ÅRETS RYKTE

Forrige fredag var jeg på julebord.
Det var ikke jobbrelatert. Det var et julebord arrangert i Venneklubben jeg er med i på facebook.

Der skulle det komme rundt 50 mennesker. Noen jeg kjente, og mange jeg ikke kjente.

Og det rare er når folk vet hvem jeg er, og jeg ikke aner hvem de er 😉

Så da jeg og min venninne sto i garderoben for å henge av oss yttertøyet, kom det to andre damer, som også skulle på det samme julebordet.

Og da blir det jo til at man presenterer seg for hverandre 🙂

Jeg presenterer meg oftest med kun fornavn i sånne sammenhenger. Og jeg foretrekker jo at den jeg hilser på også gjør det. Det har noe med at det er så vanskelig å huske så mange navn. Og lettere når det kun er fornavn å huske på.

Så jeg sier fornavnet mitt. Og den ene damen utbryter: “Eva G…….?”
Ja, det er mitt navn, og jeg kikker spørrende på henne, og lurer på hvordan hun vet hvem jeg er? 

Da forteller hun at hun hadde hørt at jeg hadde vært sammen med en fyr, og så nevnte hun stedsnavnet hvor han bor.

Jeg mistet munn og mæle. Sto bare der med måpende ansikt, mens tankene mine virvlet i et fullstendig kaos.

Hæ? Hadde jeg vært sammen med en fyr der? Jeg spurte henne hvem det var for en type, mens jeg sa at jeg har aldri vært sammen med noen som bor der.

Etter litt tankevirksomhet kom hun på navnet hans. Hun hadde pratet med ham, og han hadde sagt at han og jeg hadde vært sammen i et par år!

Jeg holdt på å svime av da hun fortalte dette!

Utrolig men sant, dette er en type jeg ikke engang har møtt!
Jeg har sett ham en gang, i samme lokalet som meg. Men jeg har ikke møtt ham.

For en tid tilbake hadde jeg en stalker.
Jeg trodde jeg ble kvitt ham. For jeg gikk hardt ut på facebook, og skrev om respekt. Dette leste han, og skjønte med det samme at jeg skrev om ham. Selv om jeg ikke nevnte hverken navn eller sted.

Dermed blokket han meg på facebook. Blokket meg? Det var jeg som burde blokke han. Men jeg pleier ikke drive med blokkeringer. Hvis folk ikke kan oppføre seg, tar jeg igjen med mitt skrivetalent!

Og det virket jo det. Jeg hørte jo ikke mer fra ham. Lenge.

Men så en dag tok han kontakt igjen. Og var veldig spak. Jeg svarer kort, og er ytterst forsiktig. Jeg er jo høflig 🙂

Men så var det dette ryktet da, som jeg plutselig fikk servert. Om dette forholdet jeg skulle ha hatt i et par år. Det var med ham, stalkeren.


Da jeg fikk høre hele historien, kunne jeg ikke annet enn å le. Og samtidig undrer jeg meg over hvem andre han har fortalt dette til? Men jeg tror ikke det kan være så mange, ellers burde jeg vel ha hørt om det før tenker jeg 🙂

Inni meg synes jeg synd på ham. Han er nok en person som ikke har det alt for godt med seg selv. Men jeg synes ikke det er rettferdig at jeg skal ta støyten. Jeg har da nok å slite med selv. Jeg trenger ikke å ha et forhold jeg ikke engang kjente til selv 😛
Men mest av alt, så er det dumt av ham å lage sånne historier som ikke er sanne, og utgi dem som en sannhet. Det skader kun ham selv.

De fleste som kjenner meg, eller vet hvem jeg er, skjønner jo at det forholdet ikke er tilfellet. Men det er jo ikke alle som kjenner til meg så godt. Og de tror jo på det.

Jeg får høre av og til at jeg er en profilert person der inne i de gruppene jeg er medlem i.
Og det er jo helt klart, at som “kjendis”, vil man jo oppleve en del merkelige hendelser, og det vil dannes rykter.
Og det erfarer jeg jo for tiden.

Men jeg overlever det også. Så lenge jeg selv kjenner sannheten, så er det vel ingen fare 🙂

 

 

#rykter #sannhet #løgn #kjendis

16 kommentarer
    1. Uff da:) Det er ikke alltid så greit med rykter. De kan jo være helt ut av det blå, slik som dette virker det som. Jeg synes du tar det ganske pent jeg:) Han har nok en del drømmer om dere to denne karen stakkar:) Men jeg skjønner at det ikke er helt greit. Det ordner seg vel til slutt, sannheten kommer ofte frem uansett. Ha en flott kveld koselige Eva:)

    2. Utrolig hva enkelte mennesker kan få seg til, du får prøve å ikke gi det ryktet så mye fokus…begynner man å forklare seg….blir folk ofte enda mer bastante i sine antagelser..og ryktet blir enda “hetere”….tror jeg da …
      Du er jo den eneste som vet hva som stemmer selv ……og det bør i grunnen være nok….Håper du får ei fin helg…og at du slipper å høre mer av slikt snakk :)) Stor klem til fine deg <3<3

    3. Herre min for noen folk :-/ Som du sier , det må jo være en som er veldig usikker…Som har behov for å juge på seg en kjæreste han ikke har hatt. Bra du tar det med et smil nesten nå, for det er jo ikke annet å gjøre nesten. Håper du får en fin helg 🙂 Jeg skal til Harry-land i morgen, det blir kos 🙂 Klemmer til deg <3

    4. Stakkars fyr, kan ikke være helt god… Og så ubehagelig for deg! Bra du fikk sagt i fra da, kan tenke meg DET var en karamell som disse damene raskt vil publisere videre. Jammen mange rare folk…

    5. birdbay: Jeg tror nok han er en nokså ensom type. Og det er ikke så greit. Men trist at han skulle finne på noe sånt da, å lyve om et forhold. Men, kanskje har det hjulpet ham litt der og da? Jeg setter overhodet ikke pris på sånt, men jeg kan ikke annet enn å akseptere at det har skjedd. Håper han ikke er notorisk.

      Ha en herlig kveld du også, flotte damen 🙂

    6. fruensvilje: Ja…det er ikke alle som kjenner sin besøkelsestid. Han ønsket nok et forhold, men det er nok ikke en drøm han trodde ville gå i oppfyllelse. Og det blir jo ikke bedre når man går frem på den måten nei…. 🙂

    7. annebe: Jeg er ikke særlig bekymret over akkurat det ryktet. Mange kjenner til stalkerproblemet jeg hadde, og det er lett å forklare, om noen skulle lure. Verre er det at jeg i dag fikk høre et annet rykte om meg selv. Nå begynner jeg faktisk å bli vant til alle ryktene 😉 Nesten så jeg ikke reagerer lenger 😉 Men utrolig rart at jeg ikke kan vise meg ved siden av en mann, uten at det skal bli så mange rykter utav det. Helt uten grunn til og med. Kan virkelig ikke skjønne det. Men men….Jeg tror verden vil bedras, eller noe sånt. Enten det, eller så har folk for lite ting å være opptatt av på egen arena 😉

      Jeg kjenner selv sannheten om meg, så jeg føler meg rimelig trygg 🙂

      Helgen blir litt kummerlig, her i min lille improviserte kjellerstue, men jeg skal både på julebord og på en forestilling i løpet av helgen, så jeg slipper å sitte så mye her hjemme 🙂

      Stooor klem tilbake til søte deg <3

    8. frodith: Jeg tar det med et smil. Og lo da jeg hørte det. Jeg tror damen som fortalte det, ser på fyren på samme måten som meg, at han nok ikke har det så bra med seg selv, at det er litt synd på han. Jeg kan ikke annet enn å smile. Jeg har jo ikke tatt noen skade, så det går jo helt fint 🙂 Men rykter kunne jeg godt vært foruten i grunnen 🙂

      Harry-handel i morgen altså? Det blir nok kjekt. Vi har ikke sånne muligheter her. Men kan jo ta en tur til Danmark en gang i blant da 🙂 Og snart kan vi også dra til Newcastle. Det gleder jeg meg til 🙂

      Kos deg i morgen, og resten av helgen, søta 🙂 Klemmer fra meg <3

    9. tujanka: Nei, han er nok ikke blant de skarpeste knivene i skuffen. Og trist det, for han i alle fall :/ Jeg trodde jo jeg var ferdig med han. Men regner med det vil komme flere “nyheter” med jevne mellomrom. Utrolig mange rare folk ja. Kan nesten ikke tro det går an.
      Men, man får ta det med et smil. Jeg vet jo sannheten selv 🙂

    10. Du godeste, rykter er ikke morsomme og usannheter enda verre. Ja, det er kanskje godt vi ikke til enhver tid vet hva andre sier om oss!!!! 🙂 Klemmer fra meg 🙂

    11. natheless: Ja, det sies nok mye vi ikke kjenner til. Og man skulle nok være passe stresset om man kjente til alt 😉 Etterhvert får jeg greie på de forskjellige ryktene, så jeg har en viss kontroll på hva som sies om meg 😉 Men….det der ryktemonsteret kunne jeg nok veldig godt ha klart meg uten 🙂

      Klemmer til fine deg <3

    12. natheless: Håper det samme for deg og alle andre jeg kjenner 🙂 Sånt er en uting, men det virker ikke som at folk forstår det før det rammer dem selv….

      Klem 🙂

    13. Høres ikke helt bra ut….å skryte på seg kjærester uten at det er tilfelle. Skjønner at du synes det er utrivelig. Jeg går nesten aldri på julebord eller offentlige tilstelninger mer. Derfor vet jeg svært lite om “folk”. Ikke aner jeg særlig mye om hva som evt blir sagt om meg heller. “Lykkelig Uvitende” heter det vel? 😉

    14. karidansen: Kan nok være greit å være lykkelig uvitende 🙂 Samtidig synes jeg det er greit å vite hva som blir sagt om meg. Jeg tenker som så, at hvis det er såååå interessant å prate om meg, og lage rykter, ja, så får de vel bare kose seg med det. Jeg lever mitt liv, og kjenner sannheten.
      Men, får stadig nyss om nye rykter. Så jeg er visst interessant nok 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg