MONICA OG BARBARISTA I BERGEN, ET HERLIG GJENSYN :D

Jeg er ikke ferdig å skrive om Bergen enda 😉 Har planer om noen innlegg til 🙂

Jeg er fortsatt på lørdagen.

Etter mitt møte med maikensnattblogg, går ferden innom Galleriet, i jakten på en ny paraply, etter at den jeg hadde, blåste på sjøen.

Galleriet er egentlig ganske stort. I alle fall når man leter etter en liten ting. Og selvsagt klarte jeg ikke å komme meg ut derfra, uten litt mer i posen enn kun en paraply!

Jeg fikk nemlig også kjøpt meg en bluse, og et smykke til blusen.

For det hadde seg nemlig slik, at jeg hadde glemt et klesplagg igjen hjemme. Og da måtte jeg jo ha noe fint, som passet til noe av det jeg ikke hadde glemt igjen 😉

Og da ble det en bluse.

Målet med pene klær, var at jeg skulle møte min skjønne og gode venninne, Monica ♥ Og siden dette var om lørdagskvelden, og vi skulle møtes på et utested, så var det naturlig å kle seg opp litt 😉

Vi skulle møtes på BarBarista. Det var der vi møttes aller første gang også. For noen år siden nå.

BarBarista hadde jeg ikke oppdaget om det ikke var for Monica. Og jeg klarer ikke å være i Bergen, uten å se om det er åpent der. For da vil jeg selvsagt innom. Der kan jeg sitte lenge, og bare ta inn over meg alle inntrykkene av kaos satt i system 🙂
I fjord vår skrev jeg et innlegg om BarBarista. Og det kan du lese om HER!

Monica ble jeg kjent med på et nettsted for noen år siden. Vi fant fort tonen i skrift, og hadde følelsen av at vi ville trives godt sammen in real life også. Og vi fikk rett.

For meg er en tur til Bergen, uten å møte Monica, en slags form for bomtur. Monica ER Bergen….liksom. For meg da 🙂


Endelig gjensyn med Monica ♥

Vi er veldig forskjellige jeg og Monica. Hun er høy og mørk, jeg er liten og lys. Også personlighetene våre, og ikke minst livene våre, er veldig forskjellige.
Men så er det vel sånn da, at motsetninger tiltrekker hverandre 😀
I alle fall i dette tilfellet 😀
Jeg er ganske sikker på at vi har et trygt og godt vennskap, livet ut. Det er ikke mye vi ikke vet om hverandre 😉

Da jeg var på vei til BarBarista for å møte Monica, gikk jeg forbi en demonstrasjon på Torgalmenningen.

Jeg tenkte først at det kanskje handlet om grusomhetene i Paris dagen før. Men etter å ha forsøkt å lese banneret, fant jeg ut at det handlet ikke om det. Men jeg klarte heller ikke å tyde hva det dreide seg om. Det var i alle fall mange mennesker som gikk i fakkeltog, og samlet seg her. De ropte slagord og sånt. Jeg har aldri sett noe sånt jeg. Så ble litt fascinert av hele greia.

Men jeg hadde dårlig tid. Jeg var allerede sent ute, og hastet videre etter å ha kikket litt på eventen.

Vel fremme, var det ikke bare Monica som var tilstede. Men også hennes samboer, og en felles venn av dem.

Samboeren hadde jeg ikke hilst på før. Han heter Bjørn, og er fra dejlige Danmark ♥

Jeg synes det var veldig kjekt å møte ham. Jeg har jo hørt veldig mye om han da, og det var kjekt å se om inntrykket jeg hadde fått av ham, stemte. Og det gjorde det altså 🙂 Jeg synes de to var veldig søte i sammen, og jeg tror det er et forhold med en veldig lys fremtid ♥

Nå har jeg ikke bilde av Bjørn da. Men jeg knipset noen snapshots fra BarBarista, fra vinkler jeg ikke har knipset før.


Taket er like spennende å kikke på, som veggene, eller møblene eller alt annet av pynt og krimskrams. En variert samling av “kunst” i alle slags kategorier, er hengt opp til pynt. Og fargene i lokalet er dype, klare og behagelige.


Det må være et mareritt å tørke støv her. Så jeg er glad jeg ikke har den jobben. Men som gjest, er det en artig opplevelse å se seg rundt. Man oppdager stadig noe nytt som man ikke så forrige gang man kastet et blikk i den retningen 🙂


Det er et mangfold av møbler i lokalet. En blanding av hummer og kanari. Vi satt i en sittegruppe med noe som sikkert hadde passet inn i victoriatiden eller noe sånt. Gode møbler var det. Men de hadde ikke passet inn i min stue 😉


Å kaste et lite blikk mot baren, viser mangfoldet i dekoren. Det er et sammensurium. Men det er også veldig behagelig å kaste øynene på. Man føler ikke at det er kaotisk. Det er spennende og levende, og delikat på samme tid.

Dessverre yter ikke bildene mine rettferdighet til lokalet. Jeg hadde kun mobilen, og det lille kompaktkameraet med meg, og brukte ikke blits. (Vil ikke trekke til meg for mye oppmerksomhet da, vet du) 😉 🙂

Møtet med Monica varte til sene kvelden. Men til slutt måtte jeg kaste inn årene, og trekke meg tilbake.
Det hadde vært en utrolig kjekk kveld. Og jeg storkoste meg. Og jeg gledet meg til neste gang, allerede før jeg gikk derfra.

Monica er det alltid en glede å møte. Og jeg savner henne mye når det går for lang tid.

Og Monica, hun er blogger hun også 🙂 Hun er ikke alltid så aktiv. Det kommer an på hva som skjer i livet hennes. Men har du lyst å ta en kikk, kan du finne bloggen hennes HER 🙂

Jeg gleder meg til neste Bergenstur, da jeg har lyst å møte igjen alle jeg møtte denne turen også 🙂

 

 

 

#bergen #barbarista #uteliv #venninner #vennskap #interiør #reise

20 kommentarer
    1. Det var et fargerikt sted, hvor de til og med har kunst i taket, – mye å se på der! Kjempekoselig å treffe kjente iblant, det er noe man bør passe på når man besøker et sted. Gleder meg til flere innlegg fra Bergen!😊

    2. Så koselig med sånne venner:) Det så jo helt fantastisk ut på den baren da:) Kjempe fine bilder:) Ønsker deg en fortsatt fin dag søte du:)

    3. En herlig tur med herlige folk.. det var det ikke vanskelig å se 🙂 Skummet meg gjennom men prøver å være innom noen blogger i alle fall 🙂

    4. Trivelig møte dette!! Jeg synes det var flott med de bildevinklene – sånn litt nedenfra. Ser også ut til at det er et sted med sjel og særpreg!:)

    5. Så artig 🙂 Du fikk godt utbytte av denne turen, både med Maikensnattblogg og venninne. Og den baren så jo veldig flott ut da 🙂 Så koselig du fant den venninnen din på den måten 🙂 Klemmer <3

    6. Så flott du fikk shoppet litt også da, mens du var på galleriet. Og Barbarrista har jeg ikke besøkt, men nå vet jeg hvor den ligger, måtte spørre min sønn:)
      Kjempetøffe bilder derfra. Ha, ha, “et mareritt å tørke støv her….
      Og , jeg håper også vi kan møtes en an gang….

    7. Så kjekt med bloggtreff da 🙂 Ser ut som dere har kost dere masse her i Bergen 🙂 Alltid kjekt med bloggtreff, vi er noen blogg damer fra Bergen som har møttes et par ganger 🙂

    8. traust: Tusen takk 🙂 Ja, det er et eventyr der inne. Kan absolutt anbefales om du skulle være i nærheten en gang 🙂

    9. Hanne Beate: Ja, et veldig fargerikt sted. Mye å feste øynene på, og noe for enhver smak 🙂 Jeg har hørt rykter om at det ikke er så helt ulikt hjemme hos innehaveren selv også 😉 Men vet ikke helt om det kan være såååå mye da 😉

      Kjekt å møte venner man ikke ser så ofte 🙂 Må benytte anledningen når den er der 🙂

    10. birdbay: Ja, koselig å møte gode venner. Og spesielt når man kan møtes på en sånn plass 😀

      En fin kveld til deg <3

    11. dedicat: Ja, det har vært en veldig kjekk tur, og kvalitetstid med gode venner. Sånt skal det være 🙂

      Noen perioder er bare litt for travle til at man alltid skal kunne lese blogg. Men veldig kjekt du tittet innom hos meg 🙂

    12. fruensvilje: Ja, det er veldig kjekt å kunne finne en sånn venn langt inn i voksen alder. Og det er veldig godt. For dem man vokste opp med, er ofte veldig travle, eller så har man kanskje vokst litt i hver sin retning 🙂

      Baren er et eventyr ja. Veldig koselig, og særpreget 🙂

    13. karidansen: Ja, det stedet har sjel. Det er det ingen tvil om 🙂 Kjekt å sitte der, og alltid finne noe nytt man ikke la merke til forrige gang 🙂 Kjekt å knipse fra litt uvante vinkler ja. Man ser ting på en annen måte da 🙂

    14. frodith: Ja, fikk godt utbytte av turen, men var skikkelig sliten etterpå. Kjenner det blir et etterslep, som er vanskelig å riste av seg så fort 🙂
      Veldig kjekt å møte både bloggvenninner og andre venninner. Så det kommer enda et innlegg, med enda et møte i Bergen 🙂 Men har ikke fått begynt på det enda 🙂
      Baren er som et spennende loppemarked, bortsett fra at du kan ikke kjøpe noe. De er kun til pynt 🙂

      Ha en fin kveld 🙂
      Klemmer <3

    15. maiken: Hehe…ja, jeg skulle jo kun ha en paraply. Men det er rart med det, når man først går innom et kjøpesenter, så finner man ofte ting man ikke egentlig trenger også 😉

      Ja, BarBarista må du ta deg en tur engang. Kanskje vi kan gjøre det neste gang jeg er innom Bergen? 🙂 Artig at sønnen din visste hvor det var 😀

    16. Lisbeth Pedersen: Ja, det er veldig kjekt å treffe andre bloggere. Og kjekt å se at kjemien stemmer, og at de ofte er som man fikk inntrykk av gjennom bloggen 🙂

      Veldig kjekt at dere som bor i samme område også kan møtes 🙂 Jeg kjenner ikke til noen i mitt område, som jeg har kontakt med. Men flere i Bergen 😉 Så det er visst der jeg havner når det er noe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg