MØTET PÅ VEIEN


Jeg møtte en meget sjarmerende, lyslugget, ung herremann i dag da jeg gikk en tur ned til byen for å bytte et klesplagg jeg hadde kjøpt.

Jeg gikk på gang og sykkelstien, med ganske god fart. Jeg så denne unge herren et stykke foran meg, og tenkte at han gikk så sakte, at han ville jeg snart gå forbi.

Han hadde på seg en fin sekk, og var ordentlig og pent kledd.

Idet jeg passerer ham, merker jeg at han setter opp farten. Og jeg tenker med meg selv, om han ikke likte å bli forbigått?

Han holder farten min, og er et halvt skritt bak meg. Jeg snur meg og ser på ham. Han smiler pent til meg, og sier “Hei” 🙂

Jeg blir jo sjarmert da, så jeg svarer jo et hei jeg også, og smiler tilbake.

Han holder farten, og klarer å komme helt opp ved siden av meg. Så jeg spør ham om han er på vei hjem fra skolen? Måtte jo spørre, siden veien var tom for mennesker sånn ellers!

Han svarer kontant “Ja”.
“Hvilken klasse går du i da?” spør jeg, for liksom å holde den smilende samtalen i gang 🙂
Han svarer at han går i 1B, mens han ser skikkelig stolt ut 🙂

Jeg lurer på om han synes det er kjekt? Hvorpå han svarer at det er veldig kjekt.

“Jeg skal blir basketspiller jeg”, sier han som for å forklare grunnen til at han går på skolen.
Jeg lurer på om han skal bli den beste da?
Svaret kommer støtt og sikkert: “Ja, selvfølgelig!” Etterfulgt av et optimistisk ansiktsuttrykk 🙂 
Jeg smiler og sier at jeg gleder meg til den dagen, og at jeg skal følge godt med 🙂

Han forklarer hvor han bor, og lurer på hvor jeg skal?
Jeg sier at jeg skal til byen og gå i butikken.

Han nikker og smiler, og går inn veien til høyre, hvor han bor. Han sier pent hadet 🙂

Jeg sier jo også hadet, og farter videre.

“Hallo?” hører jeg noen rope. Jeg snur meg, og ser bakover. Det er den unge herremannen. Han vinker smilende til meg, og når jeg vinker tilbake, går han hjem. Jeg synes nesten jeg kan se ham smile fortsatt 🙂

Dette lille møtet, gjorde en travel og hektisk dag litt lysere for denne slitne damen 🙂

Jeg vet ikke hvem gutten er, men er han like snill og hyggelig gjennom fortsettelsen av oppveksten, vil nok dette bli en ettertraktet mann på sikt 🙂

Men så tenker jeg også inni meg, at jeg håper han velger med omhu hvem han tar kontakt med sånn på den tomme veistrekningen. Han virket så tillitsfull og koselig. Og det ville være forferdelig om han møtte noen med uærlige hensikter.

Men de fleste er jo ordentlige mennesker, heldigvis 😀

 

#møte #barn #tillitsfull #glede 

24 kommentarer
    1. Et koselig møte rett og slett 🙂 Og jeg tenker som deg, at han er skeptisk til hvem han smiler og tar kontakt med langs veien…… Han så vel at du var snill og god og hang seg på for å komme trygt hjem i dag <3

    2. En koselig historie…..Denne gutten virket veldig tillitsfull, og det hadde kanskje med ditt vesen å gjøre?? Det kan hende at dette var en klok liten sjel, som ante at her var det HELT trygt å ta kontakt! Det tror JEG!!!:D

    3. Jeg tror som Kari at han følte deg helt trygg. Koselig med sånne møter og du kommer sikkert ikke til å glemme han så fort! 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    4. Så hyggelig møte du hadde da…koselig med slike små opplevelser i hverdagen, sikkert for ham også 🙂 Men som du sier også ..ikke barebare å være for tilittsfull heller…:))) Nå har jeg besøkt mamma også blir det litt tv og kveldsmat snart 🙂 Klem og ha en trivelig kveld <3

    5. Så koselig:) Blir jo nesten sjarmert her jeg sitter også:) Forhåpentligvis møter han bare snille koselige damer videre på sine turer:) Ønsker deg en flott kveld videre:)

    6. etdiktomdagen: Ja, det var veldig koselig 🙂 Og jeg synes han var en flott type. Og jeg ser nok snill ut…sånn på det jevne 🙂 Har jo en rolig utstråling har jeg hørt…Og det hjelper nok på 🙂

    7. karidansen: Nå har jo du møtt meg, så kanskje du føler at jeg har et behagelig vesen? Tenker nok at denne unge “mannen” var en god menneskekjenner. For ellers hadde han kanskje ikke tatt kontakt. Unger kan være litt mer åpne enn mange av oss voksne 🙂 De ser kanskje med litt andre øyne 🙂

      Tusen takk 🙂

    8. natheless: Ja, var veldig koselig. Og jeg kommer til å huske han ganske lenge ja 🙂 Det lyste opp hele dagen min 🙂

      Ha en fortsatt fin kveld du også <3

    9. Hornblower: Ja, det har du virkelig rett i 🙂 Sånt opplever man ikke hver dag, men når det skjer, så betyr det noe, og føles ekstra godt 🙂

    10. annebe: Ja, dette var et hyggelig og uvant møte. Er ikke hver dag sånt skjer 🙂

      Koselig at du har besøkt moren din. Jeg har også besøkt min mor i dag. Og nå i kveld har jeg vært på Byvandring i Stavanger, og fått litt av Stavangers mørke historie med hekser og bødler og det hele 😀

      Ha en fin kveld videre du også <3
      Klem <3

    11. birdbay: Ja, det var en sjarmør det der, med store mål for fremtiden 🙂 Og jeg håper også at han kun møter hyggelige mennesker på sin vei….alltid 😀

      En herlig kveld videre til deg også <3

    12. Fint skrevet om et møte mellom mennesker. Kanskje ikke der er så tilfeldig hvem vi møter på vår vei….Her hadde dere begge glede av de i alle fall.

    13. Så koselig møte, sånne fine møter gjør dagen så god <3 Jeg tror og håper at den fine gutten har god intensjon, og føler når han bør være forsiktig <3 Han så og følte nok at det strålte godhet ut av deg, og det var nok et fint møte for han også <3 Ha en nydelig fredag <3

    14. Jeg fikk assosiasjoner til ‘Blåveispiken’ når jeg leser innlegget, den traller mamma på stadig vekk 🙂 Gutten var ærlig og følte tillit til deg og at du var trygg. Ikke rart når du ga ham DET smilet DITT 😀 Håper han er ‘voksen nok’ til å vite forskjell på hvem han tar kontakt med på den måten, den lille tassen fra 1B. Ha en fin høsthelg, vi skal feire Halloween, mot min vilje, he he, men det er uansett hyggelig å treffe venner. Trøster meg med at vi ikke skal være vertskap :-)))

    15. Anonym: Jeg tenker også sånn, at alt kanskje ikke er så tilfeldig som det kan virke som. Men hyggelig var i alle fall dette koselige lille møtet 🙂

    16. passion4lifeandtravel: Tusen takk 🙂 Ja, jeg håper han følte på seg at jeg var en god person 🙂 Og jeg håper han er en god menneskekjenner 🙂 Veldig koselig var det i alle fall 🙂

      Ha en herlig helg videre <3

    17. Siss: Ja, det var min tanke også, at han klarer å skille klinten fra hveten mellom menneskene. For han var så søt og god, og fortjener bare godt 🙂

      Halloween mot din vilje ja? 🙂 Jo, det blir ganske sikkert kjekt. Selv vet jeg det skulle være et halloween arrangement i en av gruppene jeg er medlem av på facebook…Meeeeen….det ville vært mot min vilje også, så da holder jeg meg hjemme heller 🙂 Jeg har handlet inn godteri til de små som vil komme på døren 🙂
      Kos deg masse på Halloween <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg