HVA HAR JEG GLEMT?

Etter en svært opprørende uke, og med en energi som i utgangspunktet er helt punktert, kan jeg love at energilageret var langt over på minussiden når søndagen kom.

Jeg hadde nemlig to valg for hvordan jeg skulle klare å komme meg opp på et litt mer normalt nivå.
Enten ved en sykehusinnleggelse, eller ved en ferie til varmere strøk.

Og min beslutning om å hvile og koble helt ut denne uken, var fattet for en stund siden.

Nå gjensto en ting: nemlig å pakke kofferten. For valget falt på tur til varmere strøk.

Og en sånn ting er lettere sagt enn gjort, når man er kronisk utmattet. For det gjelder jo hukommelsen også.

For det er jo en gang sånn, at når kroppen går på sparebluss, så er det jo i sammenheng med andre ting også. Andre ting reagerer jo likt. Når jeg er helt tom for energi, så er også hukommelsen på sparebluss. Og til og med synet sliter da. Alt blir en uklar dis.

Men tilbake til pakkingen.
For det er en lur ting med pakkeliste. Det er noe alle vet. Og spesielt når hukommelsen ikke kan måle seg med en elefant’s.


Her er kofferten ferdig pakket, og klar for en uke i varmere strøk 🙂

Vel fremme på flyplassen er det kaos rundt bagasjebåndet.

Min venninne, Siv (i svart og hvit blomstrete topp), står og venter på kofferten sin, som så ut til å ha god tid før den kom til syne.

Og ikke skjønner jeg hvorfor de plent skulle plassere alle fly sine kofferter på kun ett bagasjebånd. Det sier seg selv at det blir kaos.


En liten selfie må til mens jeg venter på Siv og kofferten hennes. Selv har jeg fått min.

Og mens jeg står der, og venter, så tenker jeg på erkjennelsen av noe det har gått opp for meg at jeg har glemt å pakke.
Noe Siv gjorde meg oppmerksom på da vi kom ut av flyet og fikk kjenne følelsen av hvordan 30 grader celsius kjennes ut i friluft 😀 ♥

Jeg klarer ikke å slippe den tanken sånn helt med det samme.


Da begges kofferter var i sikkerhet, fikk vi til slutt ankommet hotellet, som viste seg å ha 2 veldig fine leiligheter klar til oss ♥ Og jeg klager ikke på forholdene nei. Lekker stue i nøytrale og rolige farger.


Og til og med må både hotellet og Ving ha visst at vi er to damer som setter pris på et glass vin en gang i blant 🙂


En romslig terrasse hører også med til hver av leilighetene. Og der gjorde det godt å sitte i fred og ro 🙂


Dette synet er noe som gir ro i sjelen 🙂


Hotellområdet kan absolutt skilte med lekre uteområder og laguner, som er en perle for øyet.


Utsikten fra terrassen.


Hvite ben som trenger litt glød.


To slitne damer som trenger å lade batteriene 🙂

I hovedsak, en tiltrengt ferie for oss begge.

Jeg hadde ikke så mange muligheter til hva som ville være godt for meg for å imøtekomme vinteren.
Så sliten som jeg nå er, så holdt jeg nesten ikke ut tanken på den grå årstiden vi går imot, og hadde jeg ikke hatt denne turen å se frem mot, vet jeg ikke om jeg hadde holdt ut så langt en gang.
Sykehusinnleggelse ville antakelig vært faretruende nær, hvor alt av energi og overskudd i meg, er totalt oppbrukt, og jeg har gått på et sparebluss som var svært vanskelig å finne, og som såvidt hang sammen.

Med det samme jeg satte bena mine på varm bakke, følte jeg at dette var den medisinen jeg trengte. Varmen, solen, maten, godt selskap, og det gode liv.

Men kan du gjette hva jeg har glemt å pakke med meg?

 

#syden #sol #varme #koffert #gjenglemt #utslitt #utmattet

23 kommentarer
    1. Ååå så deilig. Nå får du riktig sette deg på lading 🙂 Utrolig flott område, og fine leiligheter, der kan man fint bo en ukes tid ja. Kos deg masse masse, og nyt solen og varmen på kroppen. Jeg tror du har glemt bikine/badedrakt jeg, hehe 🙂 Nyt nyt<3

    2. Nemmen i alle dager,, det må jeg si 🙂 Det skal du ha at uansett hvor sliten du er så tar du kjappe og riktige beslutninger 🙂 Kjempeherlig 🙂 Hva du har glemt?? Tenkte bikini som de andre har sagt.. ut fra måten du sa det på 🙂 Men uansett så er jo det meste å få tak i over alt 🙂

    3. Min matgale verden: Hihi…Ja, her skal jeg virkelig nyte, og lade batteriene 🙂 Det er jammen meg ikke hver dag man kan skru av hverdagslivet, og bare tenke gode tanker 🙂 Og en uke her i paradis, det synes jeg at jeg har fortjent nå ja 😀

      Hihi…Kan godt hende jeg må en tur på shopping nå ja 😉

      <3

    4. fruensvilje: Ja, her har batteriene gode vilkår, så blir nok en liten ordning med oppladingen 😉

      Hihi…Spørs vel om jeg kanskje bør somle meg til nærmeste butikk ganske så snart ja;)

    5. dedicat: Ja, jeg er ikke den som ligger på latsiden når jeg har bestemt meg for noe. Da må jeg gjøre det, mens tanken fortsatt er varm 😉

      Tja…bikini er kanskje en ganske så viktig ting å ha med på en sånn plass 😉
      Mulig jeg må ta en tur i butikken ganske så snart ja 😉

    6. Åh, så herlig og vel fortjent! Dette er et myyye bedre alternativ enn sykehusinnleggelse og denne “medisinen” er atskillig bedre enn den man får på sykehuset! Godt å få noe annet å tenke på, og sol og varme gjør underverker. Jeg tenkte også bikini, før jeg leste kommentarene dine, men de finnes det masse av der du er. Kooos dere!👍☀️

    7. Du glemte bikinien 🙂 Eller solbriller. Det så fantastisk deilig ut. Har vært lite nede for energitelling jeg også. Men nå er det ikke lenge til jeg inntar den samme posituren som du har her 😀 Kose deg masse 🙂

    8. Så vakre bilder<3 Så kos at du fikk mulighet til å reise til varmere strøk og lade opp batteriene litt <3 Har lest meg opp på de siste blogginnleggene, og forstått det har vært noen tøffe runder <3 Kos deg som bare det <3

    9. Hanne Beate: Jaaa…det er jeg helt enig i, mye bedre alternativ enn sykehus. Som var farlig nær realiteten. Sol og varme har virkelig gjort underverker allerede. Enda sleper jeg med underskudd på energi, men kjenner at det blir bedre og bedre. Små skritt, store resultat 🙂

      Bikini har jeg nå fått kjøpt meg. Dvs. toppen. Så enda er det litt redusert. Men det hjelper på, for shorts og sånt det har jeg jo 🙂

      Takk for det, koser oss veldig 😀

    10. Mariann Sæther Tokle: Jeg har ikke mindre enn 3 par solbriller med meg. Så nei, det glemte jeg ikke. Men er litt verre med bikinien ja. Så har vært på handel i dag. Men fikk låne en da, så har ikke vært helt krise 😉

      Ja, den posituren kan man ikke klage på. Gled deg masse 🙂

    11. passion4lifeandtravel: Livet har vært litt for tøft den siste tiden. Og jeg har sagt det før, og sier det igjen, motgang gjør sterk, så antakelig er jeg snart Norges sterkeste menneske 😉

      Varmen gjør godt. Her har vært 31 grader i dag. Helt perfekt for meg. Jeg trenger det. Og selv om det er veldig varmt, så har jeg ikke til hensikt å klage 🙂 Jeg nyyyyyter <3

      Tusen takk <3

    12. Ja, da var det første jeg tenkte riktig og vet du hvorfor? Jo av og til drømmer jeg at jeg reiser på ferie og da glemmer jeg å pakke bikinien,hehe. Nå må jeg huske den til vi drar om 14 dager 😀

    13. Samme hva du har glemt, for det kan du sikkert kjøpt deg tenkte jeg. Så herlige bilder,jeg fikk en voldsom lengsel i meg av å se det. Jeg kjenner nesten lukten av varme og sjø. Nyt det i massevis og hent krefter til mørketiden. Jeg fikk boka i posten i går, og den var så flott. Jeg fikk lyst på dessert med en gang, og lapskaus! Skikkelig vakkert laget. Tusen takk!

    14. Mariann Sæther Tokle: Hehe….Største marerittet det, å glemme det viktigste 😉 Men er jo ferie uten bikini også. Nå har jeg kjøpt en bikini overdel, så er jo reddet. Men fikk låne en bikini imens, så gikk jo bra likevel. Det kan hende jeg også kommer til å drømme likt etterhvert, siden jeg nå også har erfart det i virkeligheten 😉

      Du får legge frem bikinien allerede 😉

    15. natheless: Glente bikinien, men fikk jo låne en 🙂 Nå har jeg kjøpt en bikinitopp, så det er jo riktig, det meste får man kjøpt om man glemmer noe 🙂 Dette hotellet og området er så smakfullt og lekkert at det nesten er som en drøm. Herlig altså 🙂

      Veldig kjekt å høre at boken kom trygt frem. Og kjekt at du synes det ser fristende ut å lage noe 😀 Bon apetite, får jeg si da 😉

      Det blir lite blogglesing på meg for tiden, men skriver litt nå og da. Og får ta igjen lesingen når jeg kommer hjem igjen. Ha en fortsatt fin uke <3

    16. Ha en herlig sydenferie 🙂 Du har nok gjemt noen krefter innerst inne til det du virkelig har lyst til, det beviser du nå 😀 Send meg noen solstråler underveis, vi skal ikke avgårde før i jula, men da… 😀

    17. Siss: Når man får gjøre det man har lyst til, bygges ny energi opp 🙂 Og jeg kjenner at bare på et par dager, har kreftene (de få jeg klarer å få, begynt å bygge seg opp. Det kjennes herlig <3 Trengte nok denne ja. Nå skal jeg nok klare den lange og sure vinteren på et vis 😀

      Ja, er jo herlig å dra avgårde når årstiden er på det mørkeste...Dere har noe å se frem mot da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg