HILSEN FRA RHODOS

Det er utrolig hvor godt det gjør med hvile, sol, varme, god mat, gode venner, og kjekke aktiviteter.
Sakte men sikkert, kjenner jeg at den vanlige skrale energien er på vei tilbake.

Å være helt tom er en uggen følelse. Og gjorde at jeg følte meg direkte uvel. Jeg vurderte faktisk å ringe legevakten, for jeg orket bare ikke mer. Hele kroppen verket, helt innderst i margen. Som om man har stått på og jobbet 24 timer i døgnet i flere måneder.

Som dere vet glemte jeg å pakke noe. Og da jeg pakket, brukte jeg faktisk hele dagen på det. Det var et kjempestort ork. Og jeg vurderte å droppe hele pakkingen, og bare reise, kun med pass og billett i veska.

Nå er jeg jo glad for at jeg holdt ut, og klarte å hive noe oppi kofferten til slutt. Alt bortsett fra bikinien. Min nye, flotte og dyre bikini, ble elegant liggende hjemme. Noe så utgjort. Jeg som sliter med å finne sånne type plagg som passer.

Da vi kom frem til hotellet, fortalte Siv at jeg kunne låne bikini av henne til jeg fikk kjøpt min egen. Hun hadde med seg flere. Hun var og er en livredder. For hvordan man skal klare å overleve uten bikini i 31 varmegrader, er ikke noe jeg kjenner til. Helt klart en fordel med aircondition. Men utendørs var bikini det meste man trengte. Alt annet ble jo for varmt.

Men for all del, jeg klager ikke over varmen. Jeg forguder den. Jeg elsker når svetten renner av kroppen, og sender livgivende D-Vitaminer inn i huden min. Jeg puster og peser, men det er fantastisk godt.

Jeg har klart å få litt for rød hud. Men det er ikke plagsomt. Og jeg vet at det blir brunt om ikke lenge. Det er herlig 🙂


Og jeg kan love, at huden på bena er like hvit. Den er litt mer kresen til rødfargen 😉
Her er vi forresten klare til å gå ut på shopping, og å gå ut og spise 🙂

Jeg endte opp med ny og lekker kjole, lekkert undertøy, bikinitopp, og en kul rød genser som jeg gleder meg til å bruke 🙂


Oppi her ligger den kule røde genseren 🙂

Jeg var visst i mitt shoppingess 😉 Det er ikke så enormt ofte jeg finner noe som ikke alle andre har, men det gjorde jeg denne kvelden 🙂

I kveld ble det en tur til Gamlebyen. Nydelig og stemningsfull del av Rhodos by 🙂


Vi besluttet å spise på restaurant Archipelagos.

Her, ble det både god drikke……

….og god mat (Lam Kleftiko)

Det smakte nydelig 🙂

Og helt til slutt, fikk jeg også flørtet litt 🙂

Og så shoppet litt igjen. En hel bikini denne gangen.

Men…den har jeg ikke tatt bilde av 😉

Det blir litt lite blogglesing nå om dagen. Men jeg skal ta det igjen når jeg kommer hjem. Men enn så lenge, så koser jeg meg her. Og kikker innom et par blogger før leggetid 🙂

Ha en fortsatt fin uke 🙂

 

#reise #rhodos #shopping #restauranter #gresk #mat #vin #kos

 

 

21 kommentarer
    1. Fint å se at du smiler! Ha en fortsatt fin ferie! Ikke så verst i Trøndelag heller for tien – selv om bikini-sesongen er mer eller mindre over. Fårikål-sesongen har tatt over.

    2. Så koselig å se litt fra turen deres ..ser helt vidunderlig deilig ut 🙂 Vi har også vært på Rhodos en gang , da var begge gutta med også .. besøkte gamlebyen flere ganger, utrolig koselig der :))
      Så pakkeinnlegget ditt , men ble ikke noe kommentering på meg den dagen…men så flere foreslo bikini..og det var det altså..da er den du kjøpte fin og ny til neste tur :))
      Så nydelig du er ..er nok mange som gjerne flørter med deg tenker jeg..:)) Nyt en velfortjent ferie videre 🙂 God natt og fin uke videre 🙂 Nattaklem <3

    3. Kos deg masse der 🙂 Jeg kjenner jeg er LITT misunnelig 😀 ikke at jeg ikke unner DEG det, men skulle gjerne vært der MED deg 😀 Spis, sol deg, kos deg, flørt og ha det fantastisk <3 klemmer <3

    4. Åh så herlig! Rhodos 🙂
      Jeg har stått noen ganger ved den fontenen i gamlebyen. Men mange år siden.
      Godt å komme seg vekk og få sol og varme – masse D-vitaminer 🙂 Du/dere må ha en flott ferie og kose dere maks, som jeg regner med dere gjør.
      Kjekt med en flørt 😉
      Her regner det loddrett 🙂

    5. dette ser deilig ut,ja du kan å friste :)) men det høres ut som rett medisin for deg ,så jeg unner deg det virkelig.
      Kjekt å finne noe en liker,kle er ikke bare bare :)) fortsett å kos deg,og husk solkremen så slipper di å bli brent 🙂

    6. Nyyyyyyyyyyt det, og blås i å lese blogger nå. Bruk all din tid på å nyte sol og varme. Gleder meg med deg at du får vitamintilskudd, litt flørt og til og med fått kjøpt bikini! Juhu, du har ferie.

    7. rteworld: Tusen takk 🙂 Jeg smiler ofte, selv om jeg ikke alltid har noen grunn til å smile. Men jeg er av den oppfatning, at om man smiler, så får man kanskje noen smil tilbake. Og det hjelper på ganske mye 🙂
      Dere i Trøndelag har vel i grunnen hatt en nokså fin ettersommer mener jeg å ha fått med meg. Litt misunnelig på det ja. Men unner dere det av hele mitt hjerte 🙂 Ja, bikinisesongen er nok en saga blott 😉 Men her på Rhodos er den fortsatt høyaktuell 😀 Fårikålen derimot, har de ikke helt fått til. Men har mange andre gode lammeretter. En god erstatning 😉

    8. annebe: Tusen takk 🙂

      Ja, det er jo kjekt å dele litt av de tingene som er kjekke også. Og ikke bare sorg og elendighet 😉 Koser meg med å fotografere og skrive blogg, selv om jeg har ferie 🙂

      Tja…flørter gjør de vel alle her nede tror jeg 😉 Er vel litt sydlansk det tenker jeg 😉 Men koselig likevel 😀
      Gamlebyen er nydelig. Der likte vi oss godt. Det blir noen flere turer dit innen vi reiser hjem igjen 🙂

      En fin uke videre til deg også <3 Klem <3

    9. frodith: Ja, her skulle du ha vært vet du. Kanskje vi skulle arrangert bloggtur 😉 😛

      Jeg nyter livets glade dager nå, og kjenner at det gjør fantastisk godt <3

      Klemmer godt tilbake <3

    10. etdiktomdagen: Jeg har aldri før vært på Rhodos, men jammen var det pent her. Så tar gjerne turen omigjen om det skulle bli sånn en gang 🙂 Gamlebyen er bare utrolig fin. Jeg ble helt betatt 🙂

      Vi skal kose oss masse videre. Regner med at flørtene blir i mindretall. Men kjekt å få sånne positive opplevelser også, når man ser at det faktisk var ærlig 🙂

      Loddrett regn vil ingen ha. Skal prøve å sende over noen av de varme solstrålene 🙂

    11. fruensvilje: Hihi…Kjekt å friste litt ja 😉 Men fra min side er det jo å dele. Jeg synes det er kjekt å dele både gode ting og vanskelige ting 🙂 Fin balanse det 🙂 Skulle jo ønske alle kunne tatt seg en sånn tur 🙂

      Tusen takk, skal fortsette å kose meg ja. Og solkremen er hyppig i bruk 🙂

    12. natheless: Tusen takk 🙂 Ja, nå står nytelse øverst på prioriteringslisten 🙂 Det er noe som trengs.

      Nå har jeg hvilt litt, og så skal jeg ut og gå tur i varmen. Liker det også jeg 😀
      Bikinien får jeg bruke senere i dag 🙂

      Ferie er til for å nytes <3

    13. Anonym: Ja, er herlig såvisst 😀 Og damen i bikini blir ikke avbildet 😉 Men sånn ellers, så får man bruke fantasien 😛 😉

    14. Så herlig å se at du koser deg, og fint for oss med bilder av sol oppi alt regnet vi har her på Østlandet. Kos dere videre og flørt i vei, godt å komme seg på tur til sol og varme.👍🌞

    15. Hanne Beate: Tusen takk 🙂 Ja, det gjør absolutt noe godt å ha bekymringsløse soldager 🙂 Sånn skulle jeg gjerne hatt det litt oftere 🙂
      Kjekt å se at jeg kunne glede litt med mine bilder langt borte fra regnet 🙂

      Ha en fortsatt fin uke, til tross for været <3

    16. Tubapappa: Ja, det smakte fortreffelig. Jeg har funnet frem oppskrift, og skal lage det selv snart 🙂 Jeg hadde hvitvin å drikke til. Sikkert ikke det som ville blitt anbefalt, men det var det vi damene likte best å drikke 🙂 Hva ville du valgt å drikke til?

    17. Tubapappa: Tubapappa: Ja, det smakte fortreffelig. Jeg har funnet frem oppskrift, og skal lage det selv snart 🙂 Jeg hadde hvitvin å drikke til. Sikkert ikke det som ville blitt anbefalt, men det var det vi damene likte best å drikke 🙂 Hva ville du valgt å drikke til?

    18. Jeg tror du gjorde et godt valg. Selv foretrekker jeg øl, men akkurat her er nok hvitvin det rette. Du kommer vel med rapport når du har laget den 🙂

    19. Tubapappa: Hehe…ja, kan hende det 🙂 Det blir ikke før langt uti neste uke i alle fall 🙂
      Ja, man drikker nok hva man selv foretrekker. Det smakte godt med hvitvin til i alle fall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg