I AM BACK ON TRACK….

Etter noen strabasiøse dager, hvor jeg var helt avhengig av hjelp til forskjellige ting, begynner jeg nå endelig å få til ting selv.

Jeg gikk nesten i frø i helgen, da jeg hverken kunne fotografere, strikke, eller gjøre noe fornuftig hjemme. Jeg fikk omtrent strikkeabstinenser, og jeg kan love at det ikke kjennes spesielt godt ut 😉

Men det går fremover. Voltaren har klart å jage bort mye av det vonde, og jeg klarer meg nå uten smertestillende.
Jeg har fortsatt smerter, men de er til å leve med, så lenge jeg vet jeg blir gradvis bedre og bedre 🙂

I går kveld gikk jeg tur på stranda. Og nei, jeg bor ikke i gangavstand til stranda. Hadde jeg gjort det, ville det kommet veldig mye mer strandbilder enn det har gjort til nå. Men jeg var så heldig, at jeg ikke trengte å gå alene, og ble da hentet. Sånt setter man uendelig pris på. Og det gjorde så godt å få røre litt på seg. Sanden gir god motstand, men jeg kjente at for mye ville nok slitt meg veldig ut.


Det ble noen litt mørke bilder med mobilen. Men greie nok, og illustrerende nok til å se at høsten er i full gang 🙂

I dag gikk jeg tur på egen hånd. Da var det Ulvanuten som sto for tur.


Skog og fjell, alt får jeg med meg når jeg går den turen. Og noen selfies må jo også til da 😉

Og utover det, ventet jeg en tømmermann som skulle komme på befaring, og gi et pristilbud. Men, han dukket aldri opp. Og i mellomtiden, mens jeg ventet, bedrev jeg tiden med å skravle i telefonen. Og det er sjelden jeg gjør, faktisk 😀 Men det var en hyggelig og givende samtale, med en god venninne :)<

 

Jeg vet i alle fall hvem som ikke får jobbe hos meg. For ikke å dukke opp, og ikke engang gi beskjed, da kan han glemme denne jobben her.
Jeg har behov for folk som er punktlige og som man kan stole på 🙂

Hva ville du gjort i min situasjon?

#punktlighet #tillit #tur #natur #skog #fjell #strand #hav #kveld #dag

15 kommentarer
    1. Godt du har blitt bedre,selv går jeg og tripper og har såååååå lyst å legge opp et nytt strikk 🙂 men skal vente noen dager.
      Du har fått noen fine bilder ja,koselig både strandtur om kvelden og andre turer i dagslyset :)tror jeg hadde gått til et firma eg og hørt på priser hos dem,det må være noen som er seriøse så en ikke blir lurt,det hører vi stadig om

    2. Jeg liker sånne mørke bilder også…….det er en ro og stillhet i dem som appellerer til meg! Fine selfies også….Han tømmermannen la inn et veldig dårlig “anbud”…rett og slett et dårlig førsteinntrykk. Ønsker man oppdrag og kunder, så opptrer men ikke slik! 😛

    3. 2 fine snuter på det bildet i midten 🙂 Virker som du har et veldig nært forhold til den ulven. Godt at du er tilbake på sporet. Har vært av sporet en stund selv nå men regner med å få skrevet noe ganske snart. Ha en fin kveld! Klemm

    4. Sånne som ikke dukker opp? Først vil jeg gi den en sjanse til å fortelle hvorfor.Men har de ikke god grunn, så er det ut for mitt vedkommende! Fine bilder du hadde fra turene dine. Kos deg i høsten og god bedring! Klemsiklem 🙂

    5. Finn en annen en 🙂 Så fint å se du koser deg på tur, i litt bedre form. Godt å høre du blir bedre. Og litt skravlings er sunt og godt for sjelen <3 Synes det var fine bilder jeg :-)God klem til deg snupp. Nå kan du gå i postkassen snart 🙂

    6. Margrethe: Jeg har faktisk vært gift med en punktlig en 😉 Han er elektriker da, og skal jeg noen gang anbefale en elektriker, så er det uten tvil han 🙂
      Ingen annen elektriker får komme inn i mitt hus og gjøre sånt arbeid. Han er punktlig og nøye i jobben sin 🙂

      Tusen takk. Blir nok snart bra 🙂
      <3

    7. fruensvilje: Jeg fikk strikket noen omganger i går. Men ikke så mye. Litt er bedre enn ingenting 🙂
      Tusen takk. Kjekt å knipse litt, selv om det kun er med mobilen 🙂

      Jeg har lagt jobben ut på anbud, og har allerede en i sikte, som var både punktlig og hadde en pris jeg kunne leve med 🙂 Men skal få inn et par andre også til å gi en pris 🙂 Må passe godt på ja…har ikke råd til å bli lurt….

    8. karidansen: Ja, det er pent med mørke bilder, så lenge man kan se litt liv i dem 🙂

      Tømmermannen har nok utspilt sin rolle her. Men jeg skal få inn et par andre også. Selv om jeg har en favoritt allerede 🙂
      Han har sikkert glemt avtalen…Men…jeg har den skrevet ned i mailutvekslingen, så han kan ikke løpe fra med en tåpelig unnskyldning 😉

    9. Tubapappa: Hihi…takk for det 😀 Ja, den ulven har måttet høre på mye tullball fra meg, når jeg har vært der både tidlig og sent og klaget min nød 😉

      Kjekt at du er tilbake igjen da. Men blogging går jo av og til litt i rykk og napp 🙂 Gleder meg til å lese mer fra deg 🙂 Fine kvelden til deg også 🙂 Klem 🙂

    10. natheless: Det er jo konkurranse på markedet, og nå kanskje mer enn før. Så beklageligvis for han, så går noen andre foran 🙂 Jeg har jobben ute på anbud, og har en favoritt til nå, som var både punktlig (omtrent med stoppeklokke), grei pris, og har gode omtaler. Mye mulig det er han som stikker av med jobben 🙂

      Kjekt å endelig kunne knipse litt igjen 🙂 Selv om det bare var med mobilkamera denne gangen da 😉

      Tusen takk 🙂
      Ha en fin høstkveld 🙂 Klemmer godt 🙂

    11. frodith: Jepp 🙂 Jeg har hatt to andre til nå her, den ene var fryktelig dyr, den andre var en god del billigere. Begge kom til avtalt tidspunkt. Skal få et par andre også til å gi en pris 🙂

      Tusen takk 🙂 Ja det var kjekt å få knipse litt igjen. Uten at det smertet 😉 Og godt med tur i det fine været 🙂

      Gleder meg til å hente posten nå fremover jeg 😉 Hihi 😉

      God klem til fine du i høsten <3

    12. Du får være snill med den skulderen din fremover da, for har man først begynt med betennelser så har de en lei tendens til å dukke op igjen. Men så bra at du har blitt så mye bedre allerede….Fine bilder av deg på tur, godt å komme i gang igjen tenker eg.
      Og de håndverkerne, fornuftig at du får flere til å se på det i alle fall, og når du bestemmer deg, så finles anbudet, at alt de skal gjøre er tatt med. Så slipper du å få regning på etterskudd over småting som ikke ble skrevet ned. Jeg fikk en regning på 14 tusen på etterskudd, – når jeg tok badet mitt. Og det var bare småting som ikke var skrevet på anbudet.

    13. maiken: Ja, jeg skal forsøke å være snill med skulderen. For akkurat det der ønsker jeg ikke en reprise på. I dag har jeg forsøkt å kjøre bil. Det gikk greit å gire, men det var vondt å gjøre for store svinger med rattet. Så holder meg til småkjøring fremover noen dager til 🙂

      Ja, det er greit å ha flere til å se på og gi pris. Og prisene varierer kraftig. Jeg skal finlese, og spørre meg for. Har aldri gjort noe sånt før, men en gang må jo være den første 🙂
      En stor regning på etterskudd, det har jeg ikke råd til…..Synd du fikk det 🙁

    14. Fine bilder. Å gå tur ved sjøen er så godt. Den andre turen var nok også god. Jeg har vært på en lang tur i dag, det gjør så absolutt godt.
      Han tømmermannen er nesen til å få “tømmermenn” av. Syns du har gjort en bra avgjørelse.
      Ønsker deg fortsatt god bedring. Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg