FORANDRING FRYDER

Roen har senket seg i huset mitt.

Ungene har dratt til pappaen sin, og skal være der de neste 3 ukene.

Denne gangen følte jeg et vemod ved akkurat det. Jeg pleier ikke å gjøre det sånn med det samme. For med det samme, så har det pleid å være godt. De første 2-3 dagene liksom.

Men ikke denne gangen.

Sove kan jeg glemme sånn med det samme.
Denne natten tenker jeg nemlig å ikke ta de sterke smertestillende. Så jeg vet det vil bli litt vanskelig å sovne. Men kanskje jeg tar den likevel etterhvert. Spesielt med tanke på hvordan jeg ligger når jeg sover. Det kommer til å bli vondt.
Men skal først forsøke uten 🙂

Så da sitter jeg her jeg. Lys våken for en gangs skyld. I alle fall i viljen 😉

Så er jeg sånn da, at jeg liker litt forandringer. Både på blogg, facebook, og lignende steder.
Noen har sikkert lagt merke til at jeg bytter profilbilde en gang i blant.
Det har jeg også gjort i dag.

Men jeg har også byttet header i dag 🙂

Og jeg synes jo selv at det ble brukbart 🙂

Originalbildet var dette:


Og så liker jo jeg å leke litt med bilder. Og da kan resultatet endre seg en liten smule 🙂
Resultatet ble dette:


Det ser litt skjevt ut, men jeg har trikset og mikset for å få det sånn noenlunde midtstilt i headeren 🙂

Også profilbildet ble endret. Men det har jeg ikke lekt meg med, annet enn at jeg tøyset litt da bildet ble knipset 😉

Bildet er knipset av datteren min, Amalie ♥

Begge bildene er tatt inne på Kvassheim fyr langs Jærkysten.

Liker du forandringer på dine egne sosiale sider, eller foretrekker du å ha det som du alltid har hatt det?

#forandring #fryd #design #header #profilbilde

29 kommentarer
    1. Her er det ei til som ikke får sove….men jeg pleier ikke å streve med å sovne. Jeg STREVER ikke nå heller, og jeg må ikke tidlig opp, så det gjør ikke noe…..Bare litt mye tankevirksomhet i topplokket akkurat nå! ;)Jeg likte headeren veldig godt. Synes den passer flott til bloggnavnet……. og det er ikke godt å vite hva som skjuler seg bak det vinduet! Det nye profilbildet er også lekent og fint. Det viser en litt annen side av Eva….nemlig den HUMORISTISKE!!! Jeg liker også litt forandring i ny og ne. Skiftet profilbilde for noen uker siden ( for øvrig ett bilde du tok i Hellas.) Dessuten skiftet jeg farge på den ytterste rammen på profilen for noen dager siden – fra rødlilla til blålilla…..Ikke så revolusjonerende kanskje, men LITT endring ble det! 😉

    2. karidansen: De søvnløses aften 😉
      Jeg strever jo alltid med søvnen jeg….Så dette er jo helt normalt 😉

      Kjekt at du likte headeren og bildet. Og ja, humoristisk kan jeg være, jeg også.
      Jeg har lagt merke til at du skiftet profilbilde. Kjente det igjen ser du. Men har ikke kommet på å kommentere det 🙂 Veldig fint synes jeg 🙂

      Litt kjekt å forandre litt. Da får man en ny giv, og litt frisk motivasjon 🙂

    3. Så flotte bilder da 🙂
      God morgen forresten!!!
      Jeg er glad i å byte bilder – friske opp litt – legge ut noe nytt, Skifter av og til profilbilde både på FB, Instagram og har gjort det her på bloggen en gang 🙂 Det er jo koselig med forandringer. Det hører med det liksom, så det ikke står helt stille 🙂
      Ønsker deg en god dag og håper du har sovet nogen lunde og at skulderen er vesentlig bedre 🙂

    4. veldig fine bilder og headeren passet godt til bloggnavnet ditt :)) jeg bytter header innimellom,da går det helst på årstid 🙂
      Håper du fikk sove litt i natt da,så får du prøve å finne på noe hyggelig nå når du er alene hjemme

    5. Jeg syns header’en din er kjempefin, veldig bra redigeringa også. Profilbilde var søtt og morsomt :). Jeg liker også forandringer, møblerer om osv. Det er ikke mange dagene siden at jeg tok bort sommerheaderen min og lagde en ny. Samtidig ble profilbilde skiftet ut også.
      Håper ukene dine blir fine, og at det blir en god tid disse ukene. Jeg er kommet dit at alle ukene mine er “barne” fri, og det er koselig de helgene de kommer hjem – men jeg nyter faktisk også det å være aleine. Ha en nydelig dag. Klem :)))

    6. Margrethe: 🙂 Du høres ut til å være litt som min sønn. Og det er det ikke noe feil med. Vi er alle forskjellige, og det trenger ikke å bety kjedelig 🙂

    7. etdiktomdagen: Tusen takk 🙂 Ja, jeg liker også å friske opp litt. Men uvanlig nok, så har jeg ikke gjort så mye av det på bloggen. Men nå var tiden inne 🙂

      Skulderen kommer seg litt og litt for hver dag. Nå skal jeg snart ut på kjøretur, og besøke mammaen min <3

    8. fruensvilje: Tusen takk 🙂 Ja, jeg likte godt den nye headeren. Det er 3. headeren jeg har her. Men den første ble ikke så gammel 😉

      Fikk sovet litt til slutt. Nå skal jeg gjøre meg klar og besøke min mamma 🙂

    9. BforB: Tusen takk 🙂
      Ja, det hender at jeg også ommøblerer litt. Men nå er det oppussing som står for tur, så gleder meg til den forandringen 🙂

      Dine barn er jo så store nå, og klarer seg selv ute i den store verden. Og dit kommer jo jeg også en gang. Koser meg også når jeg er alene. Men denne gangen kom det litt brått på, på en måte. Sikkert fordi jeg har vært syk, og vi ikke kunne gjøre så mye.

      Ha en nydelig dag du også. Her skinner solen 🙂 Klem 🙂

    10. Kjempefint med ny header og profilbilde ..la merke til det med en gang 🙂 Jeg har hatt det samme hele tiden…men på Fb hender det jeg bytter :))
      Så de fine bildene i forrige innlegg også..og håndverkere som ikke dukker opp er veldig irriterende…
      Håper du klarer deg med minimalt med smertestillende..men noe søvn må man jo ha 🙂
      Håper du koser deg selv om barna er hos pappaen sin…da får man jo mer tid til seg selv og hvile :)) Klem fra meg <3<3

    11. Misforstå meg ikke, men jeg synes den nye headeren din er litt skummel. Det er som om du er i et fengsel eller et sted du iallfall er innesperret, kanskje det er nettopp det du er for tida, i din egen kropp. La høstsola skinne på deg og nyt dine barnefrie uker, de kommer tilbake til mamma 🙂 Ha en fin uke og la Ole Lukkeøye slippe inn 😀

    12. annebe: Tusen takk 🙂 Det er kjekt med litt forandring 🙂 Jeg bytter ofte på facebook jeg 🙂

      Håndverkere som ikke dukker opp, er ingen krise så lenge man ikke har betalt dem noe 😉 Men helt klart, det taler jo ikke til hans fordel akkurat 😉

      Jeg klarte meg uten smertestillende denne natten. Men det gikk lenge før jeg sovnet, og jeg våknet ofte. Så noen god natt har det ikke vært.

      Jeg koser meg jeg. Til helgen skal jeg reise bort. Det blir nok litt godt 🙂

      Ha en kjempefin dag videre 🙂 Klemmer tilbake <3 <3

    13. Siss: Hihi…skummel ja 🙂 Hmm…den tanken har ikke streifet meg engang. Men kanskje du har rett, når jeg ser på den med litt andre øyne….

      Bildet er faktisk tatt på et kjøkken/vaskerom. Klart det ble litt mørkt når jeg gjorde hele bloggen svart. Men jeg syntes helheten ble finest da. Kan hende jeg endrer det etter en tid. Og så ser jeg jo selv hvor fort jeg vil gå lei 🙂

      Ja, føler meg kanskje ikke sånn helt fri og frank for tiden. Må nok innrømme det. Det er ting jeg unngår å gå på, fordi det er folk jeg ikke ønsker å møte. Og så er det da alle sykdommer som rammer for tiden. Så litt slitsomt er det faktisk.

      Nå skal jeg ut og gå tur. Det blir nok godt 🙂 Og her skinner sola 🙂

      Tusen takk for din ærlige mening….setter veldig pris på den 😀

    14. Det er moro med litt forandring. Jeg har visst hatt det samme profilbildet og forsidebildet på Fb hele tiden, men det er mest for at jeg ikke har tenkt på å forandre det. Så kos av deg å besøke mamma’n din og fint å komme på helgetur, alltid gøy å ha noe å glede seg til. Ha en fortsatt fin dag!😊🌸

    15. Du er flink å forandre, og det ble fint denne gangen også. Jeg er dårlig på slikt, så tenker at det blir slik som i dag en tid fremover….
      I dag har jeg vært hos hudpleier, og måtte da stå opp før 12, så det ble en liten sovepille på meg i natt.Til natten igjen skal jeg jobbe så da blir det kaffi i mengder…
      Lever to ulike liv du da, med og uten barn…Det er godt når man kan dele på det og det fungerer….

    16. Hanne Beate: Ja, det er kjekt å forandre litt. Men ofte kommer man ikke på det i en travel hverdag 🙂
      Jeg besøkte mamma i dag. Det var koselig det. Skal innom i morgen også 🙂 Og så blir det kos i helgen ja 🙂

      Og så må jeg si tusen takk for at du stemte på bildet mitt i konkurransen til Utifriluft 🙂 Nå blir det konkurranse her i bloggen hos meg også 🙂

      En fin kveld til deg <3

    17. maiken: Tusen takk 🙂 Sånn er vi jo forskjellige. Noen liker sånt, mens andre foretrekker det som det er 🙂
      Oj, du har litt utfordringer ja, når du må snu døgnet på kort varsel. Jeg tror kanskje jeg ville blitt enda mer søvnforvirret om jeg skulle gjort sånt 😉

      Ja, jeg har to forskjellige liv…3 uker med barn, og 3 uker uten 🙂 Det er jo også en omstilling, hver eneste gang 🙂 Men best er jo at man får det til å fungere. Og det har vi klart godt 🙂

      Ha en fin kveld <3

    18. Forandring fryder heter det jo. Vinduet ditt ble da så vakkert. Ha en strålende aften og så håper jeg du får sove etter hvert også. Klemsiklem i kvelden 🙂

    19. natheless: Tusen takk 🙂 Ja, jeg likte det godt selv 🙂

      Og søvn får jeg, litt av og til, og mye andre ganger 🙂
      Og tusen takk for at du stemte på mitt bilde i konkurransen til Utifriluft <3

      Kos deg masse i kveld 🙂 Klemmer godt <3

    20. Ja, det bildet var så flott! Nydelig solnedgang med varme fine farger, og burde fått mange flere stemmer!

    21. Hanne Beate: Hehe…nesten så jeg ikke tør å si det, men jeg var litt skuffet ja 😉 Men likevel så var det vel fortjent det som vant 😀 Jeg koste meg med å delta 🙂 Og nå har jeg laget til konkurranse selv, så nå er jeg spent på å se hva som vil komme inn etterhvert 🙂

    22. natheless: Ja, og vet du….siden du vant, så er jeg veldig glad for at akkurat DU valgte å stemme på mitt bilde 😉 Gratulerer med seieren…det var vel fortjent <3

    23. Håper du får sove bedre til natten og at du finner ro og hygge når du er alene. Skjønt helt alene er du jo ikke siden du har katten. Og hvis ikke den er sosial nok for deg så har du jo ulven å henvende deg til 🙂 I tilegg til at du lar alle titte inn vinduet ditt da. Ha en fin kveld!

    24. Tubapappa: Hehe…du har så rett atte 🙂 Jeg er jo ikke alene 😉 Men både katten og ulven er dårlige på å svare 😉 Men jeg har roet meg nå…så nå koser jeg meg. Litt greit å kunne gjøre det jeg vil, når jeg vil 😉

      En fin kveld til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg