SPRELSKE BLOGGERE

Så kom den 3. dagen, hvor jeg var alene til langt utpå ettermiddagen. Og hva jeg gjorde da, i min alenetid, skal jeg skrive om i mitt neste innlegg.

For i dette innlegget har jeg lyst å fortelle om et av turens høydepunkt for meg.

Nemlig da jeg utpå ettermiddagen ikke lenger var alene, men møtte 2 av mine flotte og fargerike bloggvenninner,
Frodith og Karidansen ♥

Jeg hadde vært ute som turist om dagen, og kom til hotellet for å hvile litt. Og da jeg hadde hvilt, og gjort meg klar, gikk jeg til plassen vi skulle møtes.

Jeg var spent, men ikke urolig eller nervøs.

Vi skulle møtes på en kaffebar på et kjøpesenter.

Jeg var først dit. Og gikk rundt og kikket, og fikk bekreftet at ingen av dem var der. Så begynte jeg å vente. Og jeg kikket spent på alle lyshårede kvinner, og alle rødhårede kvinner. Studerte dem inngående når de passerte meg. Men uten gjenkjennelse.

Til slutt fikk jeg øye på en rødhåret dame et stykke lenger borte. Og da var jeg slett ikke i tvil….det var Frodith ☺

Og på de sekundene som gikk før vi fikk kontakt, så lurte jeg på hvorfor i alle dager jeg hadde studert alle andre som kunne minne om henne, når det tross alt var så lett å se hvem hun var da hun viste seg? Jeg så det jo med en gang. Hun var akkurat lik som på bildene. Helt seg selv. En herlig flott dame ♥

Vi fant oss et bord, og ventet på Karidansen 🙂

Og hun så oss først, og kom bort og satte seg med oss. Og det var liksom ikke noen tvil om henne heller. Hun var helt seg selv som på bildene i bloggen. En fargerik flott dame ♥


Siden vi alle er så fargerike, så fant jeg det best å tone oss ned litt, med sort/hvite farger 😉

Med en gang fant vi tonen. Og praten gikk lekent og lett, med både alvor og humor. Og jeg følte meg hjemme fra første øyeblikk. Den vanlige sjenansen jeg har en tendens til å drasse på, følte jeg ikke så enormt behov for å hente frem. Det var akkurat som at vi hadde kjent hverandre hele livet.


Jeg kunne til og med lene meg tilbake, og “hvile” litt mens de to pratet, hvor jeg kun var litt stille tilskuer. Det har jeg litt behov for av og til. En aldri så liten time out. Og det føltes helt naturlig å gjøre det når jeg var i lag med disse to damene 🙂 Ingen reagerte på det, og samtalen fløt lett og utvunget 🙂


Og som seg hør og bør, må vi jo ha med oss bildeminner hjem 🙂
Og det ble det en del moro ut av. For det er litt av en kunst å ta selfier og bruke selvutløser, og få alle til å bli like fine på samme bildet. Og så skulle vi jo alle tre knipse også. Så det var en photoshoot, som nok ikke gikk upåaktet hen hos dem som var i nærheten. Mye latter, mye dirigering, armer og føtter om hverandre. Men til slutt fikk vi alle tatt bilder som vi var rimelig fornøyde med 🙂


Her vises bilder frem for “godkjennelse”. Til latter for oss alle 3. Det skal bare ikke være lett 😉

Det ble noen fine timer med disse damene ♥
Og jeg er så glad for at jeg fikk muligheten til å møte dem. Det ga absolutt mersmak. Og det må slett ikke bli lenge til neste gang.

Karidansen danset seg videre med meg utover kvelden, mens Frodith ikke var helt i form, og måtte hjem og ta en tidlig kveld.

God middag, en god prat, og en god frokost dagen etter, med Kari, var en flott finale på min tur til Oslo.

Det kjekkeste nå er å tenke tilbake på at når vi blogger, og er oss selv i bloggen, så er vi faktisk sånn når vi møtes også. Vi har allerede dannet grunnlaget for å bli kjent med hverandre gjennom bloggene våre. Og det er noe vi faktisk kan bygge videre på i det virkelige liv også. En gylden mulighet til å utvide skattkammeret som består av gode venner man føler seg bekvem med 🙂

Helt til slutt vil jeg vise en liten gave….som Karidansen hadde med. Den passet meg helt perfekt 🙂 Tusen takk for den ♥


Innholdet var en te til å sovne på ( kan ikke skjønne hvordan hun visste at jeg sliter med å sove? 😛 ), og en sjampo som luktet friskt og godt. Og et fint kort ♥

Selv var jeg ikke så fremsynt at jeg hadde med noe annet enn meg selv 😉 Men jeg vet godt hva jeg har lyst å ha med en annen gang, om vi møtes igjen 🙂

Tusen takk til dere to flotte, supre, fargerike, livlige damer for denne stunden sammen. Vi sees nok snart igjen ♥

Om du ikke har besøkt bloggene til disse to fantastiske damene, så er det på høy tid 🙂
Frodith
Karidansen

Har du noen gang møtt bloggvenner, brevvenner, eller venner du har blitt kjent med på nett?

 

#reise #oslo #turist #møte #venner #bloggere #selfie #fargerik #damer

26 kommentarer
    1. Jepp, jeg har møtt 😀 DEG så klart, og Kari, og en liten annen gjeng også 🙂 Veldig koselig. Og denne dagen med dere var super, selv om jeg var laber i formen 😀 Jeg SER hvor sliten jeg ser ut, men koselig hadde jeg det likevel 🙂 Bare så litt rar ut 😀 Håper vi sees om ikke så lenge igjen, for dette var knall <3 klemmer med begge armer <3

    2. Ja, dette var trivelig…og det frister absolutt til gjentagelse. Det var rart å oppleve at dere var nesten akkurat som jeg hadde forestilt meg ut i fra bloggen! Jeg har møtt EN person via nett tidligere….men det er en god stund siden, og det hadde ingen ting med blogging å gjøre….for å si det sånn! 😉 Klem <3!

    3. Ååå, så koselig!! Skulle gjerne vært der sammen med dere gitt. Likte bildet i sort hvitt, så skikkelig profft ut 🙂 Godt å høre dere koste dere og at gjennkjennelsen var perfekt.

    4. Å, dette var koselig lesing <3 Jeg var glad og godt humør før jeg gikk inn på bloggen din, men ble ennå mer godt humør etter å ha lest innlegget <3 Så fint dere må ha hatt det sammen, og så flotte bilder <3 Alltid morsomt å møte nye mennesker <3

    5. Det har jeg aldri gjort – men jammen er det mange jeg kunne tenkt meg å møte. Det er så mange trivelige bloggere – tror vel det er fordi jeg er nærmere 50. Er nok tøffere miljø og mer konkurranse mellom ungjentene. Ha en flott kveld 🙂

    6. Koselig at dere hadde det så hyggelig sammen og fine er dere alle tre 🙂 og stilig det sort -hvitt bildet :))..og koselig når en føler at folk er slik du kjenner dem fra bloggen også..forsterker det fine bildet en har av dem :)..koselig gave du fikk også 🙂
      Så bildene fra du og sønnen var på omvisninger og “opplevde”Oslo…mye lærerikt og hyggelig så det ut til 🙂 Har gått forbi stortinget mange ganger , men aldri vært inne der…må jo prøve å få til det en gang :)) Ikke truffet bloggvenner…men håper å kunne gjøre det etterhvert..må bar føle meg litt mer stabil i formen først :)) Nattaklem til fine deg <3

    7. Dere så ut til å ha det kjempekoselig sammen. Moro å kunne møte bloggvenner man har hatt kontakt med en stund, – er liksom noe ekstra å komme til en by og hilse på kjente. Hovestaden er jo en by med masse å se, så artig å besøke iblant og dermed mulighet til å treffes igjen. En flott dag ønskes deg! 🌞

    8. Herlig innlegg fra et perfekt treff mellom tre herlige damer 🙂 Jeg har jo ikke blogget så lenge og det har ikke vært snakk om noe treff. Men det kan jo skje,, vi er jo her i Oslobyen et par tre ganger i året 🙂

    9. frodith: Ja, VI har møttes, og det var skikkelig kjekt. Og synd at du var så sliten. Og ja, skjønner det jo godt da. Ikke lett å være på høyden uten tilstrekkelig søvn. Men kjekt å møte deg og Kari uansett. Og håper det skjer igjen om ikke lenge. Og jeg møter gjerne andre også 🙂

      God klem til deg, fra meg <3 <3

    10. karidansen: Ja, dette var veldig kjekt. Jeg storkoste meg selv, og håper veldig på en reprise eller tilsvarende situasjon 🙂

      Ja, det var veldig rart hvordan man fikk samme inntrykk i virkeligheten, som i bloggen 🙂 Men trygt og godt også 🙂

      Jeg har møtt flere, både brevvenner og facebookvenner. Men dette var første bloggvennmøte 🙂
      Gleder meg til vi treffes igjen 🙂
      Klem <3

    11. Min matgale verden: Tusen takk 🙂 Ja, det bildet ble jeg veldig fornøyd med selv 🙂

      Ja, du skulle ha vært der du også. Men ikke så lett å få alle til å møtes på en gang. Men hadde vært artig å forsøkt det en gang også 🙂
      Ja, vi koste oss. Og sånt skal det jo være 🙂

    12. passion4lifeandtravel: Takk, så kjekt at du ble i så godt humør. Ja, sånt er skikkelig humørspredende, og opplevelsen var veldig god. Flotte damer altså 😀 Og det å utvide vennekretsen er en dyrebar skatt man må ta godt vare på <3

    13. traust: Ja, mange jeg også har lyst å møte 🙂 Og jeg er glad jeg er over 40, fordi jeg tror vi koser oss mer med bloggene våre enn de purunge gjør. Vi streber ikke så veldig. Vi har blogging som hobby og trivselsfaktor 🙂

      Ønsker deg en herlig kveld i kveld. Håper dere har godt vær der du er, for det har vi her, for en gangs skyld <3

    14. annebe: Tusen takk for det 🙂 Det var kjempekjekt å møte disse to damene. Og jeg kunne godt tenke meg å møte enda flere etterhvert 🙂

      Ja, det sort/hvitt bildet ble jeg skikkelig fornøyd med. Syntes det passet så godt inn 🙂

      Gaver er jeg blitt veldig dårlig til å tenke på selv. Men det har med energi og økonomi å gjøre. Men etterhvert kommer jeg nok på det igjen. Var koselig å få den gaven fra søteste Kari 🙂 Og i posten har jeg også fått en liten ting, og flere har også fått vet jeg, fra Frodith. Det er så kjekt, og jeg beundrer disse damene, at de tenker på å glede så veldig <3

      Ja, det var mye fint å oppleve i Oslo. Og Stortinget er veldig interessant synes jeg. Jeg liker jo historie også. Og synes det er spennende å være på ukjent grunn. Anbefaler et besøk der 🙂

      Håper formen din kommer seg litt snart. Jeg kjenner at jeg går på reserveblusset veldig mye for tiden, og det er ikke noen god følelse. Så vet godt hvordan du har det.

      Ønsker deg en superduper god kveld i kveld 🙂 Klemmer godt <3

    15. maiken: Tusen takk 🙂 Ja, det sort/hvitt bildet er min favoritt. Er veldig fornøyd med det. Synes vi passet godt inn i det bildet 😀

      Ja, kanskje det blir din tur å møte bloggvenner en gang. Du får si fra hvis du er i Stavanger/Sandnes traktene, så kan vi møtes du og jeg i alle fall 🙂

    16. Hanne Beate: Ja, vi hadde det veldig kjekt sammen. Praten gikk livlig og lett, og vi følte oss ikke fremmede for hverandre 🙂
      Er veldig kjekt å hilse på kjente, og å stifte nye vennskap 🙂
      Hovedstaden var jeg ikke så glad i før, men nå når jeg har åpnet øynene mine, så ser jeg jo for en vakker by med mange muligheter den er.

      Håper du også har hatt en flott dag, og ønsker deg en god kveld <3

    17. dedicat: Ja, det var et kjekt treff. Og frister til gjentakelse 🙂 Du får ta deg en rundtur i det ganske land, og møte dine bloggvenner 🙂 Det er en kjekk opplevelse. Oslo er jo så lett å reise til. Men er fint på Vestlandet også 😀

    18. Mariann Sæther Tokle: Ja, det er lettere å chatte på facebook. Jeg har også møtt flere facebookvenner som jeg i utgangspunktet ikke kjente. Og før i tiden, da vi skrev brev, så har jeg møtt flere brevvenner også. Hovedsakelig utenlandske 🙂 Veldig kjekt å møte folk på den måten synes jeg 😀

    19. Så enig med deg at det er gøy å myte nye mennesker, og ikke minst lærerikt.Må også legge til noe du svarte hos Mariann, jeg og elsket å skrive brev, og hadde i yngre dager brevvenner over hele verden, noen møtte jeg på reiser, og andre hadde jeg aldri møtt, men har fått mulighet til å møte senere <3
      Ha en nydelig dag, fine deg <3

    20. passion4lifeandtravel: Ja, det er gøy og lærerikt. Jeg har alltid likt kontakt med andre mennesker. Jeg er glad i, og fascinert av mennesker 🙂

      Åh, da har vi jo hatt samme hobbien i yngre dager du og jeg 🙂 På det meste hadde jeg over 40 brevvenner fra hele verden. Møtte noen få. Var så heldig å få reise en del i feriene, siden mine foreldre sverget til camping, og da måtte jo vi barna følge med. Og om det var mulig, la mine foreldre til rette for at jeg skulle få møte brevvenner jeg hadde god kontakt med 🙂
      Og da jeg selv ble voksen og dro på tur med min daværende fremtidige ektemann, så gjorde vi det samme. Gode minner fra de tidene <3

      Ha en flott dag du også <3 Her har himmelens sluser virkelig åpnet seg. Så vi er tilbake til det våte klimaet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg