FREMME I BERGEN

Det er rart med det, men med en gang jeg er på tur, stiger energien litt.

Ikke at jeg er noen energibombe akkurat nå. For jeg er passelig sliten etter å ha kjørt bil i mange mange timer. Men jeg er glad i å kjøre bil 🙂 Det er ikke noe jeg stresser med. Det er noe jeg føler jeg behersker ganske godt, og jeg koser meg.

Men været kunne absolutt vært bedre.

For like etter vi hadde startet, ble været dårlig. Allerede på motorveien mot Stavanger, kom det et tett og heftig haglvær. Veien ble helt hvit, og trafikken gled sakte. Jeg tipper det var mange som meg, som enda kjører på sommerdekk.

I bilen hadde jeg dyrebar last. 3 jenter i alderen 14 og 15 år gamle. De skulle jeg kjøre trygt frem til Askøy, og stavdrillkonkurransen som skal foregå der denne helgen.


Meg og datteren min mens vi sitter i bilen og venter på den siste ferga 🙂 Det er regn på bilvinduene, og utelyset lar regndråpene kaste skygge 🙂

Mange timer, mil og to ferger senere, kunne jeg kjøre inn på parkeringen på Kleppestø Ungdomsskole på Askøy. Jeg fulgte de 3 jentene inn til klasserommet de skulle sove på. Ikke at jeg trengte det, de klarer seg utmerket på egenhånd. Men klart jeg er litt nysgjerrig på hvordan de skulle rigge seg til 🙂

Da de var ferdige å re opp sengene, var det tid for å gå og spise. Og tid for meg å reise til Bergen.

I Bergen rotet jeg rundt en god stund, før jeg endelig fant frem til hotellet og den anviste parkeringen. Jeg har liksom GPS på mobiltelefonen min. Men den oppførte seg like forvirret som jeg følte meg 😉 Det var mørkt, det regnet og Bergen har ganske mange enveiskjørte gater. Det tok litt tid. Men til slutt kunne jeg parkere bilen tørt og godt nederst i kjelleren i et av parkeringshusene 🙂

Rusleturen til hotellet, var våt. Men jeg klarte likevel å komme tørrskodd frem, og kunne til slutt, ganske sliten og trøtt, gå inn døren på et bitte lite hotellrom i øverste etasje, med skråtak og takvindu og det hele. Veldig enkel standard, og koselig synes jeg 🙂


Koselig lite rom, akkurat passe for kun meg 🙂

Nå er jeg veldig sliten, men i grunnen på en god måte. Jeg fikk jentene trygt frem, jeg fikk meg selv trygt frem, og jeg har nå fått sittet 3 timer og slappet av og kost meg, sett på TV og strikket litt.
Nå skal jeg finne sengen, og lade opp til en kjekk dag i morgen.

Og hvem vet, kanskje jeg får se stormfloen på Bryggen i morgen, om jeg er der akkurat da 🙂

Men viktigst av alt, se veslejenta mi utføre sin One baton i stavdrillkonkurransen, og møte min bloggvenninne, og min venninne 🙂
Gjett om jeg gleder meg? 😀

 

 

#bergen #reise #biltur #vær #uvær #stavdrill #skole #hotell #overnatting

 

14 kommentarer
    1. Kjempekoselig hotellrom. Rart med det – når vi har noe å glede oss til, så blir gjerne energien bedre! Tøff du – som kjørte under slike forhold! Ønsker deg ei riktig god natt og ei flott helg! 😀

    2. karidansen: Ja, et enkelt og koselig rom. Litt kos å være helt alene i et rom med skråtak, og høre regnet piske mot vinduet 🙂
      Ja, energien bedres, kortsiktig, men behagelig, når man gjør noe kjekt som man liker 🙂
      Jeg er ikke noen pingle når jeg kjører….synes det er gøy 🙂

      God natt og go helg til deg også 🙂

    3. Å så koselig:) Skjønner godt at energien stiger litt, bare av ren glede:) Ønsker deg en nydelig helg i Bergen, og håper du får ladet batteriene litt også:) Klem:)

    4. birdbay: Tusen takk 🙂 Ja, selv om været er vått og kaldt, så er det kjekt å komme seg bort og ut litt 🙂
      Ha en fin helg du også, hvor enn du er denne helgen 🙂 Klem 🙂

    5. Kos deg masse Eva, og la energien overta 🙂 Jeg tror jeg lå på samme hotell når jeg var i Bergen i sommer 🙂 På med regntøyet og ha en nydelig dag <3 Stor og god klem til deg <3

    6. fruensvilje: Tusen takk 🙂
      Ja, er kanskje litt tøff, men mest reiseglad 🙂 Kjekt å se noe annet enn hjemmets 4 vegger en gang i blant 🙂
      Ha en fin helg du også 🙂

    7. frodith: Jeg koser meg jeg. Har til og med sovet i natt. Det er nokså unikt i en fremmed seng 😉
      Ja, du lå på samme hotell. Det kan jeg huske 🙂 Regntøyet er med, og paraplyen også. Så får vi se hvilket jeg bruker når? 😉

      STOR klem tilbake <3

    8. Åh, du må kose deg masse i Bergen!😊 Jeg har vært i Bergen to ganger, men det er lenge siden nå så burde ha tatt en tur igjen, – er jo så greit å bare ta Bergensbanen. Ha en super dag, og med regntøy eller paraply går det bra til tross for regn.😊

    9. Det høres så koselig ut. Jeg syns du er flink. Bra du føler energien øker. Håper jentene har det skikkelig trivelig med det de skal være med på.
      Og at du har en fin tid. Hotellet så veldig fint og enkelt ut.
      Ha en riktig nydelig helg i Bergen, og så artig det blir å møte venner og bloggvenner :)). Klem <3

    10. Hanne Beate: Tusen takk 🙂 Ja, jeg koste meg masse jeg 🙂 Til tross for været. Men jeg er jo vant til sånt vær. Er ikke noe bedre her hvor jeg bor 😉

    11. BforB: Ja, det var veldig koselig. Jeg liker meg i Bergen. Og selv om jeg vet at jeg er helt gåen når jeg kommer hjem igjen, så har jeg fått såpass mye mentalt påfyll, at jeg klarer å holde meg oppegående likevel 🙂

      Jentene koste seg de, selv om resultatene ikke ble helt som de håpet på 😉

      Det kommer mer om Bergensturen etterhvert 🙂 Ønsker deg en flott uke 🙂

      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg