får heller bare be dere stole på meg, når jeg sier at det både så ut, og smakte, fortreffelig 🙂


Men noen bilder ble det jo, tatt med mitt mobilkamera 🙂

Vi ankom heldigvis tidlig på dagen, da var ikke folkemengden blitt så stor enda. Og forhåpentlig varer godværet til festivalen er over 🙂

Nå er jeg vel hjemme, godt plassert i godstolen, sliten som bare det. Jeg slapper av med et lite glass vin 🙂 Dagen har tatt på, men det har vært en flott dag, som jeg ikke ville unnvære for noen pris 🙂

 

 

#gladmaten #gladmatfestivalen #stavanger #folkehav #mat #sol #godvær

 

14 kommentarer
    1. Margrethe: Det var en kjekk opplevelse. Og en fin ting å ta seg til når man likevel ikke er på reise uti den store verden 😉
      Kjekt at det var om det på TV også 🙂

    2. Artig skilt: Koselig med sånne venninneturer. Rusle litt rundt og smake litt – og kose seg med noe godt til kaffen! Iskald hvitvin er heller ikke å forakte! 😀

    3. Deilig med slike dager innimellom, “la humla suse dager”.Så det er gladmat festival i Stavanger nå…Hadde tenkt å dra til Stavanger kommmende helg, har to søstre der. Hadde tenkt å reise sammen med en annen søster , som bor i Bergen, men hun plages fortsatt av Isjias…., så derfor ble det Stockholm tur på meg. Måtte bare reise vekk noen dager….

    4. Så flott dagen virket 🙂 Deilig med sånn opplevelse 🙂 Nå er jeg hjemme igjen for noen dager 🙂 Håper dagen i dag har vært bra også <3 klemmer masse <3

    5. Så bra det ble en fin opplevelse..og fint vær er bare sååå deilig, man trenger virkelig det :))
      Jeg stoler på at maten var god..hehe.. Fine jenter som smiler og “skåler”..hyggelig å se :)) Nå skal jeg legge meg ..håper på en god natts søvne 🙂 Klem<3

    6. karidansen: Hehe…Ja, det skiltet var artig. Har ikke sett et sånt et før 😉 Og champagnefaktoren var ganske høy i enkelte telt/boder 🙂
      Var veldig hyggelig å rusle rundt, før det ble for mange mennesker. Jeg har planer om å kanskje ta turen til Stavanger i dag også. Men først må jeg besøke moren min. Og da kan det hende jeg er for sliten etterpå 🙂 Og i tillegg er det nok tjukt med folk der også, og da blir gleden noe redusert, med kø over alt. Så jeg får se hva jeg blir å gjøre 🙂 Og da skal jeg i alle fall ha meg et glass hvitvin om ikke annet 🙂

    7. maiken: Ja, det er sånne dager som gir en god feriefølelse for meg som ikke gjør annet enn å ha “ferie” hele tiden 😉
      Så dumt at du ikke tok turen til Stavanger likevel, selv om søsteren din plages av Isjias. Helt klart godt å komme seg bort en liten tur. Jeg sitter også med den følelsen, at jeg trenger det nå 🙂

      Om du tar turen til Stavanger, må du gjerne si ifra, kanskje vi kan møtes 🙂

    8. dedicat: Ja, det er sommerlig og kjekt når det skjer sånne type ting 🙂 Og neste helg er det Blink festival i Sandnes. Den sendes jo også på TV 🙂 Jeg skal selvsagt dit. Og det er jo i min by, så da trenger jeg ikke å styre med buss eller tog. Da tar deg meg 20 minutter å gå til begivenhetene 😉

    9. Anonym: Ja, det er kjekt med sånne dager. I alle fall når været skikker seg 🙂
      Gladmatfestivalen varer fra onsdag til og med lørdag, er usikker på om den også er på søndagen.

    10. frodith: Ja, det var en flott dag. Jeg hadde også litt energi denne dagen, i alle fall til å begynne med 😉 I går hadde jeg en sløvedag deluxe. Hadde null planer, og solte meg, begravet nesen i en bok, og gikk ikke ut blant folk. En herlig dag 🙂
      Godt du er hjemme igjen nå. Jeg har ikke lest blogg på noen dager, så må nok innhente meg litt på den fronten tenker jeg, så jeg får se hva du har styrt med disse dagene 🙂

      Klemmer masse tilbake <3

    11. annebe: Ja, noen sånne dager trenger man imellom 🙂 Og at været smiler, gjør jo alt så mye bedre 🙂

      Håper du fikk sove godt 🙂 Jeg har sovet veldig dårlig den siste tiden, noe som gjør at jeg føler meg ekstra “gammel” og sliten.
      En fin dag til deg 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg