POPULÆRT INNLEGG

Da jeg skrev blogginnlegg om showet jeg var på, på fredag, hadde jeg ikke drømt om at det skulle ta helt av.
Tanken streifet meg ikke engang. Jeg tenkte bare at jeg hadde lyst å dele noe jeg syntes var veldig positivt.

Så jeg skrev innlegget på fredag etter showet. Og om du ikke har sett det, så kan du se det HER!

Jeg sendte link til min venn på Facebook, som hadde invitert meg og gjort meg oppmerskom på showet.

Dagen etterpå begynte det. Jeg fikk takkehilsen fra min venn. Hans kone, som holdt showet sammen med en musiker, kommenterte. Og jeg fikk forespørsel om det var greit å dele innlegget på siden til arrangøren.

Selvsagt har jeg ikke noe imot det.

Men allerede før det, så jeg at noe skjedde her inne. Plutselig fikk jeg maaaange besøk.

Senere så jeg at innlegget var delt på siden til arrangøren.


Med dette kikket jeg jo innom bloggen igjen, og så da at jeg hadde gruelig mange visninger. Veldig mye mer enn jeg pleier å ha 🙂 Mange kommentarer også. Og ekstra hyggelig, at jeg fikk kommentar fra begge de to i forestillingen 🙂 Sånt varmer 🙂

Plutselig føler man seg litt stor og viktig…hehe 😀 
Og ekstra stas, når jeg så at facebook knappene, stoppet på tallet 92!!! Wow. Utrolig kjekt 😀

Sånt gir jo en liten boost. Spesielt når man føler seg rimelig trøtt og lei for tiden. Da blir dette et lyspunkt som man kan leve en stund på.
Og så totalt uforventet dette, hele greia 🙂 Men veldig, veldig kjekt med respons ♥

Til vanlig skriver jeg ikke blogg med formål om å få mest mulig lesere. Jeg skriver fordi det er kjekt å skrive, fordi det holder meg oppegående på et vis, og fordi det hjelper meg til å sortere. Og så er det kjekt å ha fått venner her inne også. Og om jeg får respons på det jeg skriver, så er det jo en kjempekjekk bonus 🙂 Det viser at jeg skriver noe som noen har orket å lese 😀
Og med en boost som denne, så er det en ekstra glede jeg kan leve en stund på 😀

 

Hva gjør blogging for deg?
Leser du mange blogger?
Kommenterer du ofte hos andre?
Hvilken respons håper du på i din egen blogg?

 

#blogg #lesere #kommentarstrøm #respons #tema

18 kommentarer
    1. KJempekoselig at du fikk så mye besøk, og at de fra showet kommeterte også 🙂 Moro 🙂 Jeg leser stort sett alle som kommer inn på feeden min. Hvertfall et besøk til hver bloggvenn pr dag, om jeg har tid 🙂 Jeg kommenterer de jeg er inne hos, sjelden jeg er inne UTEN å kommentere. Vil legge igjen et potetrykk 😀 Jeg liker å blogge for å bli kjent med folk, for å more MEG og andre om jeg kan , for å ha en plass jeg kan uttrykke meg kreativt på mange forskjellige måter 🙂 Jeg liker godt å få kommentarer, og ha små samtaler med folk, som gjør at jeg blir litt kjent med dem. Og av og til møter man jo folk på utsiden også 🙂 Og DET er moro det 😀 Ikke sant? klemmer <3

    2. Bloggen er en plass jeg kan uttrykke meg selv og skrive om mine tanker. Jeg leser en del blogger, men bare noen noen få fast. Som Stina.blogg.no, Sophieelise.blogg.no og Wa2wo.com. Jeg kommenterer ganske ofte på andre blogger, syns det er viktig å gi tilbake meldinger og spre glede i bloggmiljøet 🙂
      Spørsmålsrunde på bloggen min, og jeg ville satt pris på om du kunne tatt en titt 🙂

    3. frodith: Ja, jeg er lett å glede…bare ta en tur innom bloggen min, så er jeg lykkelig jeg 😀 😉
      Men jammen var det kjekt ja. Og det er jo noe som mange trakter etter, det å få mye besøk på bloggen 🙂 Man har jo hver sine motiver 🙂

      Jeg synes det er veldig koselig å få besøk av deg. Og det med å legge igjen et potetrykk som du kaller det, det er noe jeg også liker å gjøre. Det er å vise interesse, og en fin måte å bli kjent på 🙂

      Så jeg er enig med deg i disse tingene 🙂

      Og ja, det ER moro å møte folk på utsiden også. Det har jeg fått erfare, og vil gjerne erfare det igjen <3
      Klemmer <3

    4. Ragnhild Kvæl: Der er jeg helt enig med deg, det er viktig å gi tilbakemeldinger og spre glede 🙂 Og så kan man jo også danne nye vennskap 🙂

      Jeg skal kikke innom bloggen din, koselig det 😀

    5. Blogginga gjør at jeg har en kanal for bilder og tekst, og at jeg kan få skrivi litt som andre leser og kommenterer. Jeg leser stort sett alt som dere “blogg – vennene” mine legger ut….. prøver å kommentere ofte! Det er jo så hyggelig…… Er så spent hver dag på antall lesere og kommentarer. Jeg storkoser meg……

    6. Så flott og vel fortjent!👍🌸 Jeg har som du vet ingen blogg selv, men er fast leser av noen. I tillegg til din, er det bl.a. Frodith, Kjersti (min matgale verden) og Vanja (inneuteferdig), og nesten alltid legger jeg igjen en kommentar for å vise at jeg har vært inne og lest. Du er så flink til å svare på kommentarene vi skriver og det er så bra!

    7. Kjempeartig når det skjer.. 🙂 Moro for deg. Og jeg prøver jo å følge opp de jeg er bloggvenn med så godt som overhodet mulig. Og jeg hadde et innlegg i sommer fra Lofoten om etableringen av en Pub og Kafe på sted ingen kunne tro det skulle skje.. og det ble delt til de grader.. 😀 Lykke til videre

    8. Margrethe: Ja, det er kjekt å dele, og kjekt å få se hva andre deler 🙂 Jeg forsøker også å kommentere på det meste jeg leser, og alle bloggvennene jeg leser regelmessig 🙂 Det ER hyggelig, både å kommentere, og få kommentarer 🙂

      Ikke hver dag jeg orker, men da forsøker jeg å ta det igjen litt senere 🙂
      Storkoser meg jeg også 😀

    9. Hanne Beate: Tusen takk 🙂
      Ja, jeg vet at du ikke har blogg, men derfor er det ekstra koselig å få deg på besøk, og vite at du liker å lese blogg i alle fall. Det betyr mye det skal jeg si deg <3 Og ekstra kjekt når du legger igjen kommentar 🙂 Det er jo engasjement, og det liker jo vi bloggere 😀

      Kjekt at du synes jeg er flink å svare på kommentarene. Jeg synes det er så koselig å få kommentarer, og hyggelige kommentarer fortjener også respons 😀

      Kjekt at du følger med meg <3

    10. dedicat: Ja, det er veldig kjekt når det skjer litt sånn ekstra 😀
      Jeg synes du er flink å følge opp 🙂 Noe jeg selv setter veldig stor pris på 🙂 Og jeg forsøker det selv også. Selv om enkelte dager blir det litt lite, så forsøker jeg å ta det igjen senere 🙂 Må liksom få med meg alt 😉

      Så kjekt at du også har fått oppleve litt av blogglykken når det skjer litt ekstra visninger av bloggen 🙂 Da vet du hvordan det føles 😀
      Lykke til videre du også 😀

    11. Jeg leste jo innlegget og det var veldig bra…så skjønner de satte pris på det …og gøy med ekstra mange lesere 🙂
      Jeg blogger først og fremst for å ha noe å gjøre som er litt “mitt”nå som jeg ikke jobber…og som jeg kan gjøre når jeg orker…og jeg synes absolutt det er en positiv ting…bortsett fra at skrivinga sliter på nakken …Jeg leser jo så si alt av dere blogger jeg følger tettest..noen andre leser jeg av og til 🙂 Kommenterer ganske ofte å liker det…men kan ikke kommentere alt jeg leser da blir det for slitsomt 🙂 Jeg liker godt å ha sånn passelig mange lesere..så det ikke blir for stort forventningspress…men altid gøy med dager der en ser at noen fler enn vanlig har vært innom da 🙂 Ellers syntes jeg det er hyggelig å få kommentarer..og ganske ofte får jeg mange :)) Trives med å ha deg her på bloggen 🙂 Nattaklem <3

    12. annebe: Ja, det er gøy med litt ekstra lesere en gang i blant. Dette innlegget var jo litt spesielt for dem jeg skrev om sikkert, og det betyr nok mye for mange 🙂

      Jeg føler det litt som deg, å ha noe som er bare mitt liksom. Det å gå hjemme, kan fort bli ensomt. Men da er bloggen god å ha 😀 Skjønner at det sliter på nakken. Jeg føler det sånn når jeg sitter foran symaskinen og skal sy noe. Da får jeg en vond og rar følelse i nakken. Så det har jeg faktisk sluttet med. Jeg sydde mye før.
      Det er veldig hyggelig å få kommentarer. Og du kommenterer jo sånn at man kan se at du har lest .) Det betyr jo mye 🙂 Er enig med deg, passe mange lesere. Jeg har sett at du får veldig mange kommentarer ja. Og det er jo veldig kjekt og vel fortjent. Du har lettlest tekst, og tema som fenger alle. Sånt liker vi jo 🙂 Og store og fine bilder <3
      Trives veldig godt med å ha deg også som bloggvenn <3
      Nattaklem til deg <3

    13. Det var et veldig fint innlegg, så ta i mot all honnør for det.
      Jeg liker å være her å bidra med det jeg har å komme med, har ikke så mange lesere, men innimellom “fyker” antallet litt opp, til og med vært på topplisten en dag. Forstår jo at det har noe for seg med shout , men jeg bruker det ikke så ofte likevel…
      Er fornøyd med å være her inne, og leser nesten hver dag blogginnlegg og kommenterer . Holder det nok gående en stund ….så lenge det gir meg noe…

    14. maiken: Tusen takk 🙂 Det varmet med den oppturen 🙂

      Jeg har heller ikke så mange lesere, men er jo kjekt innimellom da 🙂 Blog shout bruker jeg innimellom. Nå fant jeg ut at jeg skulle ha en sånn periode. Men det er lenge siden sist 🙂 Trives jo godt med de faste leserene mine 🙂

      Jeg liker godt å lese din blogg, og synes det er veldig hyggelig med besøk av deg også 🙂 Det blir som en liten daglig prat sånn omtrent 🙂 Så fortsetter garantert med det 🙂

      Ha en flott dag i dag, håper at været holder seg. Her regner det i dag, men jeg er likevel på vei ut på tur nå 🙂

    15. Verden har jo endret seg og i dag leser de fleste internett…selv om det finnes land på kloden hvor internett så å si er fraværende (sør for Sahara). Oppturer skal man ta vare på, særlig slike som din. Jeg unner deg en slik opptur. Det er alltid inspirerende og ekstra-motiverende når du får tilbakemeldinger av det gode slaget – det gir en ekstra “gyv” (heter det gyv?) til å fortsette å skrive. Lykke til videre!

    16. rteworld: Tusen takk for det 😀 Ja, oppturer trenger vi alle sammen 🙂 Ja, tror det heter gyv kanskje 😉
      Internett har forandret det meste. Og aviser er det sjelden jeg har i hus i papirutgave. Og da spares også papirdunken for en del avfall. Men alt er jo en tilvenning. Jeg liker nettet. Blir kjekt når de sør for Sahara også får nett 😉
      Jeg fortsetter å skrive jeg…Det er jo hobbyen min 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg